Toon posts:

Partitie niet benaderbaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uitdaging! Ik heb een laptop met daarop Windows 7 geïnstalleerd, maar als ik deze boot dan blijft de boot-sequence hangen op een zwart scherm.

Ik kan wel via ALT+F10 de recovery partition aanroepen, deze start op, maar blijft op een gegeven moment ook hangen.

Ook heb ik Knoppix geprobeerd. hierbij kon ik de harde schijf wel zien, de 3 partities (recovery, system reserved en systeem partitie) werden gewoon gemount, maar als ik de systeem partitie (ntfs) wil openen krijg ik een leeg venster. Als ik verschillende disk utility programma's draai krijg ik de melding dat de systeem partitie gewoon niet gelezen kan worden. (failed to read).

Als ik op de Knoppix command line de partitie probeer te benaderen krijg ik een input/output error.

De andere partities zijn wel gewoon te benaderen, het lijkt wel alsof de systeem (windows) partitie kapot is? Ik ben nu bezig met de windows recovery cd, maar die blijft lezen... (searching for Windows installations),

Weet iemand raad?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
Heb je een DVD met de Recovery Console/DaRT erop?

Voer hierin eens een startup-repair kunnen uit?

Anders probeer eens via de commandline in de Recovery Console "fixboot" of "fixmbr" uit te voeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Kosh66 op 08-05-2012 09:18 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
HDD even checken in een andere PC met HD Tune o.i.d., of met een bootcd van de fabrikant van de HDD. Misschien is je hardeschijf wel defect.

Verwijderd

Topicstarter
Hiren's boot CD gedownload, disk checks en repairs gedaan. Nog niet opgelost, maar ik kon met Hiren's ook "mini XP" opstarten. Dat was mijn redding. ik kan nu bij de belangrijkste files.

Thanks!

Verwijderd

Post de SMART data van je hardeschijf hier, in het bijzonder:
- Current Pending Sector
- UDMA CRC Error Count

Bij Ubuntu livecd kun je dit vinden onder Disk Utility. Je klikt dan op een schijf en daar staat een knop om de SMART uit te lezen. Ik zou verder niets met je schijf proberen voordat je de SMART hebt veiliggesteld.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Titel verbouwd naar iets dat begrijplijker is. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1