Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwsbrief sturen, ideale mailingrate?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het moment om een kleine 1000 leden van een mailinglijst een nieuwsbrief te sturen d.m.v. PHPList.

Is er wellicht een ideale mailingrate waarmee ik kan voorkomen dat mijn mails in de spambox van de ontvangers terechtkomen? Ik dacht persoonlijk aan 5 mails per minuut. Dan is de mailserver zo een 3.5 uur bezig met het (verspreid) versturen van 1000 mails.

Probleem is echter dat nergens op internet een concreet antwoord hierop te vinden is.

Heeft iemand hier (praktijk)ervaring mee?

P.S. ik heb al diverse 'best-practices' rondom mails versturen al gelezen (zoals double opt-in + uitschrijf link bij iedere mail), ook heb ik de PTR en SPF record in orde gemaakt.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Waarom gebruik je niet een programma als Mailchimp? Kan al gratis (als je hun referal in je footer gebruikt (Send by Mailchimp)) en dan weet je zeker dat het "goed" gaat

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
WimPliers schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:05:
Waarom gebruik je niet een programma als Mailchimp? Kan al gratis (als je hun referal in je footer gebruikt (Send by Mailchimp)) en dan weet je zeker dat het "goed" gaat
Je hebt gelijk, naast MailChimp heb ik ook aWeber gebruikt maar beide dien je in de footer je privé adres en dergelijke te plaatsen, waar ik eerlijk gezegd geen zin in heb. Derhalve overgegaan op het gebruik van PHPlist.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Hier staat het ingesteld op 20 verbindingen, persoonlijke ervaringen vertellen me dat je vooral in adresboeken en whitelists moet staan om te voorkomen om in spamlists terecht te komen. Als je teveel verstuurd of je berichten teveel op spam lijkt dan zullen gmail, hotmail etc simpelweg je mails throttlen ala greylisting. (en eventueel blocken :P) Zorg er ook voor dat je ip niet op een dnsbl staat ala spamhaus.

Verwijderd

Topicstarter
Teckna schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:35:
Hier staat het ingesteld op 20 verbindingen, persoonlijke ervaringen vertellen me dat je vooral in adresboeken en whitelists moet staan om te voorkomen om in spamlists terecht te komen. Als je teveel verstuurd of je berichten teveel op spam lijkt dan zullen gmail, hotmail etc simpelweg je mails throttlen ala greylisting. (en eventueel blocken :P) Zorg er ook voor dat je ip niet op een dnsbl staat ala spamhaus.
20 mails per minuut dus?

Goed punt over dat whitelist/adresboek, ik vraag me echter af in hoeveel van de gevallen een lid van een maillijst je ook daadwerkelijk zal whitelisten wanneer je het ze vraagt. Zelf doe ik bijvoorbeeld nooit aan whitelisten wanneer ik me aanmeld voor een nieuwsbrief, ook al staat dat er expliciet bij.

Verwijderd

Topicstarter
Bah, ik word helemaal strontziek van PHPlist, de SPF records blijken helemaal niet in orde te zijn.

Weet er iemand misschien een service a la Mailchimp of Aweber (dus waar alles al geregeld voor je is) ZONDER dat je in de footer je prive of woongegevens hoeft te plaatsen?

• WimP
Ja Mailchimp, moet je een klein aantal credits kopen ben je overal vanaf. Zonder referer kan je er vanuit gaan dat je er voor moet betalen.

Verwijderd

Topicstarter
WimPliers schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:58:
Ja Mailchimp, moet je een klein aantal credits kopen ben je overal vanaf. Zonder referer kan je er vanuit gaan dat je er voor moet betalen.
Uhm nee, ook bij Mailchimp ben je verplicht je huisadres in de footer te plaatsen, betaald of niet betaald, ivm antispam act.

• WimP
Sorry wist niet dat je dat bedoelde. Ik denk dat je weinig kans maakt een betrouwbare mailprovider te vinden die het zonder doet, want als ze het niet doen zijn ze weer niet betrouwbaar en zullen je emails waarschijnlijk sneller in de spam komen.

Maar uit nieuwsgierigheid hoezo wil je niet dat mensen je adres zien? Als je het voor je webshop/site doet heb je daar toch ook gewoon een adres op staan?

Verwijderd

Topicstarter
WimPliers schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:08:
Sorry wist niet dat je dat bedoelde. Ik denk dat je weinig kans maakt een betrouwbare mailprovider te vinden die het zonder doet, want als ze het niet doen zijn ze weer niet betrouwbaar en zullen je emails waarschijnlijk sneller in de spam komen.

Maar uit nieuwsgierigheid hoezo wil je niet dat mensen je adres zien? Als je het voor je webshop/site doet heb je daar toch ook gewoon een adres op staan?
Tja, waarom ook wel? De website houdt weinig verband met mijn persoon, het is gewoon een arbitraire website waar ik eens per 4 weken een nieuwsbrief wil uitzenden. Was het een webshop geweest, dan was het verhaal.

In mijn zoektocht naar een nieuwsbriefsysteem waar je verplicht niet je huisadres e.d. in de footer van je mail hoeft te schrijven, stuitte ik op PHPlist. Mooi opensource programma, vervelende is dat je vervolgens alles mooi zelf moet instellen, ook aan de serverkant, o.a. PTR en SPF records (wat echt pokkewerk is).

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Waarom laat je de mail niet gewoon door je eigen webserver versturen (al dan niet middels een te installeren 3rd party programma)? Dan heb je zelf de beschikking over de SPF-records en kun je zelf checken of je eigen IP op een blacklist staat...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:08:
Waarom laat je de mail niet gewoon door je eigen webserver versturen (al dan niet middels een te installeren 3rd party programma)? Dan heb je zelf de beschikking over de SPF-records en kun je zelf checken of je eigen IP op een blacklist staat...
Ik stuur het ook via een eigen webserver, ik heb er zelfs speciaal een shared VPS voor aangeschaft.

Of bedoelde je wat anders?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Nu ja, Mailchimp is een cloud-oplossing (jij zegt tegen een extern bedrijf dat het je mailtjes moet gaan sturen) en omdat je PHPlist de schuld geeft van het SPF-record nam ik aan dat dat ook een 3rd party bedrijf zou zijn dat de mails verder afhandelt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1