Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik ben aan het kijken naar een telefoon USB oplader voor in de auto. Nu heb je 1000 en 2000mAh varianten, ik vraag me nu af of je de 2000mAh variant voor iedere telefoon kan gebruiken? Mijn telefoon heeft namelijk standaard een 1000mAh thuislader, maar het lijkt mij dat 2000mAh een stuk sneller zal opladen :)

BlaBlaBla

Verwijderd

Durf ik niet met alle zekerheid te zeggen; maar volgensmij is mAh de capaciteit, dus niet hoe snel maar hoe veel. Je zou dus 2x je mobiel op kunnen laden van 1x autolader.

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 17:31
Ik zou de 2000 nemen, heb hier zelf ervaring met goedkope 1000mAh die de telefoon in sommige situaties niet eens oplaad.

Als ik in de auto navigeer (via Gmaps) en ook nog muziek naar mijn autoradio via bluetooth afspeel (Spotify) dan laad hij niet op. Hij houdt hem dan ongeveer de zelfde percentage.

Stap in de auto met 70% en na een uur rijden nog steeds 70%

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
let op, sommige autoladers connecten als usb, de telefoon zal dan max 500mAh pakken (usb spec). In de custom rom voor mijn Gnexus zit een override voor USB fast charge, usb connectie werkt dan niet, maar de telefoon zal wel het maximale uit de lader halen.

Strava

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51
Prulleman schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:45:
let op, sommige autoladers connecten als usb, de telefoon zal dan max 500mAh pakken (usb spec). In de custom rom voor mijn Gnexus zit een override voor USB fast charge, usb connectie werkt dan niet, maar de telefoon zal wel het maximale uit de lader halen.
Dat klopt, maar je kan ook je lader open maken en de twee middelste data pins met elkaar solderen. Dan laad hij wel op 1000mAh.

• Strider
Nu met een andere insteek, is met 2000mA opladen slechter voor je accu dan met 1000mA opladen?

BlaBlaBla

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 22:33

c0burn

Feed your head

OT: mAh is de capaciteit van je accu, mA is de stroom die (in dit geval) een adapter kan leveren. Zie ook: Wikipedia: Ampère-uur

Remember what the dormouse said

• Strider
c0burn schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:45:
OT: mAh is de capaciteit van je accu, mA is de stroom die (in dit geval) een adapter kan leveren. Zie ook: Wikipedia: Ampère-uur
Klopt klopt, te letterlijk gekopieerd ;)

BlaBlaBla

Pagina: 1