Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een nieuwe game pc, alles functioneert perfect op de videokaart na.
Ik ben er 100% zeker van dat alles goed is ingebouwd en dat er niets beschadigt is.

Ook ben ik er zeer zeker van dat hij genoeg lucht krijgt en dat de rest van de pc ook perfect functioneert.

Het probleem:
Zodra ik een game op start zoals Sniper Elite V2 komen er allemaal blokken in het beeld zodra ik op het menu zit. Hij freezed even en stuurt me naar het bureaublad. Op de achtergrond hoor ik dat het spel nog wel draait maar daar valt niets meer mee te doen. Dus ik moet hem via taakbeheer afsluiten.
Ook bij Battlefield 3 loopt de game spontaan vast of word het beeld negatief.

Zelf heb ik al meerdere kabels geprobeerd. (Hdmi en Dvi)
En ook heb ik al 3 keer andere drivers geprobeerd. Toen ik een oudere driver had geïnstalleerd leek het even voorbij te zijn, maar na enkele uren verscheen het helaas weer.

Elke keer dat de game crashed krijg ik dit te zien:
Bij welke driver dan ook.

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/7185/naamlooskyp.png

En van het scherm kan je geen print screen maken oid maar dit is vergelijkbaar met mijn beeld zodra het fout gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.chaddavid.com/crash.JPG

Hopelijk heeft iemand een oplossing want ik lees dat iedereen tevreden is met de kaart en niemand problemen heeft. :F

[ Voor 4% gewijzigd door Zarokuna op 08-05-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Yep de kaart is naar de knoppen, rma time, succes :/

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
je kan voor de zekerheid de kaart in een andere pc testen, maar waarschijnlijk kapot idd.

[ Voor 20% gewijzigd door haarbal op 08-05-2012 00:42 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
Garrett schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:39:
Yep de kaart is naar de knoppen, rma time, succes :/
Hmm, daar was ik al bang voor.. hoelang gaat zo'n proces duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:24
Zarokuna schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:42:
[...]

Hmm, daar was ik al bang voor.. hoelang gaat zo'n proces duren?
Ik heb begin maart een pc zelf gebouwd, na een maand was ook mijn GPU naar de knoppen.

Punt is dat je garantie hebt bij de winkel waar je je kaart gekocht hebt, niet bij de fabrikant. Ik heb mijn kaart toen dus terug gestuurd, hij was alleen niet meer leverbaar. Heb toen een vervangende kaart uitgekozen, in totaal heeft het bij mij toen ongeveer anderhalve week geduurd. (tussen kapot gaan van de kaart en nieuwe kaart krijgen.)

Als je pech hebt stuurt de winkel waar je je kaart gekocht hebt op naar de fabrikant voor reparatie, dan kan het al snel 1-2 maanden duren...

Ik zou dus in eerste instantie afwachten wat de winkel zegt, mochten zij op een reparatie aansturen zou ik proberen ze tot vervanging over te laten gaan. Zeker ook omdat je je kaart pas zo kort hebt. (na een maand gebruik staat 1-2 maanden zonder product niet in verhouding, omdat het product dan waarschijnlijk nooit gedeugd heeft.)

Succes iig er mee, ik weet nog wel dat ik het erg vervelend vond toen mijn kaart kapot ging, maar wel erg blij was dat de winkel waar ik hem gekocht had meteen verving!

Mijn winkel was Afuture, ik weet niet waar je je kaart vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
Pazienza schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:50:
[...]

Ik heb begin maart een pc zelf gebouwd, na een maand was ook mijn GPU naar de knoppen.

Punt is dat je garantie hebt bij de winkel waar je je kaart gekocht hebt, niet bij de fabrikant. Ik heb mijn kaart toen dus terug gestuurd, hij was alleen niet meer leverbaar. Heb toen een vervangende kaart uitgekozen, in totaal heeft het bij mij toen ongeveer anderhalve week geduurd. (tussen kapot gaan van de kaart en nieuwe kaart krijgen.)

Als je pech hebt stuurt de winkel waar je je kaart gekocht hebt op naar de fabrikant voor reparatie, dan kan het al snel 1-2 maanden duren...

Ik zou dus in eerste instantie afwachten wat de winkel zegt, mochten zij op een reparatie aansturen zou ik proberen ze tot vervanging over te laten gaan. Zeker ook omdat je je kaart pas zo kort hebt. (na een maand gebruik staat 1-2 maanden zonder product niet in verhouding, omdat het product dan waarschijnlijk nooit gedeugd heeft.)

Succes iig er mee, ik weet nog wel dat ik het erg vervelend vond toen mijn kaart kapot ging, maar wel erg blij was dat de winkel waar ik hem gekocht had meteen verving!

Mijn winkel was Afuture, ik weet niet waar je je kaart vandaan hebt?
Bedankt voor je reactie :) Mijn kaart is van 10-04-2012 dus het is echt belachelijk. Ik denk dat het gewoon een DOA was. Maarja, ik ga even uitzoeken waar ik het vandaan had.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Punt is dat je garantie hebt bij de winkel waar je je kaart gekocht hebt, niet bij de fabrikant"

Je hebt altijd garantie bij de fabrikant...

Heb zelf eens problemen gehad met mijn Steelseries muis maar ik was mijn kasticket kwijt. Heb gemailed naar de rma/support van de fabrikant zelf en ik kon die mits aantonen op foto: serienummer, verpakking gratis laten omruilen.

Ik denk dat de snelste manier is om de kaart rechtstreeks naar MSI te laten rma'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:10:
"Punt is dat je garantie hebt bij de winkel waar je je kaart gekocht hebt, niet bij de fabrikant"

Je hebt altijd garantie bij de fabrikant...

Heb zelf eens problemen gehad met mijn Steelseries muis maar ik was mijn kasticket kwijt. Heb gemailed naar de rma/support van de fabrikant zelf en ik kon die mits aantonen op foto: serienummer, verpakking gratis laten omruilen.

Ik denk dat de snelste manier is om de kaart rechtstreeks naar MSI te laten rma'n
Wat ik daarmee bedoelde is dat je wettelijk gezien geen overeenkomst hebt met de fabrikant, maar met de verkoper, omdat je een product van de verkoper hebt afgenomen en niet van de fabrikant.

Als er dus iets schort aan het product is het in eerste instantie dus ook de verplichting van de verkoper daar iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet eruit alsof je videogeheugen niet naar behoren werkt. Voor de zekerheid kan je de kaart nog in een ander systeem steken of een andere videokaart in dit systeem, zodat je zeker weet dat het niet het normale geheugen is (al ziet dat er meestal anders uit), maar het lijkt me een schoolvoorbeeld van hoe kapot VRAM eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
Dus de enige uitweg is dus RMA? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, als je hem nu eerst eens in een andere PC test, dan weet je meer, op deze manier krijg je meer vragen dan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Zarokuna schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:06:
Dus de enige uitweg is dus RMA? :/
Wat is er mis met RMA dan? Krijg je gezonde/nieuwe kaart terug...
Hoe langer je wacht hoe moeilijker je situatie voor je zelf maakt ;)

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Aangezien mijn MSI kaart ( GTX460 hawk) sinds gister ook de brei eraan aan het geven is: http://youtu.be/IOThZkifg9s

Had ik op Guru3d het een en ander gevraagd en zij zeggen dat MSI behoorlijk moeilijk doet als het op RMA aankomt. Bij welke webshop heb je deze kaart besteld?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Pagina: 1