GPU op 100% usage constant..

Pagina: 1
Acties:

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Beste mensen, ik heb sinds 2 dagen iets heel vaags.
Als ik me pc opstart en verder niks doe, dan staat me GPU van de videokaart gewoon op 100%, als ik dan photoshop open zie je dat de GPU ff naar beneden zakt en dan later weer omhoog schiet naar 100%, ben ik nou gek of hoort dat omgekeerd te zijn, bij gebruik 0% bij het openen van iets dat die ff omhoog gaat?

De temperatuur is altijd goed, op idle + normale gpu is alles rond 38 graden, nu met idle + 100% gpu word het nooit warmer dan 60 graden, maar door de 100% gpu loopt niet alles constant even lekker op de pc en draait de fan weer als een gek.

Geen idee hoe dit zomaar komt, ik vermoed de nieuwe nvidia drivers van de videokaart die ik laatst heb geupdate? Maaar.. kan ik hier iets doen om deze gpu naar beneden te krijgen? Gisteren had ik dit zelfde probleem dus, maar na een poosje was het van zelf gezakt naar 0 en de temperatuur naar 39, nu blijft die alleen al half uur op 100%

Iemand enig idee... ?

i7 870 @ 3.3
MSI P55A-GD65
8gb memory
Asus GTX560 OC
750W power

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33kf8cj.jpg

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Gpu 100% bij 60o is niet gek.

Sinds twee dagen; heb je iets veranderd, is er iets geupdate?

Schakel programma's die niet direct nodig (en mogelijk de GPU belasten/testen)zijn uit in het taakbeheer, en kijk of je gpu minder belast wordt.

MSI prog deinstalleren, nieuwe drivers installeren

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43
Geen distributed computing programma's lopen? Die gebruiken steeds vaker de GPU geloof ik... Zijn tegenwoordig zelfs virussen die via de GPU Bitcoins minen geloof ik.

Kloppen doet 100% GPU belasting in ieder geval sowieso niet, dus als ik jou was zou ik er even goed naar kijken. Zal het niet alleen in taakbeheer al vrij duidelijk zijn, een proces wat 100% GPU belasting heeft zal ook aardig wat van de CPU en het RAM geheugen vragen lijkt me, al is het alleen maar voor de aanvoer van data.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik lees veel meer over problemen met de 560 op dit forum!
Als dit zo maar gebeurd RMA sturen. Want als de kaart op 100% moet draaien om de kaart op 60 graden te houden is er iets goed mis of de temperatuur meter in de videokaart is kapoet

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• FSXnoob
Bij taakbeheer staat niks bijzonders opzich.

De enige oorzaken kunnen zijn,
- nieuwere MSI afterburner
- nieuwe 296.10
- en heb wat lopen rotzooien in de nvidia configuratie menu

en verder niks eigenlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door FSXnoob op 09-05-2012 15:38 ]

• SharpKnight
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik zou even proberen om systeemherstel te doen naar voor het probleem begon (als je systeemherstel aan hebt staan). Als het probleem dan verholpen is kan je in ieder geval zeggen dat het iets softwarematigs is.

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt me logisch om een andere driver te installeren. Wel een clean install doen natuurlijk.

• FSXnoob
heb het mogelijke probleem gevonden, bij de taakbeheer 'wup...' nog iets, van windowsupdate. Ik schakel die uit en pats, 99% > 2% 8)7
Pagina: 1