Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik dacht vandaag eventjes Battlefield Heroes te proberen. Helaas krijg ik atifacts. Ik dacht dat mijn gpu te warm was geworden maar dat was dus niet zo want een uur of 2 a 3 later en de CPU + GPU 20 graden koeler doet die het nog steeds.

Specs:
Compaq CQ62
AMD V120 2.2 ghz singlecore cpu
2gb ram
HD4200 met shared geheugen
250 GB HDD

Het kaartje heeft shared memory, en ik vraag me daarom of dan kan het toch moeilijk aan t geheugen liggen? Windows heeft nog nooit slecht gelopen en het gebeurt alleen in battlefield heroes.

Zo ziet het er uit: In het menu is alleen het karaktertje/poppetje blokkerig en krijgt atifacts. Windows heeft geen problmen en de rest van de app ook niet. Omgevingen zien er ook brak uit en bergen wisselen enorm van grootte.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11v61wk.jpg

Is het een gevallatje laptop uitstoffen? Of is er iets serieus aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Hoe oud is dat ding? Lijkt me allemaal aardig ouderwets, dus waarom geen vervanging?

Laptop uitstoffen kun je altijd proberen, maar ik betwijfel of het zal werken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Ding is 2 jaar oud. Dit spel zou op hardware moeten kunnen draaien die zeker 3 jaar ouder is als de laptop. Maar goed daar was ik zelf ook wel achter.

Kan het ook aan drivers o.i.d. gelegen? Ik heb ze vandaag geupdate naar de nieuwste versie dus ik snap t probleem ff niet -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 15:02
Ik dacht altijd: wanneer je het met een screenshot ook ziet, ligt het niet aan de hardware. Dus ik zou BFH opnieuw installeren. En dan wel met Revo Uninstaller, en voor de zekerheid delete je de map waarin het geinstalleerd heeft gestaan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

naarden 4ever schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:04:
Ik dacht altijd: wanneer je het met een screenshot ook ziet, ligt het niet aan de hardware. Dus ik zou BFH opnieuw installeren. En dan wel met Revo Uninstaller, en voor de zekerheid delete je de map waarin het geinstalleerd heeft gestaan ook nog.
Dat vind ik een vreemde redenering. Artifacts geproduceerd door de GPU kunnen prima voorkomen op een screenshot.
Games maken namelijk (al zo'n jaartje of 5-10 trouwens :P ;)) gebruik van hardware acceleration om beelden te renderen ;)

Daarnaast is het gewoon algemeen bekend dat falende hardware (zoals een te hete GPU), naast drivers, vaak de oorzaak is van artifacts.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 09-05-2012 00:14 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Ik heb BFH verwijderd met Revo Uninstaller en opnieuw geinstalleerd.
Daarna heb ik mn driver verwijderd, in safe mode de rest verwijderd met driver sweeper en de allernieuwste versie geinstalleerd.

Hij doet het nog steeds. Dus dan moet het wel zijn dat de laptop te warm wordt? Want hij voelt redelijk koel aan :S Ik heb hem achteraan op een boekje gelegd zodat die beter kan ademen.

Temperaturen trouwens:
Temp1 (ik ga ervanuit dat dit de chipset/gpu is): 52 graden
Core: 50 graden
HDD: 43 graden

Dit is wanneer die een uur aan heeft gestaan met normaal internetten.

Ik ga nu ff Furmark installeren. Kijken wat de temperaturen dan worden.
De temperaturen van de core en temp1 zitten rond de 70 graden.

[ Voor 29% gewijzigd door BlackWhizz op 09-05-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

BlackWhizz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:23:
Hij doet het nog steeds. Dus dan moet het wel zijn dat de laptop te warm wordt? Want hij voelt redelijk koel aan :S Ik heb hem achteraan op een boekje gelegd zodat die beter kan ademen.
Misschien is ie juist daarom warm ;)

Als de buitenkant juist koud is, betekent dat dat de warmte dus niet goed afgevoerd wordt. En is de core zelf juist warm ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Dus. Zonet t ding laten schoonmaken en er is niets veranderd. DirectX geupdatet en er is nog steeds niets veranderd.

Vanmorgen toen de laptop koud was toen deed die het ook dus.

[ Voor 21% gewijzigd door BlackWhizz op 09-05-2012 16:00 ]

Pagina: 1