Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-01-2023
Goedendag allemaal,

Ja, ik ben nieuw op dit forum en ik heb geen idee of ik dit op de goede plaats post. Zo niet, dan mijn excuses..

Zojuist werd mij een hardware probleem voorgelegd op kantoor bij mijn afstudeerbedrijf, hoewel ik zelf Digitale Communicatie doe en voor hen bezig ben een opdracht uit te voeren waar uiteindelijke een User Interface uit komt was ik toch de beste keuze om dit uit te zoeken. De rest van de medewerkers zijn alleen bekend met toerisme en totaal niet met ICT.

Door naar het probleem wat me is voorgelegd:
Er is één Dymo Labelprinter 450 aanwezig op de afdeling en deze is aangesloten op één PC die de benodigde software daarvoor bezit. Aangezien er meer mensen gebruik willen van deze printer moet er constant aan de medewerker worden gevraagd een labeltje te printen. Aangezien dit tientallen keren per dag gebeurd is het wat storend. De vraag is of er twee PCs aangesloten kunnen worden op deze Dymo printer.
Ik weet dat er USB hubs bestaan, maar wat hiervoor nodig is eigenlijk precies het tegenovergestelde. Met een speurtocht op de grootste zoekmachine op internet kwam ik er echter niet achter, dus besloot ik me eindelijk eens te registreren op dit forum en jullie de vraag voor te leggen. Ik twijfel er geen moment aan dat jullie kennis van computers en hardware vele malen groter is dan mijn eigen, dus ik zie graag reacties tegemoet.

De Dymo printer heeft geen mogelijkheid tot een verbinding met internet en is aangesloten met een USB B kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je kan die printer toch wel sharen via het netwerk van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat zal niet gaan werken, usb ondersteund dat simpelweg niet. Wat misschien wel kan werken is printerdeling via het lan-netwerk. Ik neem tenminste aan dat de label-writer gewoon als printer wordt herkend in het OS? Dan zou je hem dus kunnen delen en de printer op de andere pc ook kunnen installeren en zo rechtstreeks afdrukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
Of je koopt gewoon een usb switch :

"De 2x1 USB-switch van Belkin (de switch) stelt je in staat om één USB-apparaat, zoals een printer, camera, scanner of externe opslageenheid met meerdere computers te delen. Het praktische design en de gebruiksvriendelijke switchsoftware zorgen voor directe toegang tot uw USB-apparaat. Zodra uw randapparaat is aangesloten blijft deze beschikbaar voor alle aangesloten computers. U hoeft het apparaat nu dus niet meer te ontkoppelen en aan te sluiten op een andere computer."

pricewatch: Belkin F1U201EA USB 2x1 USB Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
Windows herkent de printer inderdaad gewoon, maar delen van de printer lukte niet.. Of we zijn hier echt allemaal te grote leken daarvoor, of het kan niet.

De normale gang van zaken voor het delen van een printer is toch dat je via het apparaatbeheer de netwerkinstelling hiervan aanpast? De hoofdprinter/scanner staat hier natuurlijk wel op het netwerk aangesloten, maar deze kleine USB rakker lijkt daar niet toe in staat.

Zo'n USB switch klinkt interessant, wat dan niet bij de pricewatch staat is of de USB/USB B kabel er bijgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de normale gang van zaken is in het netwerkcentrum (mits vista of win7) printerdeling in te schakelen, en hem vervolgens op de doelcomputer in het netwerk op te zoeken en te installeren. In het apparaatbeheer heb je echt niets te zoeken voor printerdeling. Wellicht dat er op google wel een handleidingkje voor staat, ik kan me niet voorstellen dat je de eerste bent met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

(jarig!)
Als je een printersever koopt, kijk dat goed of die wel 2-weg communiceert.
Ik heb er ook ééntje zonder: mega-irritant dat de printer leeg is zonder dat je daar een melding van doorkrijgt.

Oh... geen netwerkaansluiting... dan wordt het denk ik sharen over het netwerk. Denk er dan wel aan dat de computer waar de printer via USB op aangesloten is, wel aan moet staan als de 2e PC wil printen...
Misschien kun je proberen om de USB-poort van je adsl-modem te gebruiken? Als je tenminste een geschikt modem hebt én die op een geschikte plek staat.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeBee op 09-05-2012 10:37 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Is gewoon te delen. Hebben dat hier ook met een dymo 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Jongens doe niet zo moeilijk met printer sharing en netwerkbeheer enzo.
Hij heeft een simpel klein lief label printertje die tussen 2 (geen 100) pc gedeeld moet worden.
Usb-switch is prima zat.
Dus wilt Piet een labeltje printen drukt ie op 1 op de switch en als Klaas wilt printen drukt ie op 2.

[ Voor 21% gewijzigd door Hell-Slave op 09-05-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Hell-Slave schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:38:
Dus wilt Piet een labeltje printen drukt ie op 1 op de switch en als Klaas wilt printen drukt ie op 2.
Printer delen is makkelijker imo, dan kan iedereen die dat wilt een labeltje printen zonder dat degene die toevallig naast de switch zit de hele dag dat ding om moet schakelen. Dat is precies het probleem dat ze op willen lossen; een knopje drukken is weliswaar makkelijker dan een kabeltje ompluggen, maar het haalt nog steeds iemand elke keer uit zijn werk. Dat is voor die persoon gewoon vervelend. Daarnaast zul je dan zien dat dat ding per ongeluk een keer halverwege een printopdracht omgeschakeld wordt, wat ook weer irritant is.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
real[B]art schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:40:
[...]

Printer delen is makkelijker imo, dan kan iedereen die dat wilt een labeltje printen zonder dat degene die toevallig naast de switch zit de hele dag dat ding om moet schakelen. Dat is precies het probleem dat ze op willen lossen; een knopje drukken is weliswaar makkelijker dan een kabeltje ompluggen, maar het haalt nog steeds iemand elke keer uit zijn werk. Dat is voor die persoon gewoon vervelend. Daarnaast zul je dan zien dat dat ding per ongeluk een keer halverwege een printopdracht omgeschakeld wordt, wat ook weer irritant is.
Nergens staat dat iedereen de label printer moet gebruiken, de TS vraagt om 2 pc's met 2 usb kabels op 1 label printertje aan te kunnen aansluiten.
Niks is dan simpeler dan een usb-switch.
Dit kunnen ze zelf doen zonder tussen komst van de ICT afdeling.
Wat ze nu waarschijnlijk doen is steeds van kabel wisselen, met een switch hoeft dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Hell-Slave schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Nergens staat dat iedereen de label printer moet gebruiken, de TS vraagt om 2 pc's met 2 usb kabels op 1 label printertje aan te kunnen aansluiten.
Niks is dan simpeler dan een usb-switch.
Dit kunnen ze zelf doen zonder tussen komst van de ICT afdeling.
Wat ze nu waarschijnlijk doen is steeds van kabel wisselen, met een switch hoeft dat niet meer.
"Aangezien er meer mensen gebruik willen van deze printer moet er constant aan de medewerker worden gevraagd een labeltje te printen."

Dus waarschijnlijk gebruiken meer dan 2 mensen de printer. Als je er nu een usb-switch neer zet is hij te gebruiken op 2 computers (en heb je een extra kabel nodig), als de printer word gedeeld via het netwerk kunnen alle computers erbij. Als er dan in de toekomst een extra persoon gebruik moet maken van die printer dan hoef je hem alleen toe te voegen aan de computer die diegene gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Misschien wist je het nog niet maar meerdere mensen kunnen ook op 2 pc's werken.
De TS schreef duidelijk 2 usb kabels op 1 label printer, dus 2 pc's.
Als het net zo is als bij ons, label maker hangt aan de pc van de magazijn medewerker, als iemand snel een labeltje nodig heeft en de magazijn medewerker is bezig pak je de pc ernaast.
2 dedicated pc's voor 1 label maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
SubZer0.nl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:25:
Windows herkent de printer inderdaad gewoon, maar delen van de printer lukte niet.. Of we zijn hier echt allemaal te grote leken daarvoor, of het kan niet.

De normale gang van zaken voor het delen van een printer is toch dat je via het apparaatbeheer de netwerkinstelling hiervan aanpast? De hoofdprinter/scanner staat hier natuurlijk wel op het netwerk aangesloten, maar deze kleine USB rakker lijkt daar niet toe in staat.
Dat komt simpelweg omdat die mogelijkheid niet in de driver zit voor dergelijke kleine apparaatjes, Dymo wil natuurlijk een heleboel writers verkopen en als de hele afdeling 1 printer gaat delen dan is dat geen business voor hun. Als ik mij niet vergis, biedt Dymo daarvoor wel weer een betaalde oplossing welke nog niet eens zo gek duur is, maakt de mogelijkheden van een enkele labelwriter wel wat beter in een dergelijke situatie.

http://global.dymo.com/nl...lWriter_Print_Server.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
MicGlou schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:47:
[...]

Dat komt simpelweg omdat die mogelijkheid niet in de driver zit voor dergelijke kleine apparaatjes, Dymo wil natuurlijk een heleboel writers verkopen en als de hele afdeling 1 printer gaat delen dan is dat geen business voor hun. Als ik mij niet vergis, biedt Dymo daarvoor wel weer een betaalde oplossing welke nog niet eens zo gek duur is, maakt de mogelijkheden van een enkele labelwriter wel wat beter in een dergelijke situatie.

http://global.dymo.com/nl...lWriter_Print_Server.html
Leuke speculatie maar gezien we niet meer info hebben, kan het net zo goed een 3 mans zaakje zijn met 2 pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
Het gaat om 2 PC's die op 1 printer aangesloten worden inderdaad, Hell-Slave heeft daar gelijk in. De printer staat gedeeld, maar de andere PC detect deze alsnog niet.

De print server is ook iets dat ik gevonden had, maar een tweede printer is in dat opzicht alsnog goedkoper :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Je kan hem gewoon delen. Gewoon basis printer delen! niets spannends. Dymo software op je tweede pc zetten en klaar.
niks moeilijks aan. Is hier dagelijkse kost, dus zou niet weten waarom dit niet werk.

Overigens is delen wel een nettere manier dan switchen. Delen kan je ook nog doen als iemand aan de andere kant van de kamer zit. Succes met een USB kabel als de pc's 10/15m. uit elkaar staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

wat kost jij?....

Voor 60,- tot 100,- heb je een 2e printer, ben je direct van je probleem af, en heb je een backup ook nog (blijkbaar is het een belangrijk apparaat voor je bedrijf)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hell-Slave schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:52:
[...]

Leuke speculatie maar gezien we niet meer info hebben, kan het net zo goed een 3 mans zaakje zijn met 2 pc's.
Pardon hoor maar dat is weer jou interpretatie, ik (en anderen) maak toch wat anders op uit het verhaal.... ga je nu echt iedereen daarop aanspreken? Je valt echt een beetje vervelend in herhaling... Ik geef juist aan dat het in deze situatie in principe geen discussie meer is of het er nu 2 of 100 zijn... dit biedt een volledige oplossing, kunnen we die discussie aub sluiten?

TS heeft dus twee mogelijkheden: een usb-hub, lekker goedkoop maar heeft wel weer wat nadelen omdat maar 1 persoon tegelijk het apparaat kan gebruiken en er altijd met het switchen rekening gehouden moet worden.

Of de door mij gelinkte server aanschaffen en dan kan iedereen met een stukje software op de pc labeltjes printen zonder dat ze elkaar in de weg hoeven staan of dat er op een knopje gedrukt moet worden om te switchen tussen computers. Grootste nadeel is uiteraard weer de prijs t.o. een usb-hubje.

Maar verder sluit ik mij aan wat hierboven gezegd wordt... waar hebben we het eigenlijk over? De printers zijn zo gek duur nog niet eens, de kosten daarvan heb je er al heel snel uit... iemand die bij elkaar in een jaar tijd 'maar' 2 uur heeft moeten wachten is al duurder. Als dat geld al een probleem is, zeker als het blijkbaar een apparaat betreft waar mensen afhankelijk van zijn... dan is er een groter probleem dan een labelwriter ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 09-05-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
MicGlou schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:32:
[...]

Pardon hoor maar dat is weer jou interpretatie.... ga je nu echt iedereen daarop aanspreken? Je valt echt een beetje vervelend in herhaling... Ik geef juist aan dat het in deze situatie in principe geen discussie meer is of het er nu 2 of 100 zijn... dit biedt een volledige oplossing, kunnen we die discussie aub sluiten?

TS heeft dus twee mogelijkheden: een usb-hub, lekker goedkoop maar heeft wel weer wat nadelen omdat maar 1 persoon tegelijk het apparaat kan gebruiken en er altijd met het switchen rekening gehouden moet worden.

Of de door mij gelinkte server aanschaffen en dan kan iedereen met een stukje software op de pc labeltjes printen zonder dat ze elkaar in de weg hoeven staan of dat er op een knopje gedrukt moet worden om te switchen tussen computers. Grootste nadeel is uiteraard weer de prijs t.o. een usb-hubje.

Maar verder sluit ik mij aan wat hierboven gezegd wordt... waar hebben we het eigenlijk over? De printers zijn zo gek duur nog niet eens, de kosten daarvan heb je er al heel snel uit... iemand die bij elkaar in een jaar tijd 'maar' 2 uur heeft moeten wachten is al duurder. Als dat geld al een probleem is, zeker als het blijkbaar een apparaat betreft waar mensen afhankelijk van zijn... dan is er een groter probleem dan een labelwriter ;)
Je mag wel Godlike zijn hier, maar A. speek ik jou daar op aan en niet iedereen en B. is een usb hub de verkeerde richting op (1 naar 4) en C. vroeg de TS niet om een printer server en D. ben ik nu klaar met mijn oh zo vervelende herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

mjl

Ugh

ReLight schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:09:
wat kost jij?....

Voor 60,- tot 100,- heb je een 2e printer, ben je direct van je probleem af, en heb je een backup ook nog (blijkbaar is het een belangrijk apparaat voor je bedrijf)
Ik dacht hetzelfde, vaak in eenberdijfssetting de makkelijkste en daardoor (geen implemntatie kosten van een dure ICT-er die het moet doen en beheren...) de goedkoopste oplossing!

De 2e printer kan gewoon in een kast staan, op alle PC's een driver en wandelen met dat ding, ff een briefje achterlaten wie 'm geleend heeft ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mjl op 09-05-2012 15:04 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat een gezeur om een labelprinter :P
Wat mijn oplossing zou zijn: op de pc waar de printer aangesloten zit de printer delen, en op de andere pc's de printer zoeken.
(pc met printer: Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellingen -> Bestands/printerdeling inschakelen -> klaar!!)
(op andere pc: Start -> apparaten/printer -> Nieuwe toevoegen -> netwerkprinter -> zoek je printer -> klaar!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30

rg-mohwa

Phoe Hé

Hell-Slave schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:18:
Of je koopt gewoon een usb switch :

"De 2x1 USB-switch van Belkin (de switch) stelt je in staat om één USB-apparaat, zoals een printer, camera, scanner of externe opslageenheid met meerdere computers te delen. Het praktische design en de gebruiksvriendelijke switchsoftware zorgen voor directe toegang tot uw USB-apparaat. Zodra uw randapparaat is aangesloten blijft deze beschikbaar voor alle aangesloten computers. U hoeft het apparaat nu dus niet meer te ontkoppelen en aan te sluiten op een andere computer."

pricewatch: Belkin F1U201EA USB 2x1 USB Switch
Deze oplossing werkt. Daar hebben we er hier ook 4 van draaien op 8 werkplekken

@hierboven Delen van een Dymo werkt zover ik weet niet omdat de software alleen een lokale Dymo client ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door rg-mohwa op 09-05-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

barry457 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:37:
Is gewoon te delen. Hebben dat hier ook met een dymo 450
Idem.. 2 450's met ieder 2 users (staat tussen 2 werkplekken in).

Soms wel irritant wanneer iemand ziek is of vakantie en iedereen is weer eens spontaan vergeten dan de PC aan moet staan waar dat ding aan hangt ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubZer0.nl
Bartjezz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:36:
Wat een gezeur om een labelprinter :P
Wat mijn oplossing zou zijn: op de pc waar de printer aangesloten zit de printer delen, en op de andere pc's de printer zoeken.
(pc met printer: Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellingen -> Bestands/printerdeling inschakelen -> klaar!!)
(op andere pc: Start -> apparaten/printer -> Nieuwe toevoegen -> netwerkprinter -> zoek je printer -> klaar!!)
Precies dat is al geprobeerd. Daarbij detect de tweede pc dus niet de Dymo. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de mensen die zeggen dat dit wel voor hun werkt voor elkaar gekregen hebben.
De software voor de Dymo is overigens nog niet geinstalleerd op de tweede pc dus dat is nog iets dat te proberen valt.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de reacties allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:39
SubZer0.nl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:57:
[...]

Precies dat is al geprobeerd. Daarbij detect de tweede pc dus niet de Dymo. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de mensen die zeggen dat dit wel voor hun werkt voor elkaar gekregen hebben.
De software voor de Dymo is overigens nog niet geinstalleerd op de tweede pc dus dat is nog iets dat te proberen valt.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de reacties allemaal :)
Ik heb het zelfde, lukt bij mij dus ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Staat zelfs op de site van Dymo een uitleg?

http://global.dymo.com/ieIE/HowTo/LabelWriter_450.html

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Het is me gelukt....

Eerst de Dymo software installeren en dan Een Netwerkprinter toevoegen.
Dan klik je op De printer die ik wil gebruiken, staat niet in de lijst.

Daar selecteer je Een gedeelde printer op naam selecteren.
En dan selecteer je daar de computer waar de Dymo Labelwriter op aan gesloten is.

Dan werkt hij als je het goed hebt gedaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hell-Slave schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:40:
[...]

Je mag wel Godlike zijn hier, maar A. speek ik jou daar op aan en niet iedereen en B. is een usb hub de verkeerde richting op (1 naar 4) en C. vroeg de TS niet om een printer server en D. ben ik nu klaar met mijn oh zo vervelende herhaling.
Ik ben hier absoluut niet van plan te gaan lopen flamen oid... maar je komt echt zeer onvriendelijk over beste! Je hebt al meerdere keren geroepen dat een USB-hub hetgeen is wat de TS moet hebben omdat het maar om 2 computers gaat... kom op zeg, chill out! Laten we het vriendelijk houden... er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik geef je toch geen ongelijk, ik geef alleen NOG een optie... of is gelijk hebben zo belangrijk voor je? Laten we hier elkaar blijven helpen en niet aanvallen aub... en als je het ergens niet mee eens bent dan zijn er ook vriendelijkere manieren om dat duidelijk te maken...

Maar heel erg fijn voor de TS dat het gelukt is... heb je het ook al uitgebreid kunnen testen? Het probleem waar ik namelijk tegenaan loop is dat de software-suite niet wil printen over het netwerk, ik kan alleen printen via usb. Ik kan de gedeelde printer in principe zien in windows, maar als ik de suite opstart dan wil deze de printer niet zien. Ik heb overigens wel een wat ouder model, maar het werkt met dezelfde driver als de nieuwere... ik ben benieuwd hoe het bij jou zit. Gebruik je andere software oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
MicGlou schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:24:
[...]

Ik ben hier absoluut niet van plan te gaan lopen flamen oid... maar je komt echt zeer onvriendelijk over beste! Je hebt al meerdere keren geroepen dat een USB-hub hetgeen is wat de TS moet hebben omdat het maar om 2 computers gaat... kom op zeg, chill out! Laten we het vriendelijk houden... er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik geef je toch geen ongelijk, ik geef alleen NOG een optie... of is gelijk hebben zo belangrijk voor je? Laten we hier elkaar blijven helpen en niet aanvallen aub... en als je het ergens niet mee eens bent dan zijn er ook vriendelijkere manieren om dat duidelijk te maken...

Maar heel erg fijn voor de TS dat het gelukt is... heb je het ook al uitgebreid kunnen testen? Het probleem waar ik namelijk tegenaan loop is dat de software-suite niet wil printen over het netwerk, ik kan alleen printen via usb. Ik kan de gedeelde printer in principe zien in windows, maar als ik de suite opstart dan wil deze de printer niet zien. Ik heb overigens wel een wat ouder model, maar het werkt met dezelfde driver als de nieuwere... ik ben benieuwd hoe het bij jou zit. Gebruik je andere software oid?
Ik ben de TS niet.
Bij mij lukte het eerst ook niet maar nu wel.

Ik kan btw nog geen digitalepostegels uitprinten via tnt.
Daar ziet hij de labelwriter niet.

Maar normale adreslabels kan ik wel draadloos printen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
[...]

MicGlou bij deze bied ik mijn excuses aan. _/-\o_
Je heb gelijk er zijn inderdaad meerdere weg, de TS moet maar uit maken welke hij/zij het beste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:32
[...]

... heb je het ook al uitgebreid kunnen testen? Het probleem waar ik namelijk tegenaan loop is dat de software-suite niet wil printen over het netwerk, ik kan alleen printen via usb. Ik kan de gedeelde printer in principe zien in windows, maar als ik de suite opstart dan wil deze de printer niet zien. Ik heb overigens wel een wat ouder model, maar het werkt met dezelfde driver als de nieuwere... ik ben benieuwd hoe het bij jou zit. Gebruik je andere software oid?
Huh ? suite ? Ik neem aan dat het om een Dymo labelwriter gaat ?
Om te printen gebruik ik die suite rommel helemaal niet, direct uit de database gewoon. (Access 2003).
Als je de printer shared kun je hem toch gewoon in elk programma gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

De suite is ook niet perse nodig, maar je moet dan wel alles instellen in de driver en/of het pakket dat de labels print.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1