[AO] Stage opdracht Applicatie Ontwikkeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457794

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor mijn stage moet ik een (simpele) applicatie maken.

Is er misschien iemand die deze opleiding (Applicatie Ontwikkelaar) ook heeft gedaan en misschien wat leuke ideeën heeft voor een stageopdracht?

Het gaat om een klein bedrijf+winkel, waar voornamelijk hardware problemen worden opgelost.

Alvast bedankt!

Namm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In welke hoek? Een "bedrijf+winkel" kan wat hebben aan CRM, ERP of POS. Mobiele app (a la Apple stores afrekenen bij winkelpersoneel) of social media integratie (helpdesk systeem met webcare)?

Je kan vanalles klussen. Je moet zorgen dat je uiteindelijk iets maakt wat ook daadwerkelijk een probleem oplost. Dus kijk eerst eens naar de wensen en de dagelijkse gang van zaken. Ga vervolgens na wat je op maat kan maken. Op deze manier zomaar iets klussen lijkt wel leuk, maar als jouw gebruikers er niets aan hebben zal zelfs je oefenopdracht niet slagen.

/edit Als aanvulling: houd ook de tijd in de gaten. Dit zal niet je eerste opdracht zijn, dus je hebt een idee hoeveel tijd het kost een bepaald idee uit te werken. Zorg dus ook dat je binnen de tijd een opdracht formuleert die de tijd vult, maar niet te complex is om redelijkerwijs af te ronden. Zowel te weinig werk als teveel werk levert beide problemen op.

[ Voor 24% gewijzigd door mithras op 08-05-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kzou zeggen ga eens kijken bij dat bedrijf en kijk wat ze nodig hebben of wat er verbeterd kan worden.
Ennuh, iets met eigen initiatief... wat heb je zelf al bedacht? Ik heb al 10 ideeën bedacht in de tijd dat ik dit tik. Kan me niet voorstellen dat je er zelf nog geen 1 hebt.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen