Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik merk dat ik erg leuke titels niet meteen meer koop vanwege de kans op een DLC waaraan ik geen geld wil uitgeven. Tegenwoordig koop ik het niet meteen maar wil ik wachten totdat de game een leuke prijs heeft incl alle DLC. De praktijk is dat ik het spel weer vergeet en uiteindelijk het hele spel niet speel.

Ben ik hierin de enige? Of zijn er meer mensen die hun aankoop uitstellen totdat er een leuke aanbieding is van het spel plus alle DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
DLC is gewoon een ultieme melk koe. En dan vooral die kleine cosmetische dingen als skins etc. Al staat day 1 dlc me ook echt enorm tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img2.ruliweb.daum.net/mypi/gup/294/1928_1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 08-05-2012 16:35 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc Zenith
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01-2024
Dat heb ik ook, maar dat heeft voor mij niet als enige reden de DLC. Ik heb niet meer altijd de tijd die ik had voor games, dus een spel direct kopen is daarom ook (vaak) niet meer interessant. Als mijn geduld het toeliet was wachten, en daarmee dus een lagere prijs, altijd al beter. Wel komt dat afprijsmoment tegenwoordig veel eerder.
Even heb ik ook nog een complete set op schijf als reden gehad, maar dat is vaak ook al niet meer zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Doc Zenith schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:23:
Dat heb ik ook, maar dat heeft voor mij niet als enige reden de DLC. Ik heb niet meer altijd de tijd die ik had voor games, dus een spel direct kopen is daarom ook (vaak) niet meer interessant. Als mijn geduld het toeliet was wachten, en daarmee dus een lagere prijs, altijd al beter. Wel komt dat afprijsmoment tegenwoordig veel eerder.
Even heb ik ook nog een complete set op schijf als reden gehad, maar dat is vaak ook al niet meer zo...
En tegenwoordig als je wacht, heb je teminste en het spel en ALLE dlc. Is ook leuk, als je het spel als eerst koopt mag je daarna nog de volle mep betalen voor DLC (mensen hun eigen keus uiteraard). Het is alleen zo zuur want ik wacht nu altijd een half jaar met mn games kopen zodat je meteen de GOTY editie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
het is niet altijd waar. Soms is DLC gewoon een regelrechte rip-off. Dan komt er op dag 1 al een DLC pakket uit waar je extra voor moet betalen die in sommige gevallen zelfs al op de dvd staat (zoals bij Street Fighter oid dacht ik?)
Bij Maffia 2 leek het ook wel alsof jimmy's vendetta en die andere DLC gewoon uit het verhaal geknipt waren. En zo zijn er nog talloze voorbeelden.

Maar er zijn ook positieve voorbeelden. Bijvoorbeeld Fallout New Vegas. Een enorme game waar later gewoon dlc aan is toegevoegd die je niet per se hoeft te spelen voor het hoofdverhaal maar wel leuke toevoegingen zijn.
Of Borderlands, waar de DLC echt heel leuk is om te spelen en totaal niet nodig is voor het hoofdverhaal. Dan vind ik het ook niet erg om te betalen, aangezien in Fallout: NV en Borderlands al zoveel tijd in de main game zat dat DLC gewoon als een verademing voelde. yay nieuwe content.

Het ligt imho dus echt aan hoe het aangepakt wordt. het kan een toevoeging zijn, maar kan ook geldzuigerij zijn. het is aan ons om dat verschil te maken en de ontwikkelaars die uitzuigen af te straffen!
maar je moet ook niet bij elke game alle dlc kopen. sommig dlc is het imho gewoon niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 09-05-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:23
Koop een spel dat je leuk lijkt op het moment dat je hem ergens ziet voor een prijs die zodanig is dat het je waarschijnlijk lijkt dat, als je hem op dat moment niet koopt, je spijt gaat krijgen dat je hem hebt laten liggen als je hem later niet meer voor die prijs kunt kopen.

Desnoods speel je de uitbreidingen nooit en ga je gewoon verder met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
rdjnl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:31:
Koop een spel dat je leuk lijkt op het moment dat je hem ergens ziet voor een prijs die zodanig is dat het je waarschijnlijk lijkt dat, als je hem op dat moment niet koopt, je spijt gaat krijgen dat je hem hebt laten liggen als je hem later niet meer voor die prijs kunt kopen.

Desnoods speel je de uitbreidingen nooit en ga je gewoon verder met iets anders.
DIe vlieger ging 10 jaar geleden op, welkom bij het internet! Altijd de laagste prijzen voor je games, alleen een kwestie van zoeken.

Pagina: 1