Toon posts:

Logitech Z906 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een Logitech Z906 gekocht met een Creative SB X-Fi Titanium geluidskaart. Op het moment dat ik mijn pc verbond met de speakers d.m.v. de bijgeleverde analoge audiokabel (drie kleuren), kreeg ik alleen 2.1 geluid en in .MKV files wel 5.1 geluid maar geen stemmen.

Nu heb ik een TOSLINK kabel gebruikt voor de aansluiting en werkt het geluid in principe perfect.Het enige wat ik merk, is dat het lampje "decoding" oplicht als ik een TOSLINK kabel gebruik en ik kan niet instellen of ik 3D, 4.1 of 2.1 geluid krijg. Bij een analoge kabel is dit niet het geval.

Mijn vraag is nu, geeft een TOSLINK kabel beter dan een analoge kabel op het gebied van geluidskwaliteit en surround?

Bij voorbaat dank.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-12 19:11
Als hij op decode staat dan kiest hij automatisch 2.1, 5.1 etc. aan de hand van wat de bron naar je geluidssetjes toestuurt. Als je dit via analoog doet krijgt hij ook een analoog (2.1) signaal binnen welke hij dan converteert naar wat je instelt.
Via TOSLINK is dus in principe beter.

Er zijn vast mensen die een betere uitleg hierover kunnen geven dan ik.

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12 14:39

ThomasXCI

Mine!

Wat Joshua zegt kan ik bevestigen uit eigen ervaring. Als het Decode lampje brandt wordt er bijvoorbeeld ook gebruik gemaakt van de Dolby DTS of Digital als de geluidsbron dit uitgeeft. Dit is niet mogelijk met de 2.1, 4.1 of 3D stand.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reactie.

Als ik het goed begrijp gaat het via digitaal dus allemaal automatisch, daar hou ik van!