[XP] Raar naar profiel reset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05-2023
Alle computer voorzien van een nieuw image en op de server alle profielen overgenomen en hernoemt (zodat er nieuwe aangemaakt worden door de user.

Nu heeft 1 gebruiker het probleem dat zij niet op 2 sites kan komen (in dit geval hotmail en magister)

wanneer ik het even test als test gebuiker kan het wel, ligt dus aan haar account echter was deze al gereset,..echt vaag.

Ik heb haar even local admin gemaakt en tataa...nu kan ze die sites wel op....local admin bij haar weggehaald en nog steeds kan zij bij die sites, ook op een andere pc lukt het.
Nu logt zij echter in een lokaal in en...weer niet.

Ik snap niet waar het aanligt eigenlijk want alleen zij heeft er last van (er kunnen er meerdere komen) tot nu toe.
Andere kunnen er op dit moment wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat is de foutmelding die je krijgt?
Lukt het met een andere browser wel of niet?
Heb je een proxy en zoja, heb je daar al iets van monitoring gedaan om te zien of het verzoek wel bij de proxy aankomt en zoja wat er dan mee gebeurt?
Zijn de group memberships van de betreffende user hetzelfde als die van je test user?
Als je een kopie maakt van haar useraccount en het daarmee probeert, heb je dan hetzelfde probleem?

Je geeft wel een hoop informatie maar weinig waar wat over geroepen kan worden aangezien het nogal een imcompleet plaatje is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
Mental schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:11:
Wat is de foutmelding die je krijgt?
Lukt het met een andere browser wel of niet?
Heb je een proxy en zoja, heb je daar al iets van monitoring gedaan om te zien of het verzoek wel bij de proxy aankomt en zoja wat er dan mee gebeurt?
Zijn de group memberships van de betreffende user hetzelfde als die van je test user?
Als je een kopie maakt van haar useraccount en het daarmee probeert, heb je dan hetzelfde probleem?

Je geeft wel een hoop informatie maar weinig waar wat over geroepen kan worden aangezien het nogal een imcompleet plaatje is zo.
Internet Explorer (8) zegt dat hij geen verbinding kan maken maar naar bv Nu.nl geen probleem, ook onze schoolsite is gewoon te gebruiken door haar. Nee, er wordt in geval van deze gebruikers geen gebruik van een proxy.
De test user staat in dezelfde OU als de docenten anders kan ik niet reel testen natuurlijk. De rechten zijn allemaal identiek, daarom is het nu zo complex om te trouble shooten.

Natuurlijk kan ik met een andere browser testen echter heeft dat geen zin omdat zij alleen maar met de IE8 mogen werken.

Ik hoop dat het e.e.a. nu iets duidelijker is>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
'Mogen werken met' heeft weinig te maken met troubleshooten natuurlijk ;)

Toch maar weer een profielreset dan, zorg er voor dat je eerst haar lokale profiel op de juiste manier (dus niiet alleen de map) verwijderd, reboot en dan haar map op de profileshare weggooit.
Kan je de website dnsnaam resolven? Telnet naar poort 80 van die website werkt?
Nog een hoop over om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaknaller
Mental schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:54:
'Mogen werken met' heeft weinig te maken met troubleshooten natuurlijk ;)

Toch maar weer een profielreset dan, zorg er voor dat je eerst haar lokale profiel op de juiste manier (dus niiet alleen de map) verwijderd, reboot en dan haar map op de profileshare weggooit.
Kan je de website dnsnaam resolven? Telnet naar poort 80 van die website werkt?
Nog een hoop over om te proberen.
Profielreset heb ik al 2x gedaan maar niet geholpen. Het zijn maar een handje vol sites die niet werken de rest werkt gewoon goed.
en met mogen werken bedoel ik dat zij geen andere browser gaan gebruiken, het heeft dan weinig zin om te zien of het dan wel zin heeft in bv FF. Dat heeft wel zin wanneer geen enkele site meer bereikbaar zou zijn via IE.
Het local admin foefje toch maar nog een keer uitgevoerd na haar profiel op 3 pc's verwijderd te hebben. Nu kan ze dus wel verbinding krijgen met die sites.

Toch snap ik niet hoe dit nu zo maar in 1x kan gebeuren. Dit is niet de eerste keer dat ik het doe en normaal gesproken gaat het spot on. Ik blijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
het heeft dan weinig zin om te zien of het dan wel zin heeft in bv FF
Want uit ervaring weet je dat?
Mijn ervaring is 180 graden anders; again, troubleshooten moet je op alle fronten doen als je er niet uitkomt, dus:

useraccount
machine account
OS
browser
netwerk

Maar zo te zien heb je het allemaal prima op orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

probeer eens Ipconfig /flushdns

wat je ook nog kan proberen is bij internet explorer naar internet opties en dan naar geavanceerd, klik daar op de knop "opnieuw instellen"

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Als de gebruiker achter een pc gaat zitten waar geen profiel van haar staat is er niets aan de hand na een profielreset ..
Gaat de gebruiker na een tijdje achter een pc zitten waar wel nog een profiel staat loop je het risico dat het weer optreedt ?
Pagina: 1