Geluid naar normale boxen + bluetooth boxen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aawejywu.jpg

Via deze receiver (Denon PMA-680R) wil ik geluid sturen naar de boxen in de kamer (die gewoon via draad zijn aangesloten) én naar bluetooth boxen in de keuken.

Kan dit? Zo ja, hoe?

Ik heb al alles af zitten zoeken en enkel http://www.ehow.co.uk/how...alog-audio-bluetooth.html geeft een beetje weer wat ik probeer te doen, maar geeft geen 100% oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://www.dealextreme.co...r-dongle-3-5mm-jack-27212

Zoiets? Op je 3.5mm jack pluggen en gaan?

Om hoeveel meter gaat het?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De afstand is minder dan 10 meter, maar wel met (houten) muren ertussen.

De manier die jij aangeeft (bluetooth transmitter in 3,5 jack) is hetzelfde als je koptelefoon inpluggen toch? Dan heb ik geen geluid meer op de normale boxen in de kamer.

Ik dacht zelf in eerste instantie ook zo'n apparaatje te kunnen gebruiken. Speaker kabels splitten en 1 naar die transmitter laten gaan tulp/3,5mm. Ik lees echter dat dit niet kan vanwege de voltages op de kabel. Hierdoor zou de 3,5mm jack gelijk kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 20:14
splitter op de 3.5mm jack? dus mp3(of wat dan ook)->splitter->1 kabel naar versterker en 1 naar bluetoothzender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja, ik bedoel dit:

Deze > www.ebay.com/itm/RCA-AV-A...pters&hash=item414e564862 op de receiver aansluiten.
De rechter gaan naar de normale boxen en op de linker sluit ik dit aan:
http://www.ebay.com/itm/3...ables&hash=item43af89ed70

Daarop kun je vervolgens die bluetooth transmitter aansluiten.

Dat was dus mijn eerste plan, maar gaat dit ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 20:21

TMoose

Mooooooose !!

Als je al geluid krijgt, zal het geluid uit de bluetooth speaker vertraagd zijn.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus die vlieger gaat niet op?

Is er wel een andere manier om dit voor elkaar te krijgen of is dit een hopeloze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:02

D4NG3R

kiwi

:)

Jawel, een (paar) speaker kabel(s) trekken :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:F Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht |:(

edit; zonder dollen, kan dit op een of andere manier of niet?

[ Voor 40% gewijzigd door Freakster86 op 09-05-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:07
Aangezien de versterker die je post geen pre-out heeft is het onmogelijk om zowel via L+R op de normale luidsprekers als een output voor bluetooth te regelen. Daarnaast krijg je te maken met vertraging van het geluid via bluetooth.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Analoog overzenden zou nog een optie kunnen zijn, geen vertraging en moet met een simpele splitter die is aangesloten op de zender lukken.

edit: met bluetooth boxen gaat het niet lukken, teveel vertraging, wordt je gek van het geluid.

[ Voor 26% gewijzigd door FlyEragon op 10-05-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:( Daar was ik al bang voor. Helaas, maar is niet anders. Kunnen nieuwe receivers dit wel?

En nog een laatste vraag; Om geluid naar enkel de bluetooth boxen te sturen; is de manier van Touchdomex dan de beste? Gewoon de transmitter in de headphone 3,5mm jack pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Wicked-Game schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:07:
Aangezien de versterker die je post geen pre-out heeft is het onmogelijk om zowel via L+R op de normale luidsprekers als een output voor bluetooth te regelen. Daarnaast krijg je te maken met vertraging van het geluid via bluetooth.
Het plaatje is te klein om het goed te zien, maar heeft betreffende versterker geen REC uitgang voor een cassetterecorder? (Die niet door TS wordt gebruikt)

Die zou misbruikt kunnen worden als pre-out en met de RCA -> Female jack adapter aan een bluetooth zender koppelen.

Heb je nog steeds te maken met vertraging v/h geluid, dus dan zou TS het volume op de versterker op 0 moeten zetten, wil hij kunnen genieten in de andere ruimte.

D'r zit wel een REC OUT knopje op die versterker, maar het is onduidelijk waar dit signaal dan "out" wordt gestuurd, daar ik geen OUT RCA aansluitingen zie zitten...

Heeft TS geen telefoon met Bluetooth waarmee hetzelfde bereikt zou kunnen worden?

Wellicht via http://www.airplayit.com/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-05-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aasBgai0.jpg

Hier een duidelijker plaatje van de aansluitingen. De versterker heeft REC uitgang ja.

Hoe stel je dit dan in als 'pre-out' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat je kan doen, en wat fridgeman ook eigenlijk aangeeft, is het geluid bij de bron al te versturen naar meerdere devices. Ikzelf luister tegenwoordig vrijwel alleen nog maar muziek vanuit itunes, gestuurd naar mn stereoset via een airport express. Ook met het idee om later een extra express aan te schaffen voor een andere ruimte. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen idee heb over vertragingen bij gebruik van meerdere airports.
Ik denk dat de enige manier om het goed te krijgen als de bron is aangesloten op de receiver; luidsprekers via luidsprekerkabel aansluiten.
btw, je hebt ook wel multiroom receivers natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp zou bijvoorbeeld de Tuner/CD-speler aangesloten moeten zijn op de Receiver én op een bluetooth transmitter ?

Deze vraag is helaas niet voor mijzelf, maar voor mijn oom en tante. Die hebben de vraag aan mij voorgelegd, waar ik nu datzelfde doe bij jullie ;) Ik kan nu dus niks zeggen over de randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
hmmm, dan krijg je dus die lag waar al eerder over gesproken is. Ik denk dat je even moet teruggaan naar het echte probleem; audio in meerdere ruimtes. Ik denk dat met gebruik van deze receiver er geen simpele en goede oplossing is.
Ik zou eerder denken aan systemen als Sonos, Squeezebox, Streamium of multiroom receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278922

Is een soort fm transmitter niet een idee? of heeft dit eenzelfde vertraging als bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ben je specifiek op zoek naar bluetooth omdat er al bluetooth speakers aanwezig zijn?

Zo niet kijk dan eens naar iets als pricewatch: JBL Control 2.4G (Zwart).
Dat klinkt best redelijk, heeft nauwelijks vertraging (is zelfs bruikbaar als rear surround speaker) en heeft een eigen volumeregeling. Dit setje hang je gewoon aan de "rec out" aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De bluetooth speakers zijn al aanwezig. Wat de hoofdvraag is:
  • Is het mogelijk om met de huidige apparatuur muziek te luisteren via de boxen in de woonkamer en via de boxen (bluetooth) in de keuken?
En vertraging is in dit geval niet acceptabel, omdat dit erg storend zal zijn :)

De (tot nu toe) beschikbare opties op een rij:
  1. RCA Splitter > RCA naar 3,5mm female > bluetooth transmitter.
    Dit levert dus vertraging op, dus geen optie.
  2. Bluetooth transmitter op headphone aansluiting.
    Geen muziek in de woonkamer, ook geen optie
  3. Stereo aansluiten op de receiver én een bluetooth transmitter
    Niet echt handig, aangezien muziek ook van de tv kan komen e.d.
  4. ...? Receiver vervangen? Beetje zonde.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ah, dat valt dan af. Over welke speakers gaat het eigenlijk? Want als die apt-x a2dp geschikt zijn en je regelt een apt-x zender dan zou de latency wel eens kleiner kunnen zijn dan de millisecoden die verstrijken voor het geluid uit de huiskamer de keuken bereikt heeft.

Qua aansluiting: zo'n zender kan op de hoofdtelefoonuitgang van de Denon versterker, dan hangt uiteraard het volume in de keuken mede van de stand van de volumeregelaar van de Denon af. De luidsprekers blijven in de woonkamer overigens gewoon aan zolang je van het speakers a of b knopje afblijft.

De andere mogelijkheid is op de record uitgang, dan is het volume in de keuken niet afhankelijk van het volume in de woonkamer en kies je de bron voor de keuken met de rec out knop op de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

apt-X is toch alleen maar een CODEC? Het audio signaal moet alsnog via bluetooth worden ge-ADC't, verstuurd en weer ge-DAC't, het lijkt me onmogelijk dit realtime te doen en dus geen vertraging in het geluid te krijgen.
Freakster86 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:50:
De bluetooth speakers zijn al aanwezig. Wat de hoofdvraag is:

Is het mogelijk om met de huidige apparatuur muziek te luisteren via de boxen in de woonkamer en via de boxen (bluetooth) in de keuken?

En vertraging is in dit geval niet acceptabel, omdat dit erg storend zal zijn :)
[...]
Aangezien de vertraging niet acceptabel is, zou je nog de huidige bedrade speakerset ook via Bluetooth kunnen aansturen, zodat de vertraging op beide speakersetjes dus gelijk is.

Je hebt dan wel 2 bluetooth zenders nodig, want v.z.i.w. is het niet mogelijk meerdere ontvangers door 1 zender aan te laten sturen.

En een losse eindversterker die het signaal krijgt van een Bluetooth ontvanger. En een losse voorversterker, want de huidige geïntegreerde versterker voldoet niet.

Of de luidsprekers in de huiskamer vervangen door actieve exemplaren met ingebouwde versterker en alsnog een BT ontvanger er aan knopen.

Of de BT luidsprekers bestemd voor de keuken, in de huiskamer neerzetten en de huidige huiskamer speakers in de keuken bedraad aansluiten.

Of de huidige BT luidsprekers verkopen, niet-draadloze speakers voor de keuken kopen en deze aansluiten. (Wat weer problemen gaat opleveren als het geluid in de keuken zachter moet dan in de huiskamer; je hebt maar 1 volumeknop voor beide luidspreker-paren)

Of een simpel FM radiootje in de keuken neerplempen.

Het zijn allemaal geen mooie oplossingen. (Behalve de laatste, die is prachtig. Al zeg ik het zelf :*) )

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 10-05-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Haha, die fm radio :)

Dank voor de hulp. Ik weet niet precies welke boxen ze nu hebben staan, maar als ik jullie mag geloven is dit een verloren zaak. Ik zal ze bovenstaande 'alternatieven' van fridgeman wel voorleggen. Dan kunnen ze zelf een keuze maken.

Zijn er trouwens geen receivers met ingebouwde bluetooth die dit wel kunnen? Of is dat enkel om muziek te ontvangen van bv. een ipod ofzo?
Pagina: 1