Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein niet per FTP bereikbaar en toch bestanden aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probleem: Ik heb de pech dat ik twee werkplekken heb waarbij beide veel internetverkeer is geblokkeerd. Hieronder valt ook FTP. Ik kan mijn bestanden op mijn domein dus niet bewerken wat erg jammer is omdat ik veel uren heb waarop ik dit kan doen.

Het open laten zetten van poorten op beide werkplekken is geen optie, beide keren betreft het een school die de boel goed willen beschermen tegen kwaadwillende leerlingen (helaas).

Vraag: Is er een gratis of open source admin-achtig iets waarmee ik direct op mijn domein de bestanden kan bewerken en opslaan? Het betreft allemaal heel eenvoudige PHP, HTML en CSS bestanden zonder dat er een database aan gekoppeld is. Mijn voorkeur gaat uit naar een pakket wat ik op mijn eigen domein kan zetten zodat ik geen wachtwoorden aan derden hoef te verstrekken.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Heeft je hosting geen Control Pannel met eenvoudige editor?

Anders zou je Cloud 9 (http://c9.io/) kunnen gebruiken. Gebruik ik zelf ook en ondanks dat het wel "third-party" is, vertrouw ik die club mijn eigen hobby-project wel toe.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 19:35

_Erikje_

Tweaker in Spanje

heb je volledige shell access op de server? Zo ja, gebruik SCP.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Kan je geen SSH tunnel openzetten naar je huis? Of via een (SSL) VPN verbinding of iets dergelijks?

Meeste controlpanels hebben ook wel een editor inderdaad.

Je kan ook nog via SSH inloggen en dan via shell dingen editten (nano is meest gebruike editor). Is ook niet echt lastig.

• sypie
  • Niet online
De website wordt niet thuis gehost maar bij een hostingprovider.

Ik ben nog geen admin-panel tegengekomen die wordt aangeboden door de hoster. Ik neem dan ook aan dat die niet aanwezig is.

Ik heb SSH toegang, alleen weinig tot geen ervaring en kunde met het werken via SSH verbinding.

Het liefst zoek ik iets wat ik op de server kan zetten, zodat ik altijd overal de bestanden aan kan passen.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
sypie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:37:
[..]

Ik ben nog geen admin-panel tegengekomen die wordt aangeboden door de hoster. Ik neem dan ook aan dat die niet aanwezig is.

[..]
Wat is er op tegen om ten minste te informeren bij je hosting provider in plaats van dit maar klakkeloos aan te nemen? Een control panel is toch echt wel standaard tegenwoordig bij een hosted website en zelfs bij een vps is vaak wel wat te regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door C0rnelis op 08-05-2012 18:46 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Bevalt mij prima: http://www.net2ftp.com/

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 22:19
Als je toegang via SSH hebt dan kun je misschien de poort van de FTP server veranderen, al is de hoster daar misschien minder blij mee als er meerdere klanten zijn.
Je hoster draaid waarschijnlijk vsftpd (dat is, in mijn ogen, dé best FTP server voor *nix systemen), er zijn genoeg tutorials op het internet te vinden over het veranderen van die gegevens. Poort 8080 is misschien niet geblokkeerd (dat is de alternatieve HTTP poort), misschien kun je 'm daarop zetten.

Een andere oplossing is een (betaalde) VPN verbinding, al heb je in Windows vaak administratorrecht nodig om dat te kunnen installeren. Misschien brengt het Tor netwerk uitkomst?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sypie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:37:
Ik heb SSH toegang, alleen weinig tot geen ervaring en kunde met het werken via SSH verbinding.

Het liefst zoek ik iets wat ik op de server kan zetten, zodat ik altijd overal de bestanden aan kan passen.
Als je met SSH op je server account kunt komen kun je WinSCP proberen of Filezilla in de SFTP modus. Of voor Mac iets met Fugu of Cyberduck. Dan heb je een soort FTP client die werkt over de SSH verbinding.

Voor een WebFTP die je op een server met PHP kunt installeren heb je ook ajaxplorer, die werkt heel aardig maar is aan de andere kant misschien wat te uitgebreid (multi-user en zo).

• Xylios
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om met Filezilla, zoals hierboven gezegd, op de SSH poort te verbinden.
Gewoon 22 invullen als poort en dan verbinden, dat zou moeten werken als alleen puur de FTP poort is geblokkeerd en wel toegang hebt tot SSH vanaf je werkplek.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat ik heb gedaan is de SSH poort op 443 gezet, die is bijna overal open. (voorwaarde is wel dat je geen https nodig hebt)
Helaas is SSH (22) meestal ook geblokkeerd.
Dan kun je met bijvoorbeeld WinSCP makkelijk je bestanden wijzigen.

Daarnaast draait op mijn server ook een proxy die ik weer via een SSH tunnel (met putty) kan bereiken.
Daarmee kan ik overal goed het web op (zolang het programma proxy ondersteuning heeft).

• sypie
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties. Ik ga mij deze week verdiepen in SSH en de aangedragen suggesties. Het zal voor mij weer iets nieuws zijn, ondanks dat ik mij aardig weet te redden met het online krijgen van bestanden en scripts op de server.

Ik laat het resultaat weten zodra ik iets heb waarmee ik vanaf beide werkplekken kan "ftp-en".
Pagina: 1