Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 21:18
Hallo,

Ik heb hier thuis een servertje met windows home server 2011. Hierop heb ik ook kerio connect geinstalleerd.
De server heeft een hele tijd goed gewerkt tot ik sinds gisteren niet meer mail vanaf mijn mobiel of tablet kan verzenden naar bijvoorbeeld een hotmail adres. Mail vanaf de webmail van kerio of mail via outlook samen met kerio connect werkt nog wel.

Als ik een mail vanaf bijvoorbeeld mijn mobield verzend zegt hij dat de mail niet verzonden kan worden. Als ik dan bij kerio in de security log ga kijken krijg ik deze melding:
[tijd+datum] Relay attempt from IP address (ip-adress) mail from <e-mail van kerio> to <bijvoorbeeld naam@hotmail.com> rejected

Wat zou dit kunnen zijn?
Als ik bij smtp-server open relay aanklik werkt het wel.

MVG
Joep1222

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 07:12

DkF

Als ik het goed heb moet je, zolang het geen open relay is, aanmelden bij de SMTP server.
Dan zul je dus op je tablet / mobiel moeten instellen dat de SMTP server ook een aanmelding vereist.

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 21:18
Bedankt het is gelukt. :)
Maar hoe kan het eigenlijk dat ik nu opeens moet aanmelden terwijl dat nooit was?
ik heb niks veranderd in de instellingen bij kerio.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 07:12

DkF

Theoretisch gezien kan dat natuurlijk niet :)

Misschien onbewust wijzigingen gedaan, die pas later, na opnieuw starten van de service / pc, actief zijn geworden...