Verplicht factuur uitprinten bij afhalen product

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik wilde zojuist een bestelling met een waarde van 4,00 euro (!) afhalen bij mijn lokale MediaMarkt. Ik had deze bestelling via MediaMarkt Online geplaatst.

Er werd aan de balie gelijk gevraagd naar de factuur. Ik vertelde netjes dat ik op mijn studentenkamer geen printer heb, maar dat ik de factuur wel op mijn mobiele telefoon kon overleggen. Ik heb de bestelling reeds betaald via iDeal dus het lijkt mij voldoende dat ik mijzelf kan legitimeren als geadresseerde van het pakketje.

Men bleef echter halsstarrig volhouden aan het feit dat ik de factuur móest uitprinten en inleveren. Ik moest maar ergens gaan printen en dan kreeg ik mijn pakketje pas mee. Vervolgens werd ik ook nog eens flink afgesnauwd toen ik vertelde dat ze hier de vorige keer ook geen probleem van maakten.

Ben ik nou echt zo moeilijk of doet MediaMarkt (Online) moeilijk?

For your record: Bij V&D net ook een ander pakket opgehaald en daar volstaat het tonen van je legitimatiebewijs, zoals het in mijn ogen ook hoort. Immers heb ik al betaald voor het pakket en hoef ik dus enkel aan te tonen dat ik degene ben die betaald heeft.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:35

pposthoorn

Constructeur

Zoek even de algemene voorwaarden op waarmee je akkoord gegaan bent bij de online bestelling. Staat daarin dat je je afhaalbewijs moet printen dan hebben ze een punt. Staat er niks in de voorwaarden dan sta jij volgens mij in je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pposthoorn schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:23:
Zoek even de algemene voorwaarden op waarmee je akkoord gegaan bent bij de online bestelling. Staat daarin dat je je afhaalbewijs moet printen dan hebben ze een punt. Staat er niks in de voorwaarden dan sta jij volgens mij in je recht.
Ik heb het gelijk even opgezocht maar kan het eigenlijk nergens vinden.
21. Bijzondere algemene voorwaarden bij Webshop

21.1 Begripsomschrijvingen
21.1.1. De Webshop is de digitale winkel op mediamarkt.nl, die opereert onder verantwoordelijkheid van Media Markt Online Nederland.

21.1.2. Klant: degene met wie de Overeenkomst voor de Webshop is gesloten.
21.1.3. Overeenkomst: de Overeenkomst tussen Media Markt en de klant, op grond waarvan Media Markt de door de klant bestelde artikelen zal leveren.
21.1.4.Overeenkomst op afstand: een Overeenkomst waarbij in het kader van een door de
ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten,
tot en met het sluiten van de Overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of
meer technieken voor communicatie op afstand.
21.1.5 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
Bedenktermijn.

21.1.6. Bedenktermijn: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de Overeenkomst op afstand.
2 Identiteit onderneming
21.2.1. Klanten gaan een contractuele relatie aan met Media Markt Online Nederland. Dit is een handelsnaam van:
MMS Online Nederland B.V.
Prins Alexanderplein 32-36
3067 GC ROTTERDAM
E-mail: contactformulier
21.3 Doelgroep en aanbod
21.3.1. Media Markt gaat uitsluitend Overeenkomsten aan met klanten, die wonen in Nederland.
21.3.2. De klant moet zich voorafgaand registreren om gebruik te kunnen maken van het aanbod. Surfen zonder daadwerkelijke Overeenkomst is echter mogelijk zonder voorafgaande registratie.
21.3.3. De Webshop richt zich voornamelijk op consumenten (particuliere) klanten.
21.3.4 Media Markt streeft zorgvuldigheid na bij het aanbieden van producten en diensten. Voorradigheid en levertermijnen worden zo zorgvuldig mogelijk vermeld, maar zijn niet bindend. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend voor Media Markt.
21.4 Het tot stand komen van Overeenkomsten
21.4.1. Media Markt biedt goederen en diensten aan via de Webshop
21.4.2. De klant kan uit het aanbod van de Webshop artikelen kiezen en in de winkelwagen plaatsen. Dan wordt de klant gevraagd zich te registreren of om in te loggen als hij zich al eerder heeft geregistreerd en een wijze van betaling te kiezen.
De prijs staat aangegeven bij de artikelen. Prijzen zijn inclusief BTW.
21.4.3. Als een klant betaalt met een cadeaubon komt de Overeenkomst tot stand als de klant op de knop "bestellen" klikt.
21.4.4. Als de klant betaalt met een credit card of een andere betaalmethode komt de Overeenkomst tot stand als de klant klikt op de knop "betalen".
21.4.5. Als de klant bij aflevering aan huis betaalt (rembours), komt de Overeenkomst tot stand als de klant op de knop "bestellen" klikt (deze betaalmethode komt in de loop van 2010 beschikbaar).
21.4.6. Bij bestelling of betaling wordt de klant gevraagd de gebruiksvoorwaarden te aanvaarden.
21.4.7. Media Markt is vrij zonder opgaaf van redenen te weigeren een Overeenkomst aan te gaan bijvoorbeeld als een klant zijn betalingsverplichtingen niet nakomt. De Overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat het technisch mogelijk is de geselecteerde artikelen aan de klant te leveren.
21.4.8. De klant ontvangt een bevestiging van de bestelling op het bij registratie opgegeven e-mailadres.
21.5 Betaling
21.5.1. Bij betaling gelden de regels van de payment provider die de betaling afwikkelt.
21.5.2. Betalingen per creditcard worden afgewikkeld door Deutsche Bank.
21.5.3. Bij betalingen per cadeaubon wordt het te betalen bedrag afgeboekt op het tegoed van de cadeaubon.
21.5.4. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Media Markt te melden. In geval van wanbetaling van de consument heeft Media Markt het recht om, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
21.6 Bedenktermijn / retourtermijn
21.6.1. Voor producten die zijn gekocht in de Media Markt webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
21.7 Levering
21.7.1. Als plaats van levering geldt het huisadres dat de klant aan Media Markt heeft opgegeven dan wel het adres van het afhaalpunt dat door de klant tijdens de bestelling is geselecteerd.
21.1.2. Media Markt zal alles in het werk stellen om zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen de levering te verrichten, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken.

21.7.4. Indien de levering vertraging ondervindt, ontvangt de klant hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Dit geldt ook indien een levering niet of gedeeltelijk niet kan plaatsvinden. In dat laatste geval zal Media Markt het bedrag dat de klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na dit bericht, terugbetalen.
21.8 Bescherming persoonsgegevens
21.8.1. Media Markt gaat zorgvuldig om met de door u verstrekte persoonsgegevens met inachtneming van haar Privacy Statement en de voor de bescherming van persoonlijke gegevens geldende wettelijke bepalingen.
21.8.2. De klant geeft door het accepteren van deze Overeenkomst toestemming aan Media Markt tot het registreren en gebruiken van zijn gegevens voor de verbetering van de dienstverlening en voor het gericht aanbieden van nieuwe producten en/of diensten.
21.8.3. De klant heeft op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens recht op inzage in de geregistreerde gegevens voor zover zij betrekking hebben op en traceerbaar zijn naar de klant.
21.8.4. De klant heeft op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens recht om wijziging of verwijdering van de geregistreerde gegevens te eisen voor zover zij betrekking hebben op en traceerbaar zijn naar de klant. Media Markt heeft de verplichting gehoor te geven aan deze verzoeken.
21.8.5. Indien de klant van dit recht gebruik wenst te maken, wordt de klant verzocht dit per e-mail aan Media Markt te laten weten.
21.9 Slotbepalingen
21.9.1. Op de Overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing met inachtneming van het in Nederland geldend consumentenrecht.
21.9.2. Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op iedere Overeenkomst die de klant met Media Markt aangaat in de versie die geldt ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst. De klant verklaart zich hiermee bij aankoop akkoord en heeft voorafgaand de gelegenheid de gebruiksvoorwaarden in te zien.
21.9.3. In gevallen waarin deze Overeenkomst niet voorziet, wordt door beide partijen in minnelijk overleg en op basis van de beginselen van redelijkheid en billijkheid een oplossing gezocht. De Overeenkomst blijft dan voor het overige in stand.
21.9.4. Geschillen worden beslecht volgens de in Nederland geldende bevoegdheidsregels.

21.9.5. Bij strijd tussen de algemene voorwaarden zoals hiervoor beschreven onder de artikelen 1 tot en met 18 en artikel 21 Bijzondere Gebruiksvoorwaarden Webshop heeft artikel 21 voorrang boven de artikelen 1 tot en met 18.
Conclusie? Teruggaan en eisen dat ik mijn pakketje krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01
Of even een printje maken bij je onderwijsinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
Wat een flauw gedoe, als je factuur kan tonen op je telefoon dan is er toch niks aan de hand? Want als je dat kan kan je ook de factuur ergens uitprinten als je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik zou een printje maken van die algemene voorwaarden :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
dreamscape schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:04:
Ik zou een printje maken van die algemene voorwaarden :)
-1 flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon naar de computer afdeling lopen en zeggen dat je een printer wilt zien printen om de kwaliteit te beoordelen en dat je je eigen voorbeeld meegenomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik zou m'n middelvinger opsteken tegen die MediaMarktMedewerker en het product ergens anders kopen.

@hieronder
Dus? Dan kan je toch de bestelling annuleren en je geld terug ontvangen?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-05-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:00
lezen: het is al vooruitbetaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:08:
Ik zou m'n middelvinger opsteken tegen die MediaMarktMedewerker en het product ergens anders kopen.

@hieronder
Dus? Dan kan je toch de bestelling annuleren en je geld terug ontvangen?
Daar heeft die ook de factuur voor nodig. O-)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Wil ze de factuur niet omdat er een barcode achtig iets op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zou gewoon een beroep doen op de Wet koop op afstand en je geld terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Yorin schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:17:
[...]

Daar heeft die ook het factuur voor nodig. O-)
Leuke sig: Het is duur of kost veel, niet het kost duur.

het factuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sefyu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:21:
Ik zou gewoon een beroep doen op de Wet koop op afstand en je geld terugvragen.
Daar kan je geen beroep op doen, want ze hebben nog niks geleverd, sterker nog ze weigeren je bestelling te leveren!
Ik vraag me af wat ze zouden doen als je een printer bij ze hebt besteld, hoe wil je zonder die printer de factuur kunnen printen.

Overigens bedoel je niet de factuur, maar een orderbevestiging of een afhaalbericht, de factuur krijg je meestal bij het afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Anoniem: 63975 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Leuke sig: Het is duur of kost veel, niet het kost duur.

het factuur ?
Ok, ok, daar heb je me. Heb het aangepast.

Nu verder met de vraag van de TS.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Wet koop op afstand kan je ook zonder levering beroep op doen... zou wel raar zijn als daar perse eerst voor geleverd moest worden, is laatst geloof ik ook door een rechter bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Termi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:55:
Of even een printje maken bij je onderwijsinstelling.
Dat zou kunnen inderdaad. Het gaat me echter om het principe. Je bestelt iets online en betaalt maar moet vervolgens om het te mogen afhalen nog wel even de e-mail én factuur uitprinten en meenemen als 'bewijs'. 8)7

Hier de e-mail:
Geachte meneer [achternaam],
Uw bestelling met het bestelnummer [..] ligt vanaf vandaag klaar in uw Media Markt:

Media Markt [...]

Voor het afhalen in de winkel dient u zich te melden bij de Afhaalbalie internetaankopen. U dient als bewijs deze e-mail en de eerder verstuurde factuur te overhandigen. Zonder deze documenten kunnen wij de goederen niet aan u meegeven.

Afhalen in uw Media Markt dient binnen 8 dagen te geschieden.

Nogmaals bedankt voor uw aankoop en graag tot ziens in onze winkel.

Met vriendelijke groet,

Media Markt Online Nederland
http://www.mediamarkt.nl
thijszor schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:19:
Wil ze de factuur niet omdat er een barcode achtig iets op staat?
Nee, volgens mij houden ze de factuur voor hun eigen administratie. Ik zie net dat je onderaan moet tekenen voor ontvangst. Ik ben echter van mening dat MediaMarkt zelf zorg moet dragen voor het papierwerk.
Erkens schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Overigens bedoel je niet de factuur, maar een orderbevestiging of een afhaalbericht, de factuur krijg je meestal bij het afhalen.
Het is wel degelijk de factuur. Ik zie dat tegenwoordig bij alle grote webwinkels. Ook bij Bol.com, V&D etc. krijg je in de mail je factuur die je dus zelf maar moet uitprinten als je je administratie op orde wilt houden. In het pakket is enkel een pakbon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
LuPo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:36:
[...]
Dat zou kunnen inderdaad. Het gaat me echter om het principe. Je bestelt iets online en betaalt maar moet vervolgens om het te mogen afhalen nog wel even de e-mail én factuur uitprinten en meenemen als 'bewijs'. 8)7

Hier de e-mail:
Tja, als je echt had willen narren had je simpelweg even je telefoon overhandigt dan voldeed je aan voorwaarde 1, voorwaarde 2 is hun pakkie aan zolang ze geen vorm definieren voor voorwaarde 1.

Maar aan de andere kant vind ik idd dat jij moeilijk doet, je krijgt een email met instructies en je negeert die instructies gewoon.
Nee, volgens mij houden ze de factuur voor hun eigen administratie. Ik zie net dat je onderaan moet tekenen voor ontvangst. Ik ben echter van mening dat MediaMarkt zelf zorg moet dragen voor het papierwerk.
Tja, wie waarvoor moet zorgdragen vind ik persoonlijk niet echt relevant als instructie 1 al niet door de klant gevolgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 10:13
Of je print gewoon die bon/factuur/whatever en haalt daarmee je pakket af, of je doet het niet en haalt het product lekker ergens anders. Veel meer smaken zijn er niet.

Wat betreft de digitale facturen: heerlijk, ik wil niet meer anders! Liever in mijn digitaal doorzoekbare mailbox dan in de administratiemap die ik zelf analoog door moet zoeken. We zitten hier toch op tweakers ;)

Ook meet je m.i. met twee maten: aan de ene kant wil je zelf alles op papier hebben, maar vind je het raar als de MM geen genoegen neemt met een blik op het scherm van jouw telefoon. 8)7

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 09-06 23:17
Leuke discussie maar als je ergens iets besteld moet je voldoen aan de voorwaarden van de desbetreffende partij en anders gewoon lekker ergens anders je spullen kopen!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gomez12 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:29:
[...]

Tja, als je echt had willen narren had je simpelweg even je telefoon overhandigt dan voldeed je aan voorwaarde 1, voorwaarde 2 is hun pakkie aan zolang ze geen vorm definieren voor voorwaarde 1.

Maar aan de andere kant vind ik idd dat jij moeilijk doet, je krijgt een email met instructies en je negeert die instructies gewoon.

[...]

Tja, wie waarvoor moet zorgdragen vind ik persoonlijk niet echt relevant als instructie 1 al niet door de klant gevolgd wordt.
Ik wil wel tekenen voor ontvangst als je dat met 'voorwaarde 1' bedoelt. Maar ik kan geen factuur uitprinten waarop getekend moet worden aangezien ik geen printer heb. Als zij het papiertje aanleveren teken ik naar hartelust.

Als je de TS even leest had je kunnen lezen dat ik allang aangeboden heb om mijn mobiele telefoon te laten zien met de factuur op het scherm geladen. Daar had ze echter geen boodschap aan.
S0epkip schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:29:
Of je print gewoon die bon/factuur/whatever en haalt daarmee je pakket af, of je doet het niet en haalt het product lekker ergens anders. Veel meer smaken zijn er niet.

Wat betreft de digitale facturen: heerlijk, ik wil niet meer anders! Liever in mijn digitaal doorzoekbare mailbox dan in de administratiemap die ik zelf analoog door moet zoeken. We zitten hier toch op tweakers ;)

Ook meet je m.i. met twee maten: aan de ene kant wil je zelf alles op papier hebben, maar vind je het raar als de MM geen genoegen neemt met een blik op het scherm van jouw telefoon. 8)7
Smaak 3 is dat ik een product bestel en betaal via iDeal en het vervolgens met mijn legitimatiebewijs bij een winkel af kan komen halen en een krabbeltje zet voor ontvangst. Zo gaat dat bij alle andere webwinkels die een afhaalmogelijkheid bij een van hun winkels kennen.

Deze gang van zaken is mij vreemd. Op de website tijdens het bestelproces wordt nergens aangegeven dat je een e-mail en factuur moet printen om je bestelling überhaupt mee te krijgen. Dan moeten ze dat ook even vermelden als ik aanvink dat ik akkoord ga met de voorwaarden. Met deze voorwaarde ben ik namelijk niet akkoord gegaan ten tijden van bestellen.

Ik schrijf alleen dat je zelf de facturen moet printen als je je (papieren) facturen netjes op een rijtje wilt hebben. Ik heb nergens gezegd dat ik dat zelf ook daadwerkelijk doe. Ik heb zowel op papier als digitaal wat facturen. Net hoe de winkel het mij aanlevert. Dus papieren facturen gaan in de fysieke map en digitale facturen in het digitale mapje.
Schizo007nl schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:55:
Leuke discussie maar als je ergens iets besteld moet je voldoen aan de voorwaarden van de desbetreffende partij en anders gewoon lekker ergens anders je spullen kopen!
Dat is nou juist de grap. Met deze voorwaarden ben ik niet akkoord gegaan. Ze staan namelijk niet in hun Algemene Voorwaarden. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 08-05-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Daar kan je geen beroep op doen, want ze hebben nog niks geleverd, sterker nog ze weigeren je bestelling te leveren!
Ik vraag me af wat ze zouden doen als je een printer bij ze hebt besteld, hoe wil je zonder die printer de factuur kunnen printen.

Ook zonder levering kan je daar een beroep op doen.
LuPo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:36:
[...]

Hier de e-mail:

[...]

[...]

[...]

Het is wel degelijk de factuur. Ik zie dat tegenwoordig bij alle grote webwinkels. Ook bij Bol.com, V&D etc. krijg je in de mail je factuur die je dus zelf maar moet uitprinten als je je administratie op orde wilt houden. In het pakket is enkel een pakbon aanwezig.
Als ik het goed begrijp is dit mailtje dus verstuurd nadat je de bestelling geplaatst hebt? In dat geval heeft Mediamarkt geen gelijk. Algemene voorwaarden moeten vóór of tijdens het sluiten van de overeenkomst kenbaar gemaakt worden. Ze stellen hier namelijk extra voorwaarden waar je bij het sluiten van de overeenkomst niet akkoord mee bent gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Sefyu op 08-05-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Sefyu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:00:
[...]

Als ik het goed begrijp is dit mailtje dus verstuurd nadat je de bestelling geplaatst hebt? In dat geval heeft Mediamarkt geen gelijk. Algemene voorwaarden moeten vóór of tijdens het sluiten van de overeenkomst kenbaar gemaakt worden. Ze stellen hier namelijk extra voorwaarden waar je bij het sluiten van de overeenkomst niet akkoord mee bent gegaan.
Exact. Ik kan het in ieder geval niet vinden in hun algemene voorwaarden op de website.

Hebben jullie trouwens al eens een factuur van MediaMarkt Online gezien? Ze hebben een compleet rode factuur met een tekstvak. Al print je zwart/wit dan nog zijn je cartridges na drie keer op (en dat voor een order van 4,00 euro). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:09

Nikeo

Jawelles

Ik heb ook wel eens iets gekocht via mediamarkt online, maar toen ik naar de winkel wou voor het een of ander zeiden ze dat het 2 aparte bedrijven waren. Vandaar die administratie denk ik.

Dat moeten ze duidelijker communiceren vind ik. Mediamarkt online vind ik sowieso een vervelende webshop. Niet overzichtelijk en als er iets is: wat moet je dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vind dat de TS wel een punt heeft. Het gaat hier om het principe. Als ik me niet vergis zit er nog een groot roodgekleurd logo en een rode rand omheen ook. Dan kost het printen van de factuur bijna meer dan het product (oke, beetje overdreven misschien). Het lijkt me dat het tonen van de e-mail op je telefoon voldoende zou moeten zijn, dat is net zo fraudegevoelig als een papieren afdrukje. Maarja, ga ze dat maar wijsmaken.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat het niet hetzelfde bedrijf is. Dus de MM waar je het afhaalt wil er eigenlijk niets mee te maken hebben. Ze zullen mogelijk ook niet zelf de bon kunnen printen door een ontbrekende link in "het systeem".

Hier in Zoetermeer moet je bestelde goederen van MM Online overigens ophalen bij de servicebalie, dat is de balie waar het meestal erg druk is en je een hele poos staat te wachten...
De volgende keer (mocht ik er iets bestellen) zou ik die 2 euro verzendkosten (dacht dat het 2 euro was) betalen om het aan huis te laten leveren. Maar dat is op een product van 4 euro nogal veel.

Ik heb ook ooit iets besteld bij MM online. Ik vond het ook een beetje omslachtig allemaal op deze manier. Ook nog wat gezeur gehad vanwege het feit dat het pakketje er niet was en ze niks konden doen omdat het niet "hetzelfde bedrijf" was.
Ik had trouwens toen de bon geprint naar pdf en daar de dikke rode rand afgehaald. Vervolgens pas op papier geprint. Dat werd toen wel geaccepteerd. Pakketje was er een paar dagen later ineens wel. Het leek gewoon via PostNL naar die MM verstuurd te zijn.

Offtopic:
Dat van die bonnen die veel inkt kosten, valt me ook op bij veel kortingsacties en geld-terug acties. Je moet dan een formulier of bon printen die ze paginavullend in full color hebben gemaakt. Dan is gelijk je dure printer-inkt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

BounceMeister schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:23:
Offtopic:
Dat van die bonnen die veel inkt kosten, valt me ook op bij veel kortingsacties en geld-terug acties. Je moet dan een formulier of bon printen die ze paginavullend in full color hebben gemaakt. Dan is gelijk je dure printer-inkt op.
Eco-/Concept mode en niet in kleur afdrukken heb je natuurlijk gewoon zelf in de hand.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Zelfs dan is het zonde als hij een compleet A4'tje grijs gaat printen. Daarnaast zijn er zelfs printers die alle kleuren gebruiken om grijs te maken. Wij hebben er zo een van HP gehad.

[ Voor 46% gewijzigd door BounceMeister op 19-05-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Mwah, er staat in de email dat je een printje van de factuur mee moet nemen. Ik snap best dat ze zoiets nodig hebben voor hun administratie. Ik vermoed dat je me iemand hebt gesproken in een niet commerciele functie. Mijn advies: loop even naar de afdeling waarvan je het product hebt gekocht, leg de situatie uit en vraag of je even mag printen. Als dat niet mag (kans van 1% imo) dan vraag je even naar een leidinggevende. MM is wel goed maar niet gek. Men gaat echt geen order van 4k laten schieten. Ik zou ook zeker even een heel kort briefje met eenklacht met de naam van de betreffende medewerker sturen (zowel naar het filiaal als naar de online toko en naar de holding). Als je iets meer zekerheid wilt,mdan moet je vooraf even bellen en naar een manager vragen, zodat je niet voor niets gaat.

Edit: oeps, verkeerd gelezen. Voor 4 euro ben je de pineut :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 20-05-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
4k? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

Met 4k zit je er zo'n 3996 euro naast he ;) Juist vanwege het lage bedrag is dit zo'n absurde situatie.

Ik denk alleen dat je bij een bedrijf als de MM weinig kunt beginnen met het tonen van de AV etc, het is makkelijker om effe langs iemand/een instelling met een printer te gaan en even een printje te maken. Of je moet er een principekwestie van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48

Croga

The Unreasonable Man

Sorbo schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:32:
Ik denk alleen dat je bij een bedrijf als de MM weinig kunt beginnen met het tonen van de AV etc, het is makkelijker om effe langs iemand/een instelling met een printer te gaan en even een printje te maken. Of je moet er een principekwestie van maken :+
Principekwestie? Luiheidskwestie! Waarom zou ik dat soort moeite doen om MM geld te laten verdienen? Dan koop ik het wel bij iemand die mij minder moeite laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 22659 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:23:
Mwah, er staat in de email dat je een printje van de factuur mee moet nemen.
Strict genomen spreken ze niet over "een printje van de factuur", maar enkel over "de factuur", wat ook op een telefoon kan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

bwerg schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:44:
[...]

Strict genomen spreken ze niet over "een printje van de factuur", maar enkel over "de factuur", wat ook op een telefoon kan.
Als je je telefoon overhandigt aan de persoon en achterlaat zal dat zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het gekke is wel dat je de factuur (of de bon) meestal van de winkel krijgt, en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Er staat in de mail dat je de mail en factuur moet overhandigen. Overhandigen is niet gespecificeerd: als het aan hen doorstuurd, heb je het ook overhandigd.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik had een tijdje geleden een SD kaart besteld bij mediamarkt online, ik heb gewoon de factuur en de ophaal mail op USB stick gezet en meegenomen, (ik heb ook geen plek voor een printer) maar goed was niet zo´n probleem ze hebben alles voor me uitgeprint en pakketje mee gegeven.

´T is wel super omslachtig hoe ze zo te werk gaan zegt het personeel zelf ook.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Je had het eigenlijk net zo goed via je hotmailaccount(?) bij de klantenservice kunnen uitprinten. :+ Als ik de klantenservice was geweest had ik dat gewoon gedaan. Kost natuurlijk wel weer veel inkt zo'n bon. Straks klagen ze nog als je hem in Z/W hebt uitgeprint omdat het geen orgineel met kleur is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Ardana schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:07:
Er staat in de mail dat je de mail en factuur moet overhandigen. Overhandigen is niet gespecificeerd: als het aan hen doorstuurd, heb je het ook overhandigd.
Aangezien je niet de email van de persoon aan de balie zult hebben kun je hem ook niet op die manier "overhandigen".
Daarnaast betekend overhandigen "in de handen van een ander geven", iets wat met email niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zer0 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Als je je telefoon overhandigt aan de persoon en achterlaat zal dat zeker geen probleem zijn.
Ze geven nergens aan dat je het daar moet laten, alleen dat je het moet overhandigen.

Als ze flauw gaan doen, doe ik dat ook. :P Het slaat toch al op een tang als een varken dat je zelf een bon mee moet gaan nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 21-05-2012 00:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik zou simpelweg de algemene voorwaarden uitprinten en er bij zeggen dat ze de bon kunnen krijgen als ze even een printer meegeven om de boel uit te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

TS zal vast niet graag aan andere vragen of ie even mag printen. Dit thema speelt ook bij online gekochte trein tickets, die moet je ook printen en als je dat niet doet heb je een ongeldig vervoers bewijs.

Ik print gewoon via werk, maar sinds ik geen werkplek meer heb gaat dat wat moeilijker en verzamel ik printjes en merge ze in pdf en stuur het dan per e-mail. Bij boeken handel printen kan soms ook, maar laatste keer heb ik te horen gekregen dat teveel werk was.

Dus probleem van TS deel ik wel ( Ik heb een printer maar vertik € 40 aan inkt uit te geven, want mijn inkt is allang leeg ) die keren dat ik moet printen moet ik andere vragen of het niet printen, zo print ik mijn e-tickets van vluchten niet want mijn paspoort volstaat daarvoor meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij heeft de TS strikt genomen gewoon gelijk; als de MM echt een geprinte factuur vereist (als voorwaarde), moeten ze dan opnemen in de AV of duidelijk vermelden tijdens de bestel-procedure (voor het daadwerkelijk sluiten van de koop) en niet in een bevestigingse-mailtje (koop is al gesloten).

Maarja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken. MM kan zeggen: of je accepteert de voorwaarden en print het alsnog, of je accepteert het niet en ontbindt de aankoop.

Juist voor dergelijke kleine aankopen is het inderdaad makkelijk/goedkoop/groen om niet te printen, als het je vakantie-tickets zijn, is het wat anders ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

BCC

Die dingen bij schiphol scannen anders prima mijn telefoon. Uitprinten als je thuis ingechecked hebt is dus zeker niet voor nodig.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

BCC schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:30:
Die dingen bij schiphol scannen anders prima mijn telefoon. Uitprinten als je thuis ingechecked hebt is dus zeker niet voor nodig.
Bij lang niet alle telefoons en scanners werkt dat!
Pagina: 1