Ik heb een Access formulier waarop ik een keuzelijst met invoervak heb zodat de gebruiker snel een persoon kan kiezen. In dit invoervak heb ik 2 velden uit de tabel gecombineerd: 'voorletters' en 'achternaam'. Om deze velden te combineren heb ik
als gegevensbron ingesteld, wat werkt zoals verwacht:

Om de gegevens van de gekozen persoon te laden in het formulier heb ik dit script aangepast om de gecombineerde velden die de gebruiker kiest te begrijpen:
Als ik met deze code een naam kies in de keuzelijst krijg ik de volgende fout:
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Bedankt
code:
1
| Expr1: [voorletters] & " " & [achternaam] |
als gegevensbron ingesteld, wat werkt zoals verwacht:

Om de gegevens van de gekozen persoon te laden in het formulier heb ik dit script aangepast om de gecombineerde velden die de gebruiker kiest te begrijpen:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Private Sub LidKiezen_AfterUpdate() Dim rs As DAO.Recordset 'variabele die de nieuwe waarden van formulier tijdelijk opslaat Set rs = Form_Leden_aanpassen.RecordsetClone 'Zoek naar de eerste match van [voornaam]+spatie+[achternaam] in tabel rs.FindFirst "[voorletters]& "" "" &[achternaam] = " & Me.LidKiezen If rs.NoMatch Then MsgBox "Niet gevonden!" Else Form_Leden_aanpassen.Bookmark = rs.Bookmark 'Stel formulier in op gekozen lid End If Set rs = Nothing DoCmd.GoToControl "Find_Combo" End Sub |
Als ik met deze code een naam kies in de keuzelijst krijg ik de volgende fout:
waarna blijkt dat regel 6 deze fout veroorzaakt. Ik snap niet wat er mis is met de syntax, want als je een quote in een quote wil hebben(de spatie in dit geval) moet je volgens de handleiding een dubbele quote gebruiken.quote: accessFout 3077 tijdens uitvoering:
De expressie bevat ongeldig gebruik van ".", "!" of "()"..
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Dinnesch op 08-05-2012 12:13 ]