Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar vind ik drivers in Windows7 zelf voor een printer

Pagina: 1
Acties:

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Hallo,

Het probleem waar ik momenteel mee worstel is dat wij een OKI Microline 380 printer hebben welke via de server (Windows Server 2003) in de Active Directory geshared is. Wanneer ik deze wil installeren geeft hij aan dat de server geen driver heeft voor Windows 7 x64. Nu moeten de drivers voor deze OKI standaard al in Windows 7 zitten, om de installatie voort te zetten vraagt windows dan ook om de .INF.

Nu heb ik de pc al laten zoeken op de term OKI, en 380 maar ik vind nergens die drivers.
Iemand een idee waar ik ze vind?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik hier kijk -> http://www.oki.nl/printers/index.aspx
Zie ik de printer er ook niet bij staan, verder vind ik alleen drivers voor Dos 4.0 en 5.0 :/

Is het een oude printer?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb wel eens een printer via een nas geprobeerd te benaderen. Daar was het ook onmogelijk de driver te vinden en te installeren. Toen ik de printer via usb aansloot werd de driver gelijk geinstalleerd. Daarna was hij ook via het netwerk te benaderen. Ik weet niet of dat een optie is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

• Glasya
Het is inderdaad een oude printer, maar hij werkt nog prima. Het gaat om deze: http://www.oki.nl/support...nguageId=&type=%7cDrivers

Als er geen andere optie is dan zullen we hem inderdaad even via USB moeten aansluiten middels een 24-pins naar usb kabel.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
haarbal schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:44:
Ik heb wel eens een printer via een nas geprobeerd te benaderen. Daar was het ook onmogelijk de driver te vinden en te installeren. Toen ik de printer via usb aansloot werd de driver gelijk geinstalleerd. Daarna was hij ook via het netwerk te benaderen. Ik weet niet of dat een optie is.
Voor automatische detectie is dat idd een verplichting, de printer moet eerst eenmaal via usb rechtstreeks aangesloten worden.

http://www.microsoft.com/...ther%20Printers&os=64-bit

Dat zal dus wel okay zijn...

• Glasya
Dit zou van toepassing zijn wanneer ik de printer rechtstreeks op de pc aansluit, hij loopt echter via het netwerk en zodoende komt hij niet eens bij de apparatuur te staan.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Volgens de site van Microsoft is jouw printer Plug and Play in Windows 7.

Voor de rest is de site van OKI echt een draak.

P.s. probeer eens de printer in een andere poort te steken.

• Glasya
LnC schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:12:
Volgens de site van Microsoft is jouw printer Plug and Play in Windows 7.

Voor de rest is de site van OKI echt een draak.

P.s. probeer eens de printer in een andere poort te steken.
De printer loopt via netwerk, niet via mijn pc poort. Als ik hem lokaal installeer via een kabel dan installeerd hij hem direct zonder problemen, maar hij moet dus juist via het netwerk installeren, de server heeft daarvoor geen driver die hij uitdeelt, en zodoende vraagt windows mij de driver op de lokale schijf aan te wijzen in de vorm van een .INF bestand,

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Glasya schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:19:
[...]

De printer loopt via netwerk, niet via mijn pc poort. Als ik hem lokaal installeer via een kabel dan installeerd hij hem direct zonder problemen, maar hij moet dus juist via het netwerk installeren, de server heeft daarvoor geen driver die hij uitdeelt, en zodoende vraagt windows mij de driver op de lokale schijf aan te wijzen in de vorm van een .INF bestand,
Die printer is dan op die manier in Win7 niet als netwerkprinter ondersteund, als je wilt printen zal je op de lokale pc de bewuste driver moeten installeren... dus zal je de printer 1x aan de pc moeten hangen. Zo werkt het ook met iedere moderne netwerkprinter...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En dat is wat Glasya ook bedoeld: installeer de printer éérst lokaal, zodat de drivers geïnstalleerd worden. Daarna de printer weer terug het netwerk op en Windows 7 zal dan de drivers wél herkennen.

Als het nu nog niet duidelijk is hoe dit op te lossen, dan weet ik het ook niet meer...

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2012 16:50 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je zou eens kunnen proberen om de printer via de usb te installeren, en later de communicatiepoort te veranderen.
Ik heb ooit een router gehad waar je een printer op kon aansluiten (Eminent dacht ik) en daar stond in de handleiding dat je de printer eerst met de usb moest installeren en later een poort toevoegen bij de eigenschappen van de printer. Dan moet je het ip-adres ingeven en de data op RAW laten staan. Dat is wat ik me kan herinneren ervan...

Edit: check de manual van deze router eens: http://www.eminent-online...modem-router-annex-b.html
Bijna helemaal aan het einde staat hoe je de printer via het netwerk kunt benaderen, dit zou je eens kunnen proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bartjezz op 08-05-2012 16:56 ]

• Glasya
Heb de printer inderdaad werkend gekregen door deze eerst lokaal op de pc aan te sluiten, vervolgens heb ik de lokale printer weer verwijderd en toen installeerde hij hem wel via het netwerk doordat hij toen de drivers had.

Wat ik zo bedacht, is er geen programma waarmee ik een printer kan "simuleren", zodat ik simuleer dat mijn printer (bv een OKI Microline 380) aan de LPT1 poort hangt, zodat hij de drivers installeert, om vervolgens de daadwerkelijke printer welke via het netwerk loopt te installeren.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het is veel gemakkelijker om te zoeken waar de drivers verstopt zitten, die op een stickje zetten en dan een rondje maken om overal die drivers te installeren. Dan kun je ook gelijk aangeven of het een lokale of netwerkprinter is.

• Glasya
dat zou helemaal mooi zijn, maar waar ik ze vind is mij een raadsel.
Ik heb al gekeken in o.a. de mappen:

C:\Windows\System32\drivers
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository

Maar ik vind daar niets, als ik via apparaatbeheer de printer selecteer dan verwijst deze naar een .sys bestand. Echter de installatie vraagt om een .INF bestand.
Pagina: 1