Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457910

Topicstarter
heey allemaal,

ik ben van plan na het examen een computer te gaan kopen voor mijzelf,
ik heb op een ander forum een computer laten samen stellen en ik vroeg me af of jullie wat kunnen uitleggen,
ik ga deze processor kopen http://azerty.nl/0-2532-496883/intel-core-i5-3570k-.html
en ik vroeg me af of de video kaart die er in zit goed genoeg is om (oude games mee af te spelen in (redelijk) hoge kwaliteit? zoals cod 1 en cod2 en spellen zoals stalker en company of heroes.
ook vroeg ik me af of de videokaart echt in de processor zit? dat is toch zoon heel klein plaatje dat je ergens in klemt?
ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,

Met vriendelijke groeten,

Wouter van Es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Een videokaart is niet iets wat IN de processor zit.
Beide hebben wel een processor.

De GPU (de processor op je videokaart) verwerkt alleen grafische gegevens, in tegenstelling tot je CPU (de i5 die je hierboven linkt)

Dus je moet een aparte grafische kaart erbij halen.
(wel zijn er moederborden met grafische kaarten on-board, maar dit is meestal niet beter als een losse kaart die je op je moederbord plugt)

Hier een voorbeeld van een losse kaart, http://azerty.nl/0-3921-4...dvi-hdmi-displayport.html
Die steek je op je moederbord. Dus het is wel degelijk iets wat los van elkaar staat.

Edit: Kijk eens op tweakers naar de Best Buy Guides (BBG), daar staan alle onderdelen samen die een systeem maken, misschien een goede richtlijn wanneer je een computer gaat samenstellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Poel13 op 09-05-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat zijn de rest van de specs? Want die games kun je best draaien met je i5 (IGP=HD4000) die je opnoemt, zolang als je moederbord dat ondersteunt.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heey,

bedankt voor jullie snelle antwoord,
het complete systeem is: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B496883%5D=1
bij het moederbord staat:
Graphics controller
Intel HD Graphics 3000

Maximaal toegewezen RAM-grootte
1759 MB

maar ik snap het nog niet helemaal hoe dat dan werkt?
de HD4000 bij de processor is dan wel gewoon dat plaatje dat je erin klikt (sorry hardware noob)
en bij het moederbord staat dus: Intel HD Graphics 3000
ondersteund hij het tot die ofzo? want ik had begrepen dat HD 4000 2x zo goed was.

ik heb nu een laptop de: VPceb31e
http://www.sony.nl/product/vn-e-series/vpceb3e1e-wi

met de video kaart: ATI Mobility Radeon™ HD 5470-graphics (met volgens de site 512Mb videogeheugen)
daar kan ik redelijk mee overweg dus de video (kaart/gedeelte) wat ik dan heb is wel beter?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik zou een ander moederbord nemen, want deze werkt niet echt optimaal samen met de i5 die je nu hebt uitgekozen. Kies liever een moederbord met de chipset 'H77', 'Z77' of 'Z75' dan zit je zeker goed lijkt me ;) . Maar verwacht niet dat je hiermee de nieuwste spellen vloeiend kunt spelen op Full HD.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
okeey,

waarom werkt hij niet goed met de i5?
ik wil er wel een TV-kaart in kunnen doen en later misschien ook nog een Draadloos netwerk kaart.
ik hoeft trouwens niet te overklokken hoor,
kan je dan een samenstelling maken met de basis componenten die er nu in zitten?
ik wil er max. 740 voor uitgeven dat inclusief windows 7 en montage.
alvast bedankt,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 16:06
Poel13 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:03:

De GPU (de processor op je videokaart) verwerkt alleen grafische gegevens, in tegenstelling tot je CPU (de i5 die je hierboven linkt)

Dus je moet een aparte grafische kaart erbij halen.
(wel zijn er moederborden met grafische kaarten on-board, maar dit is meestal niet beter als een losse kaart die je op je moederbord plugt)

Edit: Kijk eens op tweakers naar de Best Buy Guides (BBG), daar staan alle onderdelen samen die een systeem maken, misschien een goede richtlijn wanneer je een computer gaat samenstellen.
Vergeet je niet de iGPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:51:
okeey,

waarom werkt hij niet goed met de i5?
ik wil er wel een TV-kaart in kunnen doen en later misschien ook nog een Draadloos netwerk kaart.
ik hoeft trouwens niet te overklokken hoor,
kan je dan een samenstelling maken met de basis componenten die er nu in zitten?
ik wil er max. 740 voor uitgeven dat inclusief windows 7 en montage.
alvast bedankt,

Wouter
Jup, dat vind ik niet zo erg om te doen. Ik stuur wel een 'Direct Message' via Tweakers ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je hebt een bericht :)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

Voor 638,- euro (exclusief windows 7 en montage) ben je klaar ;-)

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heey,

dus dan heb ik:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B496938%5D=1

en dat is dan goed genoeg? maar kan er wel een PCI tv kaart in want ik zie alleen PCI-e plekken.
maakt het nog uit dat de ene een ATX moederbord is en de ander een micro ATX?

Wouter

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 457910 op 09-05-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Poel13 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:03:
Bij de les blijven, jongeman.
De meest recente CPU's hebben hebben een geïntegreerde grafische kaart meegekregen.
Zoals vroeger de IGP's op de Northbridge zaten gebakken, zitten ze tegenwoordig rechtstreeks in de CPU.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:22:
Heey,

dus dan heb ik:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B496938%5D=1

en dat is dan goed genoeg? maar kan er wel een PCI tv kaart in want ik zie alleen PCI-e plekken.

Wouter
En waarom dan niet dit lijstje?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST500DM002, 500GB€ 62,90€ 62,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 78,38€ 78,38
1Fractal Design Core 1000€ 30,90€ 30,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,-€ 204,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,75€ 40,75
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 105,91€ 105,91
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1MSI H77MA-G43€ 78,44€ 78,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 653,01

Bij 4launch zetten ze die voor 730 in elkaar, wat goedkoper is...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 10:58
mickjuh schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:10:
Voor 638,- euro (exclusief windows 7 en montage) ben je klaar ;-)

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012
Wat hij zegt.. Dan heb je gewoon een losse videokaart, en kun je een stuk meer games mee spelen dan de met de IGP (Zeg maar, ingebouwde grafische processor in de cpu)

Daarnaast, waarom die processor? Ga je het gebruiken voor zware audio/video rendering of iets dergelijks ? Anders ben je met het bovenstaande een STUK voordeliger uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Rann schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:31:
[...]

Wat hij zegt.. Dan heb je gewoon een losse videokaart, en kun je een stuk meer games mee spelen dan de met de IGP (Zeg maar, ingebouwde grafische processor in de cpu)

Daarnaast, waarom die processor? Ga je het gebruiken voor zware audio/video rendering of iets dergelijks ? Anders ben je met het bovenstaande een STUK voordeliger uit.. :)
640 (goedkoopste) + 80 (W7) + 50 (assemblage) = 770 euro, wat is daar goedkoper aan?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Zoals ik zei, als je wat meer de modernere games wil spelen.. op een normale resolutie. (Zit een losse videokaart bij namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heey,

allemaal leuk en aardig jongens maar ik wil het graag via Azerty dan kan ik het namelijk ook gewoon zelf ophalen zonder verzendkosten etc. en ik krijg zowiezo korting van €20,- :D

maarjah jullie beantwoorden verder mijn vragen helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Rann schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:36:
Zoals ik zei, als je wat meer de modernere games wil spelen.. op een normale resolutie. (Zit een losse videokaart bij namelijk)
Voor zijn eisen is een HD4000 al meer dan genoeg en als je kijkt naar mijn lijstje, dan is daar toch niets mis mee in zijn geval of heb ik dat nou?
Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:37:
heey,

allemaal leuk en aardig jongens maar ik wil het graag via Azerty dan kan ik het namelijk ook gewoon zelf ophalen zonder verzendkosten etc. en ik krijg zowiezo korting van €20,- :D

Dat lijstje van mij is volgens mij de beste keuze in jouw geval. Als jij dan liever bij Azerty besteld, dan komt dit misschien een beetje hard aan, maar dan ben ik eigenlijk niet echt meer bereid om verder mee te helpen...

En ja, met de HD4000 ga je met gemak die games kunnen spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door RoofTurkey op 09-05-2012 15:40 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:35
Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:37:
heey,

:')
Omdat de vragen die je stelt makkelijk zelf gevonden kunnen worden via Google. Verder zetten de medetweakers hier verschillende hele nette configuraties voor je neer, en niet eens een bedankje? Succes met je azerty setup. :w

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heey,

zoon soort forum is toch juist voor mensen die er niet zoveel vanaf weten of zie ik dat nou verkeert?
en ik wil best bedanken maar ik ga niet bedanken voor iets wat totaal mijn vragen niet beantwoord.
maarjah allemaal erg bedankt voor jullie moeite, ik zoek wel een ander forum waar 1 of twee mensen gewoon mijn vragen beantwoorden!

goede dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

:w

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:44:
heey,

zoon soort forum is toch juist voor mensen die er niet zoveel vanaf weten of zie ik dat nou verkeert?
en ik wil best bedanken maar ik ga niet bedanken voor iets wat totaal mijn vragen niet beantwoord.
maarjah allemaal erg bedankt voor jullie moeite, ik zoek wel een ander forum waar 1 of twee mensen gewoon mijn vragen beantwoorden!

goede dag
Dat is geen forum, maar een winkel. Daar zijn de producten duurder dan op internet omdat je daar advies kunt krijgen zonder dat je zelf moeite doet. Als je op een forum advies wilt zul je zelf ook enige inzet moeten tonen en dat heb je niet gedaan. Blijkbaar heb je niet veel vertrouwen in dat andere forum, aangezien de PC die ze daar voor je samengesteld hebben door ons beoordeeld moest worden.

Het is helemaal niet erg als je niet overal kennis van hebt, maar ga dan gewoon naar de winkel en betaal wat meer voor een goed product. Dat doe ik ook bij producten waar ik geen kennis over heb, zodat ik advies kan krijgen waar ik voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:07
En daarnaast zijn je vragen volgens meer dan 1x beantwoord. Misschien beter de replies door lezen? + ik zie hier zowiezo 2 personen die jou proberen te helpen en zelfs hele configuraties voor je maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heey,

ik heb het ook niet over Azerty forum, maar ik wilde ook nog de mening van andere horen.
en volgens mij heb ik vaak genoeg met vriendelijke groeten gezegd en alvast bedankt heb ik ook een paar keer gebruikt en dan ook nog bedankt voor het snelle antwoord.
ik vind het vervelend dat het voor jullie niet voelt alsof het niet gewaardeerd word maar als er 7 mensen door elkaar lopen te praten en elkaar tegen spreken dan ben ik het overzicht totaal kwijt.

Met vriendelijk groeten,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:55:
Heey,

ik heb het ook niet over Azerty forum, maar ik wilde ook nog de mening van andere horen.
en volgens mij heb ik vaak genoeg met vriendelijke groeten gezegd en alvast bedankt heb ik ook een paar keer gebruikt en dan ook nog bedankt voor het snelle antwoord.
ik vind het vervelend dat het voor jullie niet voelt alsof het niet gewaardeerd word maar als er 7 mensen door elkaar lopen te praten en elkaar tegen spreken dan ben ik het overzicht totaal kwijt.

Met vriendelijk groeten,

Wouter
HD4000 is meer dan genoeg voor simpele/oudere games vloeiend te spelen op redelijke/hoge settings.
Deze configuratie zou beter bij jouw passen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST500DM002, 500GB€ 62,90€ 62,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 78,38€ 78,38
1Fractal Design Core 1000€ 30,90€ 30,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,-€ 204,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,75€ 40,75
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 105,91€ 105,91
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 37,50€ 37,50
1MSI H77MA-G43€ 78,44€ 78,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 653,01

Meer waar voor je geld.
Ik hoop dat het zo overzichtelijk genoeg is en de volgende keer niet vergeten: Altijd vriendelijk blijven!

Met vriendelijke groet :P

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eens met Roof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Roofturkey,

maar dat systeem voldoet niet aan wat ik wil,
wat mij betreft mag het forum gesloten worden.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Om alleen deze vragen te beantwoorden
en ik vroeg me af of de video kaart die er in zit goed genoeg is om (oude games mee af te spelen in (redelijk) hoge kwaliteit? zoals cod 1 en cod2 en spellen zoals stalker en company of heroes.
Ja
ook vroeg ik me af of de videokaart echt in de processor zit? dat is toch zoon heel klein plaatje dat je ergens in klemt?
Ja, tegenwoordig heb je een IGP, minder krachtig dan een goede videokaart, maar oude stuff kun je er mee spelen

Daarnaast zoals ik zei, vanwaar deze processor, mocht je hem gebruiken voor zwaar renderwerk, verstandig! Zo niet, zonde van je geld en kun je naar mijn mening beter een goedkopere processor halen met ondersteunende (losse insteek) videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Anoniem: 457910 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:03:
Bedankt Roofturkey,

maar dat systeem voldoet niet aan wat ik wil,
wat mij betreft mag het forum gesloten worden.

Wouter
Die kans is erg groot dat ie dicht gaat.
BTW, we hebben daarvoor al lopende topics, en je plaats het ook nog in het verkeerde forum.
Dit gaat over een aanschaf van een systeem, dus dat hoort ergens anders uit.
:w

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Dit topic gaat inderdaad dicht omdat je je vraag stelt op de verkeerde plek en zonder zichtbare eigen inzet. Ons forum houden we voorlopig wel open, een enkele mindere topic is geen reden om de miljoenen andere goede topics weg te gooien ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.