Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 09:21

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
KPN biedt voor zakelijke klanten mobiel internet voor je tablet aan. Dit is een abonnement, maar het is mogelijk om voor een maandelijks opzegbare vorm te kiezen. Hierover staat meermaals op de pagina aangegeven dat de eerste 2 maanden slechts € 10 per maand zijn. Dit geldt ook voor het hoogste abonnement met een datalimiet van 8 GB en een snelheid van 21,6 Mb/s; een mooie deal dus :)

Nu staat helemaal onderaan op de pagina vermeld: "De korting wordt vanaf de derde abonnementsmaand verrekend op uw factuur". Dit zou betekenen dat je dus vier maanden het abonnement moet hebben om te profiteren van de korting, wat het aanbod een stuk minder interessant maakt. Ik ben echter van mening dat andere uitspraken op de pagina zo duidelijk de andere kant op wijzen, dat dit zo niet kan kloppen.

Dit wordt onder andere op de pagina genoemd (letterlijk overgenomen; hier aangegeven in een screenshot):
  1. Nu de eerste 2 maanden voor slechts € 10,00 per maand
  2. Voor een maandelijks opzegbaar abonnement betaalt u de eerste 2 maanden ook slechts € 10 per maand.
  3. € 10 per maand: Eerste 2 maanden [overgenomen uit tabel; mogelijk ontbreekt context van citaat]
  4. Bij een direct maandelijks opzegbaar abonnement betaalt u de eerste twee maanden ook slechts € 10 per maand.
  5. De korting wordt vanaf de derde abonnementsmaand verrekend op uw factuur
Naar mijn mening zijn de eerste vier geciteerde uitspraken zo duidelijk dat de vijfde niet kan kloppen. Zeker bij de tweede en vierde uitspraak staat letterlijk dat je de eerste twee maanden slechts € 10 betaalt: het verschuldigde (geld) overhandigen, doen toekomen, volgens Van Dale. Het lijkt me dan toch duidelijk dat er die maanden niet meer dan € 10 (plus BTW) van mijn rekening verdwijnt, zoals het vijfde citaat wel impliceert?

Morgen zal ik even contact opnemen met de klantenservice om navraag te doen, maar ik ben bang dat ze echt zullen zeggen dat je de derde en vierde maand pas € 10 mag betalen (aangezien het vijfde citaat anders geen zin zou hebben). Daarom wil ik jullie vast vragen of jullie ook van mening zijn dat dat niet zou kloppen :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je betaalt de eerste twee maanden 50 euro per maand, en de 3e en 4e maand een tientje*. Dit om te zorgen dat jij niet gewoon steeds opnieuw 'twee maanden' een dienst afneemt die 50 euro kost, voor 40 euro minder.

Punten 2, 3 en 4 slaan imo op dat het óók geldt voor een direct opzegbaar abonnement; niet zozeer op dat je factuur voor die twee maanden een tientje bedraagt.

*) Neem ik aan. Het kan ook zijn dat ze die 80 euro over 8 maanden uitsmeren met elke maand een factuur van 40 euro ipv 50.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 09-05-2012 01:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:30
Let op dat je expliciet zegt: Voor zakelijke klanten. Dat is B2B en niet B2C waardoor sommige regels niet van toepassing meer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. De voorwaarde dat de korting vanaf de derde maand geldt blijkt enkel van toepassing te zijn op de jaarcontracten. Deze klanten krijgen namelijk een paar weken na het begin van het contract een voucher thuisgestuurd die online geactiveerd moet worden om de korting te ontvangen - die dan dus vanaf de derde maand verrekend wordt. Als je op tijd opzegt, kan je dus twee maanden 8 GB data op 21,6 Mb/s verstoken voor twee tientjes (plus een tientje voor de aansluiting en BTW) :)

Mocht iemand geïnteresseerd zijn: KPN biedt ook hetzelfde abonnement met een microsimkaart (iPad-geschikt) en een USB-dongel aan. Er wordt aangegeven dat deze dongel gratis is, maar ergens in de tarieven stond dat dit niet zo is bij maandcontracten. Ook hier kon de mevrouw van de klantenservice bevestigen dat dit wel gratis is.

Ik ga snel bestellen, dit is een topdeal! :D

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 23:00
Maar hoe denk je zakelijk te gaan bestellen als consument? Of heb je een KvK/BTW nummer?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Jassy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:05:
Maar hoe denk je zakelijk te gaan bestellen als consument? Of heb je een KvK/BTW nummer?
Eenmanszaakje. Helaas dus niet voor iedereen bruikbaar, maar als er hier nog mensen zijn met een KvK-nummer en een tablet is dit een leuke deal :)

Pagina: 1