Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

goeie shared mailserver mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
Ik ben opzoek naar een pakket waar ik meerdere mail adressen / domeinen op kan draaien zonder dat de accounts elkaar zien (beetje zoals de providers dat doen die mail diensten bieden). Zat te denken aan squirrel mail alleen las dat als je die gebruikt het aanmaken van email adressen niet goed werkt en gebruikers gebonden zitten aan een email adres. Heeft iemand ervaring met een pakket die dit kan?
Tevens wil ik dit onder Linux draaien aangezien de footprint kleiner is en ik geen Windows Licenties wil gaan kopen hiervoor (anders was exchange wellicht een mooie maar duur alternatief).
Ik hoop dat iemand me beetje in de goeie richting kan duwen

paar kleine kern punten
- makkelijke mail accounts aanmaken
- secure
- webmail en imap(s)
- meerdere mail adressen aanmaken aan een account
- Linux gebaseerd

heb zelf al in google beetje gezocht en er zijn zo veel pakketen dus hoor liefst wat mensen hun eigen ervaring hiermee is.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Zo'n beetje elke hosting provider bied dit al aan dus wat wil je wat zij je niet kunnen bieden?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:27
Ergens een goedkope VPS afnemen en deze tutorial volgen
http://workaround.org/ispmail/squeeze

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• MrHarry
omdat ik het zelf wil hosten en wil weten hoe het werkt :)
tnx magiel zal die link eens lezen, had die nog niet gezien!

[ Voor 34% gewijzigd door MrHarry op 08-05-2012 12:17 ]

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 12:59

GieltjE

Niks te zien...

magiel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:15:
Ergens een goedkope VPS afnemen en deze tutorial volgen
http://workaround.org/ispmail/squeeze
Heb zelf goede ervaringen met deze tutorial, ben hier een aantal jaren geleden mee begonnen en ondertussen uitgewerkt naar een volledig platform (dovecot+postfix+spamassassin+clamav+dkim+mysql, ik vind amavis teveel eisen).
Let er wel op dat je geen open relay word, dus enige kennis en kunde is wel handig.

[ Voor 8% gewijzigd door GieltjE op 08-05-2012 12:18 ]

Hell / 0

• MrHarry
heb wel degelijke kennis van Linux en postfix etc.. en ben welbekend met openrelay tests maar toch heel erg bedankt voor de headsup! :)

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
wil je de voorkant (squirrelmail is namelijk gewoon niks anders dan een webmail client) of de achterkant (mailserver zoals exchange, alleen dan zonder licentiekosten) draaien?

Nagenoeg alle open-source mailservers kunnen dit, postfix bijvoorbeeld heeft een grote community en is een goed gedocumenteerde behoorlijk standaard en flexibele MTA.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
sinds wanneer kan Postfix IMAP?

Ik kan alles wat ik wil met OpenLDAP, Postfix, Dovecot en SOGo (vanaf versie 2 ook als Exchange-replacement (zeker met Z-Push erbij)), ik denk dat voor wat jij wil OpenLDAP, Postfix & Dovecot ook zou moeten voldoen. Je kan eventueel nog spam- en virusfilters toevoegen.

[ Voor 69% gewijzigd door begintmeta op 08-05-2012 12:23 ]

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
begintmeta schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:20:
sinds wanneer kan Postfix IMAP?
sinds courier-imap bestaat :P

[ Voor 29% gewijzigd door Bockelaar op 08-05-2012 12:22 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben een tevrede gebruiker van Kerio Mail server. Is een goed alternatief voor Exchange.
Website: https://www.kerio.nl/products/connect/

Ik heb het zelf gehost onder ubuntu. Maar nu is het extern gehost bij een bedrijf.
Ik kan gewoon met elke mobile device syncen, outlook enzo. Ondersteund ook IMAP, LDAP etc.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Kerio kost ook geld he, TS gaaf aan dat er niet voor over te hebben.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mental schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:29:
Kerio kost ook geld he, TS gaaf aan dat er niet voor over te hebben.
Dat zegt de TS niet. TS wil geen windows licenties betalen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MrHarry
klopt idd wil geen windows licenties etc.. kopen wil best wel geld uitgeven voor licentie voor een degelijk product. Tevens bedankt voor alle reacties tot dusver ga ze eens bekijken en hoor graag meer positieve/negative ervaringen over bepaalde producten :)
Pagina: 1