Custom posters laten printen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 14:29
De muren van m'n studentenkamer zijn een beetje kaal, dus ik ben van plan wat posters aan de muur te hangen. Ik ben een fervent gamer dus ik zoek natuurlijk game-related spul. Helaas is het standaard game poster aanbod op het net vrij beperkt. Sommige developers hebben hun eigen stores maar de designs spreken me niet altijd aan.

Dus ik wil naar mijn opties kijken om zelf ergens posters te laten printen (met wat game artwork van 4+ Megapixels wat ik opgespoord heb). Nu zijn er een aantal opties op het web, maar mijn voorkeur gaat uit naar iets geproduceerd in Europa om zowel de verzendkosten (wat het probleem is met de printen in de VS) als de kwaliteit (wat het probleem is met printen in China) op niveau te houden. Daarnaast hoop ik ook de print kosten zelf wat laag te houden (wat eigenlijk het probleem is met printen in Europa).

Heeft iemand hier goede ervaringen met bepaalde print services? Ik zoek dus een zaak die kwaliteits posters kan printen voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Hema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat te denken van een simpele copy-shop die in elke stad zit en waar studenten altijd alles printen...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
Hoe groot wil je de posters hebben? A2, A1, nog groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vier megapixel? Ik denk dat je aan het tienvoudige moet denken voor redelijke scherpte op posterformaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51
Loop eens de intertoys of een of andere game store binnen om te vragen of ze posters die ze binnen krijgen mogen uitdelen? Evt nadat ze een tijdje opgehangen hebben? Zo ging 't met filmposters in ieder geval wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verder zou ik uitkijken met printen bij de copy shop, het is zonde als je daar een bak geld heen smijt en de troep blijkt vervolgens snel te verkleuren (ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat vind jij poster-formaat? Zo ding wat in een abri hangt? Dat is een redelijk groot formaat natuurlijk. Zelf regelmatig drukvellen van 140x102 in m'n handen gehad. Dat is kleiner dan wat je in een abri vindt, en groter dan A0.

Anyways, terugkomend op de 4+ megapixels. De normale resolutie in de print- & drukkers-wereld in 300DPI (even wat anders dan de DPI op scherm resolutie).

Een 3 megapixel foto geeft een formaat van 10x15 als die op 300 DPI wordt gedrukt. Ga je groter, ga je ook achteruit in kwaliteit.

Vergelijk het met een video'tje van 320x200 die je fullscreen zet op een full-hd resolutie. Detail is dan erg ver te zoeken.

Ik denk dat je beter af zal zijn door een klein formaat te hanteren, en meer plaatjes te vinden. Dan hou je je kwaliteit. Een collage idee. Wat misschien ook wel leuk is, om het door rasterbater heen te halen. Detail is minimaal, maar het effect des te leuker.

Maar ik vermoed dat MultiCopy dat vast wel kan. Ik zou sowieso ipv een opdracht neerleggen toch ook even overleggen wat er met de kwaliteit gaat gebeuren mocht het opgeblazen gaan worden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 14:29
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:05:
Hoe groot wil je de posters hebben? A2, A1, nog groter?
A2 formaat volgens mij (heb een paar posters van 18" bij 24" en A1 komt daar het dichtst bij). Wil toch iets van minimaal 150 ppi aanhouden.

Ik heb geen ervaring met dit soort services, maar ik hoop dus iets te kunnen printen wat a) redelijk scherp is b) niet meteen kreukt of uit elkaar valt. Weet niet precies wat voor type afdrukmateriaal of print techniek ik dan moet zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door Joerdgs op 08-05-2012 15:30 ]

Pagina: 1