Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion laptop valt uit 15 seconden na boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ik heb hier een medion p8612 (md98110) laptop van in 2010 en ik heb er sinds vandaag een intel 520 120 gb ssd in gestoken. Alles ging goed, ik heb windows 7 32 bit en de drivers geïnstalleerd en alles werkte super snel en vlot. Maar toen deed ik windows update en hij vroeg om te herstarten. Maar helaas is hij sindsdien nooit meer opgestart.

Ik merkte dat de laptop na 15 seconden uptime uitviel, dus ook als ik in de bios ging en daar 5 seconde wachtte dan viel hij uit en begon het batterij lampje te pinken. Verder draait de fan niet als ik boot(wat hij normaal wel doet).

Ik heb het volgende gedaan:
- Windows dvd ingestoken en daarna een ubuntu dvd
- Ssd losgekoppeld
- Heatsinks losgemaakt en cpu reseated en nieuwe thermal paste
- Ram vervangen
- Wifi chip losgekoppeld
- DVD losgekoppeld
- Andere fan aangesloten
- Fan handmatig aangedreven(shut down on cpu fail?)
- Heel back en front cover eruit gehaald op zoek naar kortsluitingen
- Zonder batterij geprobeerd
- Batterij eruit en power off voor een tijdje
- Heatsinks met externe fans gekoeld maar ze worden niet zoo warm
- Andere harde schijf erin
- toetsenbord en touch pad connectors reseated
- Batterij eruit, powerknop 30sec ingehouden en terug geprobeerd

specs:
Processor: Intel Pentium T4400 (2,2GHz, 1MB L2-Cache, FSB 800MHz)
Werkgeheugen: 4GB 2*2GB DDR2
Grafische kaart: (Hybrid SLI):
nVIDIA 9100m GPU (onBoard)
nVIDIA GeForce GT230m (1.024MB DDR3)

Hebben jullie misschien ervaring met dit probleem? Ik heb op het forum gezocht maar ik kreeg niet echt goede resultaten.

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:52:
Hoi Ik heb hier een medion p8612 (md98110) laptop van in 2010 en ik heb er sinds vandaag een intel 520 120 gb ssd in gestoken. Alles ging goed, ik heb windows 7 32 bit en de drivers geïnstalleerd en alles werkte super snel en vlot. Maar toen deed ik windows update en hij vroeg om te herstarten. Maar helaas is hij sindsdien nooit meer opgestart.

Ik merkte dat de laptop na 15 seconden uptime uitviel, dus ook als ik in de bios ging en daar 5 seconde wachtte dan viel hij uit en begon het batterij lampje te pinken. Verder draait de fan niet als ik boot(wat hij normaal wel doet).

Ik heb het volgende gedaan:
- Windows dvd ingestoken en daarna een ubuntu dvd
- Ssd losgekoppeld
- Heatsinks losgemaakt en cpu reseated en nieuwe thermal paste
- Ram vervangen
- Wifi chip losgekoppeld
- DVD losgekoppeld
- Andere fan aangesloten
- Fan handmatig aangedreven(shut down on cpu fail?)
- Heel back en front cover eruit gehaald op zoek naar kortsluitingen
- Zonder batterij geprobeerd
- Batterij eruit en power off voor een tijdje
- Heatsinks met externe fans gekoeld maar ze worden niet zoo warm
- Andere harde schijf erin
- toetsenbord en touch pad connectors reseated
- Batterij eruit, powerknop 30sec ingehouden en terug geprobeerd

specs:
Processor: Intel Pentium T4400 (2,2GHz, 1MB L2-Cache, FSB 800MHz)
Werkgeheugen: 4GB 2*2GB DDR2
Grafische kaart: (Hybrid SLI):
nVIDIA 9100m GPU (onBoard)
nVIDIA GeForce GT230m (1.024MB DDR3)

Hebben jullie misschien ervaring met dit probleem? Ik heb op het forum gezocht maar ik kreeg niet echt goede resultaten.
Is dit exact 15 seconden (of exact dezelfde tijd steeds).
Maakt het uit of je hem in een warme omgeving start of een koude omgeving (Ijskoude start, of normale koude start; direct na uitvallen herstarten)?
Lijkt op iets dat zeer snel warm wordt en niet normaal gekoeld kan worden.
Verschillen in tijden en verbanden tussen omgevingstemperatuur en tijd tot uitvallen kan hier op duiden.

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je antwoord en ik heb hem ook met perslucht gekoeld en het was idd exact altijd dezelfde tijd. Maar ik was net een update aan het schrijven: Ik heb de laptop gestripped (maar dan ook echt alles eruit en eraf en alleen de most basic things laten draaien en nu werkt hij. De laptop terug in elkaar steken zal een andere zaak zijn :D

Ik ga nu stap voor stap de apparaten terug aansluiten en zien welke het probleem geeft.

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:43:
Dank je voor je antwoord en ik heb hem ook met perslucht gekoeld en het was idd exact altijd dezelfde tijd. Maar ik was net een update aan het schrijven: Ik heb de laptop gestripped (maar dan ook echt alles eruit en eraf en alleen de most basic things laten draaien en nu werkt hij. De laptop terug in elkaar steken zal een andere zaak zijn :D

Ik ga nu stap voor stap de apparaten terug aansluiten en zien welke het probleem geeft.
Succes ermee :) Ben benieuwd waar het uiteindelijk aan lag.

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hij steekt weer helemaal ineen en ik heb gemerkt dat hij nu wel werkt buiten dat de fan niet draait dus ik denk dat de software mijn fan kapot heeft gedaan :P Geen idee hoe maar als ik een andere fan aansluit draait deze ook niet. Ik ga nu ergens proberen stroom af te tappen en zo mijn laptop te koelen. Zal een heel geblaas worden maar ik heb geen idee hoe ik het oplos. Dacht misschien aan een bios update, maar ja het is medion he.....

Net ook speedfan geprobeerd maar die herkent geen fanpoorten en ik heb eigelijk geen bios instellingen(medion mini bios).

Ik heb net de stroom gemeten uit de fanpoort maar krijg er niets uit. Misschien dat ik hem morgen eens los soldeer. Wel hatelijk van die super mini fanpoorten. Ik zou circuit diagrammen moeten hebben om ergens stroom van te halen misschien dat ik ergens stroom kan aftappen dan kan de fan alsnog draaien al draait hij dan wel 100%. Ik kan er miss een weerstandje tussen steken. Ik dacht misschien stroom af te tappen van een usb aansluiting of hebben jullie een beter idee? Ik heb niet zoveel weerstandjes hier liggen dus het moet wel redelijk blijven.

----------------------
Ik heb aan de fanpoort losgemaakt en terug vast maar ik was 1 ding vergeten. Die fan is temp controlled en je kan die niet instellen en die begint pas vanaf 50graden te werken. Die kijkt ook alleen maar naar de cpu temp en niet naar de 2 grafische kaarten die VEEL warmer worden. Dus ik verklaar het als volgt: Door de slechte drivers(waren niet de juiste heb ik net gezien) werden de grafische kaarten veel te warm waardoor de laptop zijn eigen heeft beveiligd. Geen idee of het zo is maar het is gemaakt nu. Als iemand wel een andere theorie heeft mag hij deze altijd delen.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 01:13 ]