Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb al sinds me geboorte zware astma, vroeger paar keer in coma gevallen, en tot op heden pak ik nog steeds medicijnen.

Namelijk seretide(zorgt ervoor dat ik geen last krijg tijdens de dag) 2 keer daags en ventolin in 't geval dat ik zonder adem zit.

Nu ben ik eigenlijk zwaar afhankelijk van deze medijnen, net zoals een junkie van z'n drugs afhankelijk is en vandaag vroeg ik me af:

Stel dat er een wereldwijde crisis is, een ramp, of men niet meer elektronisch kan betalen, doemscenarios dus.

Hoe geraak ik dan nog aan deze medijnen?

Of stel dat ik verloren loop of vast zit op een eiland, a la Cast Away.

Wat moet ik dan doen? En wat deden mensen met astma vroeger in de oudheid dan?

Grtz

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:38:
Hoi, ik heb al sinds me geboorte zware astma, vroeger paar keer in coma gevallen, en tot op heden pak ik nog steeds medicijnen.

Namelijk seretide(zorgt ervoor dat ik geen last krijg tijdens de dag) 2 keer daags en ventolin in 't geval dat ik zonder adem zit.

Nu ben ik eigenlijk zwaar afhankelijk van deze medijnen, net zoals een junkie van z'n drugs afhankelijk is en vandaag vroeg ik me af:

Stel dat er een wereldwijde crisis is, een ramp, of men niet meer elektronisch kan betalen, doemscenarios dus.

Hoe geraak ik dan nog aan deze medijnen?

Of stel dat ik verloren loop of vast zit op een eiland, a la Cast Away.

Wat moet ik dan doen? En wat deden mensen met astma vroeger in de oudheid dan?

Grtz
misschien even raar gezegt, maar vroeger hadden ze je gewoon kapot laten gaan ook al was je 10 of 20 of 30.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12 12:27
Ik zou dit zeker eens met je (huis?)arts overleggen, of toch minimaal een flinke hoeveelheid op voorraad houden? Ook als je op vakantie gaat, medicijnpaspoort bij je steken en gewoon flink genoeg meenemen..

[ Voor 29% gewijzigd door Staatslot op 08-05-2012 16:44 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:38:
En wat deden mensen met astma vroeger in de oudheid dan?

Grtz
dood gaan...

Er is een reden waarom de gemiddelde levensverwachting zo laag was.

Is er een grote ramp, dan zijn medicijn afhankelijken vaak de eerste slachtoffers, na de direct overledenen.. Mocht je je daar zorgen over maken is een voorraad aanleggen een mogelijkheid, al heb je dan ook te maken met de tht datum. Echter bij een dermate grote ramp dat je in onze samenleving voor zo'n lange tijd niet aan je medicijnen kan komen, heb je vast andere/grotere problemen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om heel eerlijk te zijn zie ik hier geen W&L-topic in. Doemscenario's zijn leuk voor rampenfilms, maar ook die bespreken we niet in W&L ;) .

De vraag die de TS stelt is namelijk erg een-dimensionaal:
Hoe hard het ook moge klinken, je kunt niets doen. Uiteindelijk zullen die mensen vroeger niet oud zijn geworden, alleen zijn er nu opties voor levensverlenging en betere kwaliteit van leven. Maar zonder die medicijnen is dat niet haalbaar. Wat denk je dat er nu gebeurt met een kind in een ontwikkelingsland die dezelfde problemen als jij heeft?
Het met een verslaving vergelijken lijkt met niet de meest optimale vergelijking :)

Anyway, ik zie hier dus niet echt veel discussie- of W&L-waardigheid, vandaar dat ik hier toch een slotje op ga hangen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.