QR-Code Te modern of met de tijd mee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2022
Hallo allen,

Als ondernemer in een branche met een brede doelgroep, is voor mij social media al lastig.

Nu zag ik iets over het koppelen van een 360 graden (panorama) aan een QR Code.

Wat is jullie ervaring met QR-Codes? Echt een meerwaarde? Of juist zonde om in je drukwerk te gaan gebruiken? Te gericht op de "jongere / moderne" bezoeker? Of gewoon doen omdat we een brede doelgroep hebben (van jong tot oud en van iphone tot 3310)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
marketinghype imo. Gebruik het nooit en zie nooit iemand het gebruiken.

http://picturesofpeoplescanningqrcodes.tumblr.com/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zag het laatst op een blaadje staan waar een huis op stond van funda (oid) en daar zag het er wel handig uit. In plaats van een lange URL over te hoeven typen kon je er direct naartoe springen via de QR code.

Op dit moment gebruik ik het alleen nog om makkelijk naar Android applicaties te kunnen gaan. Verder heb ik het haast nog nergens gezien, maar kan in sommige gevallen best handig zijn denk ik.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07

Nic

Vrij

418O2 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:45:
marketinghype imo. Gebruik het nooit en zie nooit iemand het gebruiken.
Er wel zijn nuttige toepassingen, maar vaak is de meerwaarde maar beperkt. Als je bv. alleen een linkje naar je website wilt toevoegen als QR, dan is het IMHO niet nuttig. Mensen tiepen veel makkelijker even www.domein.nl dan dat je je QR-code scanner start.

Maar een voorbeeld waarbij ik het wel erg nuttig vind: Bij alle bushaltes in Nijmegen hangt bij de informatie over wanneer de bus komt, ook een QR code. Als je die scant, dan zie je op je mobiel meteen de *actuele* tijden dat de eerstvolgende bussen eraan komen voor die ene halte. Kijk, dan zie ik het nut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Nu online
Bovendien denk ik dat zometeen met grootschalige toepassing van NFC in alle mobieltjes, het ineens wel handig wordt en heel hard kan gaan.

Een QR-code is wat onhandig en groot, maar overal waar je QR-code denkt, en later NFC toepast, is vaak een stuk handiger voor mensen.

En de specifieke toepassing die je al had ontwikkeld voor QR, is dan ineens vrij makkelijk om te bouwen naar NFC. Het heeft in ieder geval onze aandacht.

[ Voor 4% gewijzigd door __fred__ op 08-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Afgelopen januari op Eurosonic-Noorderslag zag ik een handige toepassing.

Er was een iPhone app waar je informatie kon vinden over de artiesten,timetables en locaties van optredens.
Op de website kon je echter veel meer informatie vinden en natuurlijk veel gemakkelijkeer een timetable voor jezelf samenstellen.

Nadat ik klaar was met het samenstellen van mijn eigen timetable (paar uutjes puzzelen) werd er een QR code getoond. Met de iPhone app van eurosonic kon ik de QR-code van mijn scherm scannen en zo importeerde hij direct de timetable die ik had samengesteld op de website naar de iphone toe (niet een pdf-je, maar een interactieve)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zolang je het maar op de goede manier gebruikt.

Vaak gebruiken bedrijven het om er een (korte) URL in te plempen, tja, in dat geval gaat overtypen veel sneller hoor, én kan ik direct zien waar het naar toe gaat :')
Zo zat er laatst een keer op een zak Lays-chips een QR-code die verwees naar lays.nl 8)7

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Ik vind het op visitekaartjes wel handig zodat je hem meteen aan je contacten kunt toevoegen met meerdere telefoonnummers, adressen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
RMX schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:01:
Ik vind het op visitekaartjes wel handig zodat je hem meteen aan je contacten kunt toevoegen met meerdere telefoonnummers, adressen etc
Ik ben me wel wat aan het verdiepen in de mogelijke toepassingen.
Nu kwam ik dat inderdaad ook tegen, zie DE QR CODE V-CARD / QR CODE ALS VISITEKAARTJE IS EEN BROODJE AAP.

[ Voor 6% gewijzigd door sw3at op 08-05-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die van de bussen vind ik wel een goeie. Hier zijn ze massaal overgegaan op matrixborden, en voordat het klaar was, ook weer mee gestopt. De ene halte heeft het wel, de andere weer niet.

Al moet ik zeggen dat ik het nogsteeds niet vaak zie. Aan de andere kant, ik kan er niks mee met m'n GSM zonder camera en internet.

Als je kijkt naar dit topic: QR-code, is Nederland er klaar voor? dan denk ik dat we na ruim 4 jaar, eigenlijk nog zeer weinig met QR-codes doen. Het is nogsteeds vrij onbekend voor de algemene mens denk ik, ook wordt het nog niet zo vaak gebruikt. Ik denk dat de opmars in Nederland dan nog moet komen.

Maar zelf in dat topic werd toen al gesproken over een zelfde soort code, waar zelf nog veel meer informatie in past. Ik denk dat we in Nederland dus al flink achterlopen, zeker gezien er al andere en betere alternatieve zijn.

QR vind ik dan eigenlijk alweer achterhaalt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
QR-Code kan dus dingen makkelijker maken, maar dus oppassen dat het "nuttig" gebruikt wordt. In mijn persoonlijke geval, een 360 graden foto die direct te zien is, gelinkt aan een QR-Code die dan geplaatst wordt in een advertentie. Dit zou het eventueel makkelijker maken. Of zou de gemiddelde consument toch gewoon op je website kijken en daar de panorama foto aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Ik kwam gisteren een post ergens tegen waarbij je de QRCode als link opmaakt, je telefoon gaat naar die link, en dan word de vcard, indien ondersteund, geparsed naar je telefoon.Dat was een goede oplossing in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik vind qr codes ok om te gebruiken, maar er word niet gekeken voor mensen zonder zo'n scanner.
ik ben veel reclames(op papier) tegen gekomen waar wel een qr code stond maar nergens een link(uitgeschreven)

zet de link eronder, en voor lange urls is er ook nog bit.ly oid, imo een veel betere oplossing

en practish zijn qr codes niet echt, met mijn smartphone kan ik sneller een adres in browser typen, dan de qr code scanner pakken en die gebruiken

[ Voor 47% gewijzigd door mrc4nl op 08-05-2012 17:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Ik vind ze te onveilig. In een 'day and age' waar je je iPhone jailbreakt door simpelweg een website te bezoeken en waar je de complete toegang tot je PC overhandigd aan een botnet door een andere site te bezoeken ben ik er niet heel happig op om een willekeurig vierkantje waarvan ik totaal niet kan zien wat het gaat doen te laten zien aan een app op mijn telefoon.

Kijk, achter glas op de borden van Connexxion of in het programmaboekje van een evenement met honderdduizend bezoekers, geen probleem, maar bij minder legitieme bronnen zou ik er heel huiverig voor zijn, wat dus meteen een heleboel mogelijkheden de kop in drukt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:48:
Ik zag het laatst op een blaadje staan waar een huis op stond van funda (oid) en daar zag het er wel handig uit. In plaats van een lange URL over te hoeven typen kon je er direct naartoe springen via de QR code.

Op dit moment gebruik ik het alleen nog om makkelijk naar Android applicaties te kunnen gaan. Verder heb ik het haast nog nergens gezien, maar kan in sommige gevallen best handig zijn denk ik.
Probeer je nu niet op een verkeerde manier een probleem op te lossen? In een perfect scenario zou je geen lange urls willen hebben natuurlijk ;)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ik vond het soms wel nuttig als er in een krant ofzo links stonden naar specifieke dingen, bijvoorbeeld een filmpje oid, met een te specifieke URL om in te typen. Helaas is QR code bijna op geen enkel platform native te gebruiken in de standaard camera-applicatie. Dat soort dingen werken niet echt mee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Toch fijn om te weten hoe anderen hierover denken.

Ik ga in ieder geval goed nadenken over wat ik er precies mee wil en vooral mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb er ergens eentje op mijn motorkap zitten van mijn auto, geen idee wat/waar deze naar linkt :P

Al denk ik dat het gewoon een serie nummer is of dergelijke.

An sich zie ik er wel nut in, maar de applicaties erachter vielen wat tegen. Ik heb wel zelf nog een script geschreven om gebruik er van te maken (op basis van de QRcode een specifieke URL aanroepen), maar achtearf was het werken met streepjescodes net zo makkeljk (voorraadbeheer).

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 08-05-2012 17:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik QR-codes eigenlijk enkel voor het downloaden van apps. Heb al een paar keer een QR-code ingescand die mij naar een gewone website redirecten, niet eens de moeite gedaan om een mobiele site te ontwikkelen. Dat vind ik dan weer zonde... je probeert je bezoekers te lokken via mobile devices maar je redirect ze niet naar een mobiele website ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
QR is maar beperkt écht goed toe te passen; Het is imho al behoorlijk ouderwets als je het vanuit het augmented reality perspectief bekijkt. Waarom een bepaalde zegel scannen als je door middel van AR ook hele beelden kunt koppelen aan een actie/link/site/app/whatever? Layar / aurisma, er zijn genoeg tools, de toepassing is alleen nog niet zo ingeburgerd. In die zin zijn het technologieën waar de doorsnee burger nog niet mee bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Willem al aangeeft is QR nog niet echt ingeburgerd. Ik denk dat QR-codes ook vaker gebruikt zullen worden door jongeren of mensen die wat feeling hebben met informatica of in de design/advertising-sector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55

samo

yo/wassup

Ik denk nog steeds dat marketeers nog wel eens in de valkuil trappen QR-codes te gebruiken voor zaken die niet ideaal zijn voor mobiel. Het is namelijk het meest waarschijnlijke apparaat om QR-codes op te lezen. Maar dan moet je wel linken naar een pagina die geoptimailseerd is voor mobiel én meerwaarde biedt op de plek waar de code wordt ingescand. Uit gemak en hippigheid wordt de code volgens mij vaak misbruikt om te linken naar een landings-page die vooral op desktops werkt, of niks toevoegt aan de ervaring tot dan.
Het is dus best lastig om een goede QR-code in te zetten. Je moet niet alleen een pagina maken die mobiel goed werkt, je moet ook nog eens de pagina zo opbouwen dat deze op de locatie waar gescand wordt goed werkt (staand/zittend/lawaai/rustig enz?) en die meer waarde* biedt dan de informatie die gewoon beschikbaar is.
Ik denk dat het te weinig goed gebeurt. En dat ontmoedigt mij natuurlijk weer om de QR-code te scannen.

*de spatie hier tussen is bewust.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Bedankt voor jullie mening en advies.
Ik ben zojuist met mijn eerste QR Code campagne begonnen.

Een advertentie waarin een QR-Code is verwerkt met de tekst: Kijk rond in onze showroom!
Door deze code te scannen gaat je mobiele telefoon naar een HTML5 pagina (Geoptimaliseerd voor mobiele telefoons), waar via een panorama beeld rond te kijken is in onze showroom. Dit dmv Gyroscoop of gewoon scrollen met je vinger.

Deze QR-Code is via een short url gekoppeld aan analytics, ik kan dus precies zien hoe vaak er gescanned wordt, en of het daadwerkelijk zin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
sw3at schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:19:

Een advertentie waarin een QR-Code is verwerkt met de tekst: Kijk rond in onze showroom!
Door deze code te scannen gaat je mobiele telefoon naar een HTML5 pagina (Geoptimaliseerd voor mobiele telefoons), waar via een panorama beeld rond te kijken is in onze showroom. Dit dmv Gyroscoop of gewoon scrollen met je vinger.

Deze QR-Code is via een short url gekoppeld aan analytics, ik kan dus precies zien hoe vaak er gescanned wordt, en of het daadwerkelijk zin had.
Ben benieuwd naar het aantal. Heb je referentiepunten van andere acties?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
sw3at schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:19:

post die code eens :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Nee, niet echt..

Het enige wat ik heb is de oplage van het blad waarin de advertentie komt en de doelgroep.

Bij deze de code:

Afbeeldingslocatie: http://balotti.com/QR.jpg

Edit:

Hier de QR code posten was een goed idee, kon nu duidelijk mijn analytics testen!
Wist niet dat er zelfs voor symbian qr scanners zijn :+

[ Voor 30% gewijzigd door sw3at op 11-05-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zie niets meer dan een witte pagina met een zwart blok. Mij ben je al kwijt als klant :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 28-08 18:14
Bij mij werkt hij ook niet op een iPhone.
Uiteindelijk wel terecht gekomen op http://balotti.com/pano/ en ziet er leuk uit. Zeker het pannen door bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:31:
Ik gebruik QR-codes eigenlijk enkel voor het downloaden van apps. Heb al een paar keer een QR-code ingescand die mij naar een gewone website redirecten, niet eens de moeite gedaan om een mobiele site te ontwikkelen. Dat vind ik dan weer zonde... je probeert je bezoekers te lokken via mobile devices maar je redirect ze niet naar een mobiele website ...
Een vriend van mij heeft het een tijdje gebruikt voor zijn wifi. Je kon met je telefoon de QR code scannen en direct werd je ingelogd op zijn wifinetwerk met het juiste wachtwoord :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Heeft mogelijk te maken dat ik net bezig was continu andere resoluties te testen.
Hij zou het nu moeten doen, althans hier op de iphone werkt hij met meerdere scanners.
Mogelijk had het weergeven van een witte pagina te maken met dat ik een te hoge resolutie afbeeldingen had, laden duurde erg lang. Dit moet nu verholpen zijn.

Je komt inderdaad op balotti.com/pano terecht.

Edit:

Even crossbrowser test gedaan, en inderdaad op android faalt hij wel eens. Even kijken of ik het kan verhelpen :)

Edit2:

Ik dom, en denkend dat alle android devices ook al html5 ondersteunen. Helaas...
Hij is te bekijken in HTML5 IOS en als fallback Flash (Sommige android).

Dank voor de feedback dat het niet werkte :)

[ Voor 31% gewijzigd door sw3at op 11-05-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Mocht iemand het nog willen testen:

snip

Werkt nu op ios en een aantal android devices.
HTML5 met als fallback Flash.

We doen hier niet aan user-testing en sitechecks ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 14-05-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt best goed op mn iPod touch.

Behalve op mn Windows Phone :(

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:15:
Het werkt best goed op mn iPod touch.

Behalve op mn Windows Phone :(
Krijg je wel netjes de error? Het blijft lastig om iets als dit voor alle devices compatible te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die krijg ik wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sw3at schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:25:
[...]
Krijg je wel netjes de error? Het blijft lastig om iets als dit voor alle devices compatible te maken.
Maar daar ging het topic ook niet over toch, dus laten we met z'n allen ontopic blijven :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de ruimte heb voor een QR-code en het kan geen kwaad, waarom niet gebruiken? Maar ik zou wel een "typbare" versie erbij zetten. Mijn insteek, voorzie in de voorkeur van de klant. Ben je iemand die het liever intypt of gaat dit sneller op jouw mobiel, typ away. Werkt een QR-code sneller op jouw mobiel of is dat jouw ding, scan away. Voor iedere klant een win-win. Tot nu ben ik nog niemand tegen gekomen die een url niet intypte omdat er een QR-code bijstaat en / of het omgekeerde scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Mja QR codes... kan er het nut wel van inzien zoals onlangs op restaurant, stond er op die "onderleggers" reclame van iets met daarbij een QR code. Wel zo makkelijk om even in te scannen en meteen op de desbetreffende locatie uit te komen.

Langs de andere kant, mijn moeder was toen ook aanwezig en ze wist to-taal niet wat de bedoeling van al die "zwarte blokskes" was :)

Kan me dus wel inbeelden dat het, nu nog, vooral de jongeren zijn die er gebruik van maken.

On a side note... het kan ook een zware faal-reclame stunt zijn. Onlangs aan het rijden op een baan waar je 50 mag, aan de kant van een huis een grote reclame affiche (ik dacht van een wagen) met in het klein rechts onder "scan deze QR code en kom meer te weten".... Toch maar eens om te testen mij geparkeerd, onder het bord gaan staan en proberen te scannen... zelfs volledig ingezoomd kon hij er nog niets uit op maken... In zo een situatie's zou ik het dan ook vermijden, of 1 grote QR code op deze affiche, zonder iets meer... Wedden dat de mensen, die dit kennen, gaan scannen? Nieuwsgierigheid van de mensen kent geen grenzen.... :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mja, QR-codes... had gisteren een folder in de hand van een winkel waar ik gisteren nog even moest zijn. "Scan de QR-code voor de openingstijden van uw winkel". Ik scannen, komt ie gewoon met de homepage, moet je vervolgens nog gaan zoeken naar de pagina met openingstijden en moet je daar nog je vestiging selecteren. Zo jammer dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:29:
Mja, QR-codes... had gisteren een folder in de hand van een winkel waar ik gisteren nog even moest zijn. "Scan de QR-code voor de openingstijden van uw winkel". Ik scannen, komt ie gewoon met de homepage, moet je vervolgens nog gaan zoeken naar de pagina met openingstijden en moet je daar nog je vestiging selecteren. Zo jammer dat...
Inderdaad een gemiste kans. In het meeste extreme gevallen kan het zelfs in schade voor het bedrijf resultaten door bijvoorbeeld verlies van klanten.

De toegevoegde waarde voor QR-Codes zou hem kunnen zitten in de extra dimensies welke hiermee toegepast kunnen worden in de vorm van video's, reviews enzovoorts. Een QR-code zou ook kunnen helpen bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Een QR-code kan handig zijn bij balansen. Code inscannen boven het artikel, tellen en voorraad invoeren. Uiteraard kan hiervoor ook een barcode worden gebruikt, maar als je dezelfde QR-code voor meerdere toepassingen kunt hergebruiken is voordeliger en makkelijker. Uiteraard zou een radio chip het balansen nog makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sw3at schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:37:
Nee, niet echt..

Het enige wat ik heb is de oplage van het blad waarin de advertentie komt en de doelgroep.

Bij deze de code:

[afbeelding]

Edit:

Hier de QR code posten was een goed idee, kon nu duidelijk mijn analytics testen!
Wist niet dat er zelfs voor symbian qr scanners zijn :+
Bij mij werkt de site wel en ik vind zoiets dus wel degelijk de moeite.

Enige kritiekpuntje dat ik heb is dat ik nergens een link / mogelijkheid vind om verder te gaan naar een eigenlijk doel. Ok, ik kan nu rondkijken in je showroom maar wat wordt nu precies van mij verwacht? Hoe denk je op deze manier geld uit mij te krijgen? Probeer je mij warm te maken om de showroom eens IRL te bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok boys, we stoppen met de sitecheck!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net nog een aantal leuke toepassingen van QR-codes ontdekt: http://howto.cnet.com/830...e-awesome-qr-code-tricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Laatst online: 12-08 21:08
Onlangs eens een paar QR-codes tegengekomen die kunstwerken omschreven. Maar de uitleg was nogal overbodig: "Stenen opschrift" ik had zoiets van captain obvious being obvious.

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n soort uitleg kom je wel vaker tegen bij kunstwerken. Schilderij van een vrouw die een banaan eet krijgt dan als titel: "Vrouw die banaan eet". No shit Sherlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Het is dan ook de titel en niet een diepzinnige beschouwing over de gevoelens die de schilder had tijdens het vervaardigen van het werk ;)

Het geeft wel weer waar ik QR-codes tot dusver voor gebruikt zie worden: Een url (naar de homepage, niet eens een landing page :F ) of een paar woordjes tekst...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Zie het op elke nieuwe bedrijfswagen, 2 bij 2m op een frigging vrachtwagen achter op, overal. 1 op de 50 die wellicht de tijd neemt te checken?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Mashable schreef er een week geleden nog over: 5 Reasons QR Code Marketing Is Broken (and How to Fix It).

Het 'leukste' dat ik tegen ben gekomen was een actie van Heineken, onder elk viltje zat een code (zowel QR als numeriek) dat je met een app kon invullen en dan kan maakte om iets te winnen. Helaas crashte de Android-app op mijn telefoon, maar werkte het wel goed met een iPhone van een vriend van me.

Het is imo vreselijk vervelend als je een QR-code 'moet' scannen om achter informatie te komen (bijv. een URL). Geef het als alternatief naast voor de mensen die er gebruik van willen maken, dan kan ik zelf wel beslissen of ik een beetje dorky die code ga scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zag dat McDonalds nu ook een QR code op hun 'onderlegger' hebben staan, weet alleen niet wat het precies is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:29:
Zie het op elke nieuwe bedrijfswagen, 2 bij 2m op een frigging vrachtwagen achter op, overal. 1 op de 50 die wellicht de tijd neemt te checken?
Dit is toch gewoonweg gevaarlijk. Ik zie iedereen al rijdend QR-codes scannen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:15:
[...]

Dit is toch gewoonweg gevaarlijk. Ik zie iedereen al rijdend QR-codes scannen. :-(
Gemiddeld staat een auto 23 uur per dag stil... Een klusbus staat (als het goed is) meestal stil voor een klant zijn woning dus een QR code op zo'n bus is zo gek nog niet (mits goed toegepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wel handig voor stadswachten om contact met de zaak op te nemen dat een bus verkeerd geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QR codes zijn vooral in Azië al razend populair, en hier begint het nu ook op gang te komen.

Snel even wat extra informatie op een website over iets wat je aan het bekijken bent, direct naar een inschrijfformulier voor het één of ander, en ga zo maar door.

Het voordeel voor marketeers, is de koppeling die het legt tussen papier, of gewoon de dagelijkse wereld en online. Zo kan je met verschillende QR codes op iedere poster tracken op welke locaties je advertenties het beste bekeken worden. Niet iedereen scant, maar het geeft indicatie.

Het statement dat visitekaartjes niet werken is half waar; wij hebben het 2 jaar geleden onderzocht en toen was het echt drama. Er waren mecard, bizcard en vcard, en iedere scanner deed het anders, als ze het al herkenden. Daar is toch duidelijk verbetering in gekomen, vCard is eigenlijk de standaard geworden, waarbij de extra overhead minder van belang is met de betere camera's en CPUs in smartphones.
Apps als NeoReader en QuickMark doen het prima (hoewel de laatste het mobiele nummer niet pakt als er 3 nummers zijn)

Wij hebben besloten vCard en meCard te ondersteunen; bizcard is vrijwel nergens meer gebruikt. Dat niet alle applicaties het juist doen, wil niet zeggen zoals de eerder aangehaalde site stelt dat het waardeloos is.
Een visitekaartje bevat nog steeds "analoog" alle info, en een QR-code trekt aandacht. Daarnaast, als het standaard wordt - en ik denk dat dat gaat gebeuren - dan heb je alle contactgegevens in een gestructureerd formaat. Het probleem van overtypen, of scanners die het vaak nog slechter doen is dan voorbij.

Een ander belangrijk aspect, is dat het mensen makkelijk gemaakt moet worden om QRs toe te passen. Als je als drukker voor 500 personen kaartjes moet maken, ga je niet de gegevens handmatig in een QR-generator-site kloppen en de images stuk voor stuk genereren. Het populair worden van gebruik van zoiets hangt daarmee ook samen met hoe laagdrempelig de techniek is.

Dit is een businesscard QR zoals wij die vanuit een Excel-file met contactgegevens uitpoepen met tig per seconde.
QR Card

Ander voorbeeld van handige toepassing, het benaderen van de juiste handleiding zonder moeilijke typenummers te gaan googlen:
QR Engine

Een gevonden huisdier snel terugvinden:
QR Dog

Dingen om uit te delen, prijzen verloten omdat je aan de QR zelf niet direct kan zien wat er staat:
QR cakes

Nee hoor, ik denk dat QR meer en meer gebruikt gaat worden; de scanner apps worden beter, de fooncamera's worden beter, en de behoefte om mobiel 'even snel' iets te doen groeit.

Nu de apps voor QR al iets meer standaard worden, is het volgende alweer in aantocht wat een ramp gaat worden kwa stapels met verschillende apps: object herkenning. Pas nog gezien bij Canon op Drupa.
De app die gedemonstreerd werd, herkende van welk object je een foto nam, en stuurde je dan gelijk naar een website met informatie. Leuk, maar tenzij er één app komt die alle objecten ter wereld kent en daarheen stuurt waar nodig, niet heel interessant. En al helemaal niet als je een marketingactie wil doen waarbij mensen op een specifieke site komen met marketingmateriaal. Voor iedere actie is dan een andere app nodig - voorlopig nog niet interessant dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:52
Ik heb geen idee hoe dat werkt, dat moet met zon losse app? ik heb die app niet eens geinstalleerd en ik ben toch wel een nerd... Ik weet t niet met die codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En die dingen zien er niet uit :P

Wij zijn aan 't kijken om hier meer gebruik van te maken: http://mashable.com/2011/04/18/qr-code-design-tips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:36:
Ik heb geen idee hoe dat werkt, dat moet met zon losse app? ik heb die app niet eens geinstalleerd en ik ben toch wel een nerd... Ik weet t niet met die codes.
Naar de appstore, zoeken naar NeoReader of QuickMark. Install de app, en go! :)
Veel telefoons hebben er tegenwoordig standaard al één aan boord trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
Onze advertentie met de QR Code is dus al een tijdje terug geplaatst. De response hierop was echt minimaal.

Veel van de scans waren al voordat de advertentie was geplaatst, en dus via dit forum. Een aantal er na, het geeft dus niet helemaal een goed beeld. Het blad bereikt 30.000 mensen in de regio, en onze QR-Code is 109 keer gescanned. Voor ons heeft het dus niet echt een meerwaarde gehad, maar gaan zeker kijken of we het op andere manieren kunnen toepassen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn stuk voor stuk leuke toepassingen. Ben eens benieuwd hoe lang het zal duren tegen dat het bij ons ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
sw3at schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:40:
Onze advertentie met de QR Code is dus al een tijdje terug geplaatst. De response hierop was echt minimaal.

Veel van de scans waren al voordat de advertentie was geplaatst, en dus via dit forum. Een aantal er na, het geeft dus niet helemaal een goed beeld. Het blad bereikt 30.000 mensen in de regio, en onze QR-Code is 109 keer gescanned. Voor ons heeft het dus niet echt een meerwaarde gehad, maar gaan zeker kijken of we het op andere manieren kunnen toepassen in de toekomst.
Dat slaagt inderdaad tegen, ik denk inderdaad dat het nog jaren in de marge zal zitten....

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Er beginnen nu anders best leuke dingen uit QR-codes voort te komen imo. Laatst kwam dit bijvoorbeeld langs bij EditieNL:
http://yoursmartbutler.com/
Met Your Smart Butler kunnen uw gasten zelf, met hun eigen smartphone of tablet, een bestelling plaatsen op uw terras, in uw restaurant of aan de bar. Maar ook op een hotelkamer, vanuit een strandbed, bij de bowlingbaan of pooltafel.
Best nuttig en creatief gebruik van QR codes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mwa, ik vind het interessanter dat Costa Crociere gewoon iPads op de tafels legt, waardoor je als bezoeker direct je bestelling(en) kan plaatsen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

BtM909 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:39:
Mwa, ik vind het interessanter dat Costa Crociere gewoon iPads op de tafels legt, waardoor je als bezoeker direct je bestelling(en) kan plaatsen :Y
Misschien kan dat ook wel met die smartbutler. Feitelijk is het een app volgens mij of een webapp die je ook op een ipad kan zetten. Alleen is de vraag hoe verstandig het is om een ipad in een kroeg neer te leggen :P Los of vast, die dingen zijn breekbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:51:
[...]

Misschien kan dat ook wel met die smartbutler. Feitelijk is het een app volgens mij of een webapp die je ook op een ipad kan zetten. Alleen is de vraag hoe verstandig het is om een ipad in een kroeg neer te leggen :P Los of vast, die dingen zijn breekbaar..
En wat als je er wat - insert favoriet biermerk hier - over giet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sw3at schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:40:

Een QR Code op zich, is ook maar een QR Code. We zitten inderdaad in de fase waarin een hoop mensen het nog niet gebruiken, omdat ze er simpelweg nog nooit van gehoord hebben en de voordelen niet kennen. Het is dan ook van belang als je een QR toepast dat je die toegevoegde waarde duidelijk maakt - zeker in commerciële boodschappen (minder van belang in praktische toepassingen of in-your-face QR-only waar mensen onderling wel over gaan praten zoals de gebakjes).

Als het puur over méér info gaat, terwijl eigenlijk al voldoende informatie in de uiting staat om interesse te bepalen, dan kan je je QR onmogelijk meer gebruiken om te meten. De uiting moet eigenlijk ten volle gericht zijn op het nieuwsgierig maken in wat achter de QR zit.

Ik zit zelf te denken binnenkort een mailing rond te doen. Vierkante self-mailer met niets erop, geen merk of wat, en alleen een QR Code als je hem openvouwt en de tekst 'scan me'. Mensen zijn van nature nieuwsgierig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:39:
[...]

Ik zit zelf te denken binnenkort een mailing rond te doen. Vierkante self-mailer met niets erop, geen merk of wat, en alleen een QR Code als je hem openvouwt en de tekst 'scan me'. Mensen zijn van nature nieuwsgierig. ;)
Dan moeten ze nog weten hoe ze dat moeten scannen ;)
Ik denk dat de meeste mensen die weten dat ze een QR-code moeten scannen, het ook wel effectief eens gaan proberen wanneer ze er ergens een tegenkomen. Het is net het overgrote deel van de bevolking dat gewoon nog geen flauw idee heeft van wat ze precies met zo'n QR-code moeten doen...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:27:
[...]
Dan moeten ze nog weten hoe ze dat moeten scannen ;)
Uiteraard; maar wij leveren aan een industrie waarvan juist verwacht wordt dat ze dat soort dingen voor klanten kunnen leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Het grote probleem van QR codes vanuit mijn perspectief is: 9/10 qr codes zijn nutteloze linkjes naar sites, zoals al eerder is gezegd. Maar het grote probleem wat daaruit volgt is dat ik geen app installeer om QR codes te kunnen scannen, omdat ik het toch bijna nooit heb. Voor die ene keer dat ik denk dat iets wellicht een interessant QR-code is, heb ik op dat moment meestal geen zin & tijd om dan een aparte app daarvoor te installeren.

Misschien ben ik erg lui, maar ik gok dat dit voor veel mensen geldt. Zeker voor mensen met een b.v. goedkope android, en die geen zin hebben zich daar in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, dat is op zich begrijpelijk natuurlijk, maar het hangt samen met hoeveel het gebruikt wordt en het nut van gebruik. Zodra er meer nuttige of aanvullende dingen komen die mensen nieuwsgierig maakt, zullen meer mensen een app installeren en geïnstalleerd laten.

In bijvoorbeeld Japan zijn ze al veel verder in gebruik dan hier, en het probleem van bekendheid en nut ligt met name bij de mensen die nog moeten leren hoe het effectief te gebruiken. De gebruikers komen vanzelf als het voor hen interessant wordt.

Wij hebben op een beurs laatst presentaties over allerlei onderwerpen in het algemeen gedaan, waaronder ook QR en wat mensen goed of fout doen. Voor mensen gaan stijgeren: Onze bedrijfsnaam wordt genoemd, maar dat is niet de reden om het hier te posten - zoals gezegd is de boodschap algemeen en ik denk bruikbaar in dit topic. (Zie ook video's in andere topics hier waar ik naar link die ook naar concurrenten verwijzen - het gaat om het delen van goede info.)

Onze videomonteur is helaas nog niet op het niveau van de T.net videoredactie ;(, maar laten we het erop houden dat het om de boodschap gaat
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=igcWOd_MI-Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Morgoth schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:40:
Het grote probleem van QR codes vanuit mijn perspectief is: 9/10 qr codes zijn nutteloze linkjes naar sites, zoals al eerder is gezegd. Maar het grote probleem wat daaruit volgt is dat ik geen app installeer om QR codes te kunnen scannen, omdat ik het toch bijna nooit heb. Voor die ene keer dat ik denk dat iets wellicht een interessant QR-code is, heb ik op dat moment meestal geen zin & tijd om dan een aparte app daarvoor te installeren.

Misschien ben ik erg lui, maar ik gok dat dit voor veel mensen geldt. Zeker voor mensen met een b.v. goedkope android, en die geen zin hebben zich daar in te verdiepen.
Ik zette jaren geleden ook al QR-codes op drukwerk, maar ik ben er mee gestopt. Ik geloof er ook niet meer in. Ik zit hier op kantoor met 8 smartphone-eigenaars en niemand daarvan heeft een QR-code-reader geinstalleerd.

Een mooie korte URL is een veel beter middel:
1. Het communiceert meteen je merk/intentie
2. Je kan het onthouden
3. Mensen kunnen het delen (via bijvoorbeeld Twitter)
4. Het neemt minder ruimte in.
5. Het is mooier (QR-codes zijn lelijk)
6. Het vereist geen smartphone met camera, internet, en QR-app
7. Qua snelheid maakt het niet veel uit (intypen in browser tegeover QR-app starten, richten, en klikken).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Johnny schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Ik zette jaren geleden ook al QR-codes op drukwerk, maar ik ben er mee gestopt. Ik geloof er ook niet meer in. Ik zit hier op kantoor met 8 smartphone-eigenaars en niemand daarvan heeft een QR-code-reader geinstalleerd.

Een mooie korte URL is een veel beter middel:
Een QR-code kan veel meer dan alleen maar een stom linkje bevatten. Helaas gebruiken marketeers ze vrijwel alleen voor URL's en dus gaat het nut van het gehele systeem een beetje verloren, aangezien heel Nederland ze nu met URL's associeert, is elk "fatsoenlijk" gebruik van die QR-codes ineens vreemd. Combineer dat met het feit dat er bij een QR-code zelden gezegd wordt waar hij voor dient, en je krijgt vanzelf dat niemand die krengen wil gebruiken. Ik heb in alle tijd dat ik een smartphone heb maar één keer een QR-code gescand, en dat is een code die ik zelf gegenereerd had en die vanaf een website een APK installeerde die nog niet in de Android Market beschikbaar was (want beta). :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1