Screencast USB microfoon

Pagina: 1
Acties:

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 10:35
Ik wil screencasts gaan maken met audio op een professioneel niveau. Dat wil zeggen, niet de blikkerige herrie die uit een membraan microfoon komt van bv een macbook of standaard pc microfoontje.

Welke (USB) microfoon kan ik daarvoor het beste aanschaffen? Budget rond de 100 euro.

Bij het doornemen van enkele oude topics kwam ik het volgende tegen:
  • Samson is crap
  • Een condensator microfoon heeft goed bereik en geeft een natuurlijk geluid
  • Voor een mic met een jackplug heb ik extra apparatuur nodig

King of Cod

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:59
TafkaP schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:29:
Ik wil screencasts gaan maken met audio op een professioneel niveau. Dat wil zeggen, niet de blikkerige herrie die uit een membraan microfoon komt van bv een macbook of standaard pc microfoontje.

Welke (USB) microfoon kan ik daarvoor het beste aanschaffen? Budget rond de 100 euro.

Bij het doornemen van enkele oude topics kwam ik het volgende tegen:
  • Samson is crap
  • Een condensator microfoon heeft goed bereik en geeft een natuurlijk geluid
  • Voor een mic met een jackplug heb ik extra apparatuur nodig
Als je een pro geluid wilt kan je eens kijken of dit wat is:
Podcaster

• TafkaP
Heb je ervaring mee met de podcaster?

King of Cod

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-01 11:02
Ik weet dat de Blue Snowball Mic erg veel word gebruikt bij Youtubers, veelal positief en ziet er ook best strak uit als die op je bureau moet staan ;) Bij bax zijn ze alleen wel uitverkocht en voor 3-4 weken niet leverbaar... :(

http://www.bax-shop.nl/co...foon/product-details.html

ongeveer €90,- dus netjes binnen je budget :)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:13
Iets duurder, maar ook goed is de AKG Perception 120 USB, maar voor alleen spraak wellicht wat overkill.

Overigens is Samson helemaal zo slecht nog niet hoor, vooral voor de prijsklasse waar ze zich in bevinden.

Voor mic met een jackplug (of bij de meeste xlr-pluggen) heb je inderdaad niet zo veel aan de mic-ingang van je onboard geluidskaart. Vooral voor condensatormicrofoons heb je ook nog eens extra phantoomvoeding nodig (wat bij een usb-mic natuurlijk via de usb-voeding gaat). Als je maar één microfoon van plan bent te gaan gebruiken is een usb-mic inderdaad de voordeligste keus om toch een veel beter geluid te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Invisible_man op 09-05-2012 15:42 ]

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
Ik heb goede ervaringen met Protools Vocal Studio (software en USB large diafragm microfoon). Kost ongeveer 90 euro. Bedenk echter dat de akoestiek van de opnameruimte ook van groot belang is. Zorg dat de omgeving waar je de microfoon plaatst zo 'dood' mogelijk is. Ik gebruik een SE microphone reflexion filter, maar je kunt ook gordijnen of schuimrubber gebruiken. Dat maakt dat het geluid een stuk stiller en professioneler klinkt.

[ Voor 140% gewijzigd door coinman63 op 10-05-2012 13:19 ]

• Maarce
TafkaP schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:27:
Heb je ervaring mee met de podcaster?
Niet met de Podcaster zelf, maar wel met de "normale" studio microfoons can Røde. En die zijn heel goed...

• TafkaP
He gasten, bedankt voor alle reply's.

Mijn oog is gevallen op de Blue Snowball. De Podcaster valt af omdat er geen mogelijkheid is het ding fatsoenlijk neer te zetten. Stom argument maar zo wordt een dure microfoon nog duurder.

King of Cod

• Maarce
TafkaP schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:31:
He gasten, bedankt voor alle reply's.

Mijn oog is gevallen op de Blue Snowball. De Podcaster valt af omdat er geen mogelijkheid is het ding fatsoenlijk neer te zetten. Stom argument maar zo wordt een dure microfoon nog duurder.
Lijkt me een goede overweging.
Succes met je screencasts!
Pagina: 1