Ik was een reactie aan het typen bij de nieuwe Pidgin update, maar ik denk dat het forum meer op de plaats is.
Wat elke keer weer terug komt is dat bepaalde programma's die hetzelfde doen constant met elkaar vergeleken worden, en dat met meerdere versies (xxx heeft geen Y; jawel hoor sinds versie 3.3 zit dat er gewoon in; ja maar in 3.5 is dat er weer uit) etc.
Wat mij handig lijkt is een soort catergorie "Shoot-outs" waarbij een klein team van vrijwilligers die expert-gebruikers zijn op een bepaald gebied zich bekommeren om de categorie en dit actueel houden, zodat je snel een vergelijk kan maken, met de nadruk op de freeware varianten. Het is dus een soort on-going test vergelijk. Bijvoorbeeld:
Pidgin vs. Miranda IM
LibreOfice vs. OpenOffice
Defraggler vs. UltraDefrag vs. DiskDefrag (Auslogics)
CDBurnerXP vs. BurnAware (vs. ImgBurn)
7-Zip vs. PeaZip
HWiNFO32/64 vs. Speccy
AVG vs. Avast vs. Avira (free)
Dit is maar een proefbalonnetje, maar ik denk dat 't wel zou helpen.
Wat elke keer weer terug komt is dat bepaalde programma's die hetzelfde doen constant met elkaar vergeleken worden, en dat met meerdere versies (xxx heeft geen Y; jawel hoor sinds versie 3.3 zit dat er gewoon in; ja maar in 3.5 is dat er weer uit) etc.
Wat mij handig lijkt is een soort catergorie "Shoot-outs" waarbij een klein team van vrijwilligers die expert-gebruikers zijn op een bepaald gebied zich bekommeren om de categorie en dit actueel houden, zodat je snel een vergelijk kan maken, met de nadruk op de freeware varianten. Het is dus een soort on-going test vergelijk. Bijvoorbeeld:
Pidgin vs. Miranda IM
LibreOfice vs. OpenOffice
Defraggler vs. UltraDefrag vs. DiskDefrag (Auslogics)
CDBurnerXP vs. BurnAware (vs. ImgBurn)
7-Zip vs. PeaZip
HWiNFO32/64 vs. Speccy
AVG vs. Avast vs. Avira (free)
Dit is maar een proefbalonnetje, maar ik denk dat 't wel zou helpen.