Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdWuitE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo,
ik ben vrij nieuw hier op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een probleem. Ik heb een tijdlang op een ander forum gezeten waar het nu een beetje dood is vandaar dat ik het hier ga proberen.

vandaag heeft een vriend van mij mijn hulp ingeroepen omdat zijn computer met een blijvend probleem zit. bij het werken in word of excel is er geen probleem tot het opslaan. Bij het opslaan komt het voor, nadat het enkele keren wel goed is gegaan, dat het programma vast loopt. Er komt dus dan ook te staan: Word reageert niet meer.

Vandaag is office eraf gehaald en heb ik mijn versie geïnstalleerd wat hetzelfde probleem geeft en waardoor ik nu voor een raadsel sta. ccleaner heb ik er al een keer overheen gegooid maar mocht ook niet baten. De computer is een packerd bell met windows 7.
specs: i3 530, 4gb ddr3, nvidia 315
de rest en dus ook het mobo weet ik zo even niet maar weet ook niet hoe relevant dit is voor het probleem. Ook raar vind ik dat in task manager het geheugen gebruik bij idle op 32% staat dit leek mij aan de hoge kant en ik kon er bij processes niet een boosdoener voor vinden.

Zoals ik zeg het is de computer van een vriend van me dus als jullie nog bepaalde dingen moeten weten van de computer zal ik die van de week even opzoeken. Ik kan er hier thuis niet zo bij.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
" Ik heb een tijdlang op een ander forum gezeten waar het nu een beetje dood is vandaar dat ik het hier ga proberen." Dus wij zijn tweede keuze? :'( ;)
Welkom!

Het gaat, gezien de tags om Excel 2007 dus dat zet ik er even bij in de topictitel.
Vandaag is office eraf gehaald en heb ik mijn versie geïnstalleerd
ik neem aan dat je bedoelt: jouw CD maar zijn licentie. Zo niet is de oplossing helder: kopen en niet vertrouwen op brakke cracks.

Anders, in volgorde: zorg dat je uptodate bent. Dus installeer alle patches van zowel Windows als Office. Kijk ook even in de event log of je daar wat relevant tegen komt.

Heb je voldoende schijfruimte? Zie ook You receive an error message or the program stops responding when you save a document in Word

Schakel alle add-ons als test even uit, net als -als test!- de virusscanner. Als het dan wel goed gaat stuk voor stuk aanzetten.

Draai sfc /scannow even. En een scan op malware kan nooit kwaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdWuitE
Ik heb eerst hun versie er helemaal afgehaald en opnieuw geïnstalleerd en daarna mijn versie en beide gaven precies hetzelfde probleem dus in mijn ogen kan hier het probleem niet in zitten.

volgende keer zal ik even checken of alles uptodate is. De event log, ik weet niet precies hoe ik die kan vinden en waar ik dan precies naar moet kijken.

Van de schijfruimte weet ik alleen uit me hoofd dat ik in ''deze computer'' blauwe balken zag en dus niet de rode die aangeven dat er weinig schijfruimte is. Kan het een tekort aan geheugen zijn? zoals ik al zei staat die constant op de 32% ongeveer en dit vind ik vrij veel voor een computer met 4gb aan geheugen. Misschien ook niet het is wel een 64bit versie van windows 7 die erop staat.
Ik zal voor de rest nog een paar dingetjes gaan proberen en checken.

sfc, waar kan ik dat precies vinden? als ik het op me eigen pc probeer komt er een halve seconde een klein schermpje te staan verder niks.

Alvast bedankt en ik hoop dat er nog meer mensen met ideeën zijn.

Frank.

[ Voor 7% gewijzigd door FdWuitE op 09-05-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zit nu op mijn Win7-64b laptop op 60% van de 3GB geheugen en heb hier geen probleem.

SFC en event log: ik hoop dat je ondertusssen de termen zelf langs Google en /of de GoT-search hebt gehaald zodat je hebt gelezen hoe het werkt.

Bijv. Beschrijving van het hulpprogramma Systeembestandcontrole (Sfc.exe) van Windows XP en Windows Server 2003
Kort door de bocht: commandprompt openen ("cmd") met adminrechten en daar sfc /scannow

Event log idem: start -> event en dan "gebeurtenissenlogboek" openen en dan de logboeken lezen. Ik weet niet waar je naar moet zoeken, any foutmelding of waarschuwing.

Maar dat zijn pure gokken, al kan checken nooit kwaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdWuitE
Ik sloeg even een stap over. Dankjewel voor de uitleg.

Ik ga deze week als ik tijd heb nog even wat dingetjes proberen.

Een laatste vraag, kan het zo zijn dat het door een beschadigde harde schijf komt? Ik dacht zelf van niet maar ik vraag het maar even voor de zekerheid.

edit: Ik had nog niet zelf gegoogled. doe ik normaal wel maar nu nog geen tijd voor gehad. in ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

alvast bedankt, Frank.

[ Voor 18% gewijzigd door FdWuitE op 09-05-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Defecte harde schijf lijkt me onwaarschijnlijk, dan zou je het i.c.m een verwijdering & herinstallatie ook bij andere applicaties moeten tegenkomen. Maar inderdaad, ook daarvoor geldt dat checken geen kwaad kan (dus schijfcontrole, en als je andere hardwareproblemen vermoedt: bijv memtest86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Eenzelfde symptoom ervaar ik als documenten worden opgeslagen op een niet gemapte netwerkdrive waarmee ik met VPN ben verbonden. Soms komt er een melding na enkele minuten, soms niet. Als jij de documenten lokaal opslaat op de eigen harde schijf, kijk dan even na of de permissies op de lokatie juist zijn, Dat doe je in principe als volgt: rechter-muistoets op de directory, kies Properties, kies tabje Security, kies de naam van de gebuiker in het schermpje bovenaan, in het onderste schermpje hoort dan Full Control aangevinkt te zijn.
Worden de documenen opgeslagen op een netwerkdrive (NAS, andere computer) kan het ook een probleem zijn met de permissies.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:31
Gaat het automatisch saven voor de autorecover optie dan wel goed?

Ga in Excel 2007 naar de grote startknop linksbovenaan en kies daarin Excel Options rechts onderin.
Ga in dat instellingenscherm naar de categorie Save.
Je kunt daar instellen om de hoeveel minuten en in welke folder Excel automatisch moet opslaan voor het geval de boel crasht. Ik geloof dat de default instelling 10 minuten is.

Als Excel daar niet kan opslaan zou je dus na 10 minuten een probleem moeten krijgen.
Als dit wel probleemloos gaat maar het handmatig opslaan in de default-save-folder gaat niet goed dan heeft de defaultfolder misschien andere rechten dan de folder voor automatisch opslaan.

Wat ook kan is dast er een probleem is in het bestandssysteem.
Controleer de harde schijf voor dat geval op fouten:
Verkenner > rechtermuisklik op de betreffende harde schijf > Properties > Tools > bovenste knop Check Now.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdWuitE
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb morgenavond weer even tijd dus dan ga ik heen om een en ander te proberen. Het gekke is dus dat hij soms wel gewoon kan opslaan en soms vastloopt. Ik hoop dat ik morgen meer weet.

Frank.
Pagina: 1