Toon posts:

Internet via de Astra sataliet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeer geintereseerd in internetten via de sataliet. Nu vraag ik me af of het al mogelijk is om dat te doen zonder dat je ook nog een telefoonlijn moet hebben openstaan voor de upstream? Want dat wil ik niet. Ik weet dat je een vette upstreamer kan kopen maar die dingen zijn niet te betalen. Is de techniek al wat verder dat dat niet nodig is?

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 21:36 schreef god0631 het volgende:
Nu vraag ik me af of het al mogelijk is om dat te doen zonder dat je ook nog een telefoonlijn moet hebben openstaan voor de upstream?
Ja dat kan met kabel of adsl ;)

En anders is er geen (betaalbare) mogelijkheid geloof ik. :(

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ja dat kan met kabel of adsl
En waarom wil hij dan satelliet? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 01:21 schreef Tachyon het volgende:

[..]

En waarom wil hij dan satelliet? ;)
Om hogere snelheid te halen, maar met een sateliet kan je niet versturen [of je moet veel smacko's hebben].
Dus is kabel/ADSL de mogelijkheid voor hem!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Een nederlandse satelliet internet aanbieder:
http://www.bysky.nl/

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 01:11 schreef Melkpap het volgende:

[..]

Ja dat kan met kabel of adsl ;)
bij welke provider kan dit dan niet bij bysky

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
het kan nog niet alleen als je een lnb (kop dat op de schotel zit) koopt andere mogelijkheden zijn er nog niet!

ik wilde dit ook gaan doen

Verwijderd

en wat kost zo'n grapje dan natuurlijk niet te betalen
ps: wat is de upstream

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 18:16

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb EuropeOnline en dat is S-L-O-O-M!!!

En geen upstream...

Intentionally left blank.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 20:04 schreef the_executor het volgende:
ps: wat is de upstream
Dat is simpel gezegt de snelheid/mogelijkheid waarmee jouw computer gegevens naar het internet o.d. kan schrijven .

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 22:24 schreef Bitfreak het volgende:
Ik heb EuropeOnline en dat is S-L-O-O-M!!!
nou ik internet ook via europe online via bysky maar ik ben er redelijk over te spreken
80-100Kb download en internet gaat ook wel redelijk echt niet te klagen hoor wel met beta driver in win2000 :'(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 25 maart 2001 21:36 schreef god0631 het volgende:
Ik ben zeer geintereseerd in internetten via de sataliet. Nu vraag ik me af of het al mogelijk is om dat te doen zonder dat je ook nog een telefoonlijn moet hebben openstaan voor de upstream? Want dat wil ik niet. Ik weet dat je een vette upstreamer kan kopen maar die dingen zijn niet te betalen. Is de techniek al wat verder dat dat niet nodig is?
Er zijn vele technieken om een upstream naar internet te realiseren. Een telefoonmodem is er 1 van, maar ook via de kabel, adsl, of een satelietschotel is het mogelijk. Je gaf zelf al aan een telefoonmodem niet te willen, en een sateliet uplink te duur te vinden.

Blijft over: kabel of adsl. Met een kabelmodem kun je i.c.m. een satelietkaart een uplink maken. Met de trage kabelmodems die op DEMOS gebaseerd zijn (zoals die van Casema) is het zeer makkelijk te realiseren, en met Windows NT/2000/Linux kun je ook een Ethernet (dus ook DSL) verbinding gebruiken als upload voor je sateliet, doordat er meer geavanceerde routing mogelijkheden zijn met die OS-en (als de sateliet downloadkaart tenminste ook goed werkt onder die OS-en)

Er zijn dus mogelijkheden te over om een upload te creeren naar een sateliet..... in principe zijn alle huidige internettechnieken (telefoonmodem, ISDN, Kabel, ADSL en Sateliet Uplink) mogelijk te gebruiken als upload kanaal.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1