WIFI valt weg bij laptop

Pagina: 1
Acties:

• theclown_1
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10-2023
Goedemorgen,

Ongeveer twee weken geleden heb ik een mooie HP laptop gekocht en die is geleverd met Windows 7. Sinds het begin heb ik problemen met de wifi verbinding op die laptop. De situatie in huis is als volgt:

Internet van Telfort met een zysel router. De volgende apparaten zijn aangesloten op de router:

- Dreambox (bekabeld) werkt op Linux systeem
- NAS (bekabeld)
- Pc (bekabeld) Windows XP

Laptop (Wifi) windows 7.

Ik heb verschillende stukken gelezen over wifi problemen in verband met windows 7. Geen van de gegevens adviezen helpen. Op een of andere manier valt Wifi gewoonweg weg. Ik moet dan iedere keer de connectie herstarten. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken. Zou het netwerk overbelast zijn vanwege de 3 bekabelde apparaten of ligt het probleem ergens anders?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste kun je misschien wat meer informatie neerzetten hier, zoals het type router en of je al iets in je router hebt ingesteld qua wifi.
Ik denk dat je gewoon eens je router van de stroom moet halen en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als je vanuit daar opnieuw vertrekt heb je de meeste kans om het probleem op te lossen. Werkt het dan niet: schaf je dan een andere AP of wireless router aan en gebruik dan je modem als bridge.

Nog iets: heb je uberhaupt dat ding al eens van de stroom gehaald of je drivers geupdate??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

for all we know kan dat ding 50m verderop staan. meer info.

singaalsterktrs. situatie. prtscrn van insside etc

Iperf

• theclown_1
Mijn excuses voor het ontbreken van de informatie. Modem staat in de woonkamer. Afstand tot de laptop is minder dan 5 meter. Instellingen in de modem zijn fabrieksaf. Ik heb nooit instellingen gewijzigd. Ik heb meerdere malen de modem gereset. Zelfs, op aanraden van telfort, harde reset gedaan. Dat hielp ook niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit probleem is vaker opgelost, door te gaan spelen met je wifi-kanaal.

1. Gebruik een programma als NetStumbler om het volgende vaststellen:

- Welke wifinetwerken zitten bij mij in de buurt
- Op welke wifi-kanalen zitten deze (vaak in de range van 7 t/m 13)

2. Bedenk nu op basis van deze gegevens welk kanaal nummer je moet pakken. Probeer 2 á 3 kanalen verder te zitten dan de andere netwerken.

3. Login je wifi-router en pas hier het kanaal aan (staat waarschijnlijk op automatic)

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 10-05-2012 09:04 . Reden: typo ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Op basis van deze info zou mijn advies zijn om WiFi te activeren. Oftewel, geen idee wat het probleem is, of je uberhaupt WiFi ingeschakeld hebt, of je je WiFi netwerk kan zien, of je de handleiding van de Internet provider gevolgd hebt, of er ooit een device draadloos verbonden is geweest.

O ja, niet te vergeten: staat WiFi aan op je laptop, ben je ooit verbonden geweest met een (ander) draadloos netwerk?

Doe net alsof wij jouw situatie niet kennen en probeer dan uit te leggen wat er aan de hand is ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@lier: overdrijven is ook een vak. Er staat toch duidelijk dat de WIFI "wegvalt"... hieruit kan ik concluderen dat er dus af en toe wel wifi+internet is.

Wat ik wel mis.. hoeveel "streepjes" ontvangst heeft TS

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• theclown_1
Falcon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:44:
@lier: overdrijven is ook een vak. Er staat toch duidelijk dat de WIFI "wegvalt"... hieruit kan ik concluderen dat er dus af en toe wel wifi+internet is.

Wat ik wel mis.. hoeveel "streepjes" ontvangst heeft TS
Indien verbinding dan vol bereik. Alle streepjes zijn groen. Ik zal het proberen met de wifi kanalen. Dank je wel.
Pagina: 1