Mijn auto (Opel Corsa cdti ecoflex) is toe aan zijn eerste beurt aangezien ik vorige week over de 30.000km grens ben gegaan. Nu ben ik beetje wat offertes aan het opvragen bij drie opel dealers in de buurt die toevalligerwijs vrijwel exact even ver van me vandaag liggen. Op zich scheelt het niet schokkend veel. De goedkoopste vraagt 187 euro en de duurste 220 euro - een verschil van een procent of 18. Alleen meldt de duurste het volgende erbij:
De anderen komen alleen met een prijs. De vraag is of deze toevoeging dermate interessant is om hem daarvoor naar de duren dealer te brengen of dat ik net zo goed voor de goedkoopste kan gaan.. eventueel er dan ook dat goedje bij vragen wat het verschil dan nog maar een tientje maakt.
Ik ben een totale leek, maar heeft iemand een idee of dit zinvol is en of dit niet standaard is bij een eerste service beurt? Wat doet het eigenlijk?Daarnaast voegen wij, tenzij de klant dit niet toestaat, een brandstofreiniger toe om het brandstofsysteem te reinigen en te smeren. Kosten hiervoor bedrag € 21,22 inclusief btw.
De anderen komen alleen met een prijs. De vraag is of deze toevoeging dermate interessant is om hem daarvoor naar de duren dealer te brengen of dat ik net zo goed voor de goedkoopste kan gaan.. eventueel er dan ook dat goedje bij vragen wat het verschil dan nog maar een tientje maakt.