BSOD crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Hey,

Sinds dat ik mijn computer heb geupgrade (ander moederboard ivm core unlocker en 4 gig geheugen erbij) heb ik dat als ik battlefield 3 speel hij onvoorwaardelijk crashed naar een bsod. Soms meteen, soms als ik een uur speel en soms als ik het spel afsluit. Voor de rest heb ik nergens problemen. De minidump files heb ik bijgevoegd, eerst kreeg ik een 7F error maar daarnet was het ineens een C4. Net was ik een nieuwe videokaart driver aan het installeren en Prime95 aan het draaien en toen kreeg ik de C4.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik heb trouwens al een memtest gedaan en het geheugen kwam er zonder fouten uit.De koeling is overal ook goed, heb furmark laten draaien en na 10 minuten bleef de vid kaart stabiel draaien op 92 graden zonder enige artifacts of iets dergelijks. Heb trouwens het nieuwe geheugen eruit gehaald maar maakt geen verschil.

Mijn specs:

Asus M5a78l-m/usb3
4 gig geil black dragen dual channel 1333mhz 7-9-9-24
4 gig geil enhance corsa single channel 1333mhz 9-9-9-24
Sapphire HD4890
AMD Phenom X2 995 unlocked naar x4

De minidumps: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZS6SPSGOZHHW.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik even google kom ik op -> DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION (c4)
En zie ik veel over een ''amd driver crash'' kortom verwijder eens je videokaart driver(s) en installeer dan even de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:50

ResuCigam

BOFH

MrOi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:40:
AMD Phenom X2 995 unlocked naar x4
Ik zou zelf eens beginnen met die unlock terugdraaien en kijken of het probleem opgelost is.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Ik heb net Prime95 een tijd aan het draaien gehad en hoewel de cpu opliep tot 79 graden (toen heb ik hem uitgezet) gaf hij geen problemen. Heb nu alle videokaart drivers weggehaald met driver sweeper en ga zo de nieuwste installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Nieuwste driver geinstalleerd en na een paar minuten crashed hij weer naar een C4. Ga ATI zelf raadplegen voor een fix, dit is zeker niet de eerste keer dat hun driver niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Sinds AMD Catalyst 12.1? 12.x krijg je gratis een niet goed functionerende AODDriver 4.1 meegeleverd van AMD deze staat in apparaatbeheer onder verborgen apparaten (niet plug & play drivers). Probeer deze is te verwijderen nadat je Catalyst hebt geïnstalleerd en kijk dan of het probleem nog bestaat. Google search leer je dat deze driver prone is om random bsods op in ieder geval win7 systemen te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Dat is nuttig, Het gaat om de 12.4, ik heb alles gedeinstalleerd en toen bij hidden devices gekeken naar die AODDriver, daar stond een foutmelding bij. Ga nu de driver opnieuw installeren en die AODDriver verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Ok dit is apart, ik heb de AODdriver verwijderd. Kan overigens amd vision control center niet openen maar dat even terzijde. Elke keer als ik origin opstart crasht hij bij het inloggen: bsod C4. Heb de minidump weer bijgevoegd, denk dat het aan origin ligt. Ga hem nu eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOi
Heb origin en bf3 opnieuw geinstalleerd en tot nu toe geen problemen..
Pagina: 1