A3D installeeren

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb een pcchips mobo'tje (:r) met een onboard soundcard pcchips zegt dat er A3D op zit, maar spellen pakken dat niet

nu heb ik laatst ook al een topic hierover gepost en daarin werd gezegt dat ik de nieuwste sound drivers moest installen en dat het dan zou werken.

Dus ik gedaan (C-media 8738), maar het werkt nu nog steeds niet!
kan iemand ff helpen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Het probleem is: A3D 1.0 wordt door vele kaarten ondersteund, maar is gewoon verouderd, en haast niet meer door spellen ondersteund want die zijn overgestapt op het verbeterde A3D 2.0.
Het enige probleem is dat A3D 2.0 een hardwarematige truckje is en dus niet met software kan oplossen. en A3D 2.0 werkt alleen op Aureal Geluidskaarten (aureal AU8830 PCI, Diamond Monstersound MX300, etc.)

Ik heb ff gechecked, jou kaart ondersteund wel A3D 1.0, en geen A3D 2.0, omdat de chipset waarschijnlijk een ESS Canyon is en geen Aureal.
Pech voor je, want Aureal is door Creative gesaneert, dus naar A3D 2.0 geluidskaarten kan je fluiten...

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
ik heb de diamond monster sound mx300 maar krijg het niet aan de praat weet iemand een oplossing krijg de melding dat de kaart niet aanwezig is of geen drivers heeft gevonden.
heb ook de laatste drivers gedownload (w9xmx3_1) onder win98se en ME werkt het niet
wat moet ik doen?

iRacing Profiel

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

heb een DMX XFire 1024 win2K, daar deed ie het eerst ook niet, tot ik van het weekend B17 installeerde, en hij een aparte A3D ging installeren, toen deed hij het inene wel :)
ligt dus denk ik ergens bij de drivers

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Voor de Diamond Monstersound MX300 moet je hetvolgende doen.
Verwijder alle software en drivers die met de kaart te maken hebt.
Herstart de computer, maar als ie zegt dat hij nieuw hardware gevonden hebt moet je dat annuleren.
Voeg dan zelf met het configuratie scherm handmatig hardware toe en installeer dan daar de Aureal drivers, en niet die van Diamond. Werkt een stuk beter.
Nieuwste driver naam is: aureal au8830- win9x- v2048

• BasieP
k bedankt voor de reactie
Ik heb dan misschien A3D 1.0, maar dat kan ik toch ook installeeren?
of niet soms?
en waar haal ik die drivers daarvoor weg?
en je zegt:
Het probleem is: A3D 1.0 wordt door vele kaarten ondersteund, maar is gewoon verouderd, en haast niet meer door spellen ondersteund want die zijn overgestapt op het verbeterde A3D 2.0.
maar ik heb het over Half-Life (CS) en dat is volgens mij nog wel zo oud dat het (ook) A3D 1.0 pakt

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op maandag 26 maart 2001 20:45 schreef basiep het volgende:
maar ik heb het over Half-Life (CS) en dat is volgens mij nog wel zo oud dat het (ook) A3D 1.0 pakt
FYI A3d1.0 werkt bij Halflive prima op mijn Terratec X-Fire

• BasieP
Op maandag 26 maart 2001 21:16 schreef Judaz het volgende:

[..]

FYI A3d1.0 werkt bij Halflive prima op mijn Terratec X-Fire
waar haal ik die weg?
ik heb gezocht maar kan hem niet vinden

Pagina: 1