Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoteboom
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 12:33
Beste tweakers!

Vorige week heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet. Ik gebruik een thermaltake Chaser mk-I kast waarmee ik direct een interne HDD in kan schuifen. Een soort van luxe variant op eSata..
Verder een Asrock Z77 Extreme 4 mobo. In de kast draai ik een Raid 0 setup met twee (duh) 1TB schijven.

Nou was mijn plan dat ik windows installeerde op de PC en mijn oude HDD uit de vorige PC in de eSata lade schoof en zo al mijn bestanden kon overkopieren.. Echter als ik deze aansluit gaat de HDD wel draaien, maar Windows herkent hem niet. Ook na het opnieuw opstarten ziet Windows geen HDD.. Ook in de BIOS is geen schijf te vinden..

Mijn vraag is kan een Bootable HDD wel gezien worden op eSata? Zo ja, hebben jullie tips om dit werkend te krijgen? Zo kan ik namelijk niet bij mijn bestanden..

Alvast bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
Even om uit te sluiten, loopt er een sata kabel van dat dock naar je moederbord? zo niet, dan zal dat het probleem zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoteboom
Ja, die heb ik aangesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
misschien is het dock dan niet helemaal goed, of de sata kabel, probeer hem eens rechtstreeks aan te sluiten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Gaat weet je zeker dat de schijf genoeg stroom krijgt? Ik heb het ook met sommige 2.5" USB powered schijfjes gehad dat ze wel gingen draaien, maar de LEDjes nog niet gingen branden. Met wat extra prik (lees: meestal kortere USB-kabel in mijn geval) gaan LEDjes branden en dan werkt alles naar behoren.

Anders wat haarbal zegt, gewoon intern proberen. Minder elegant, maar ik begrijp dat je dit 1 keer wilt doen, dus dan is het te overzien. Voor zover ik weet zijn eSATA en SATA voor de PC hetzelfde, dus booten zou moeten kunnen. Maar ongeacht bootable, de BIOS zou hem moeten herkennen.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Check ook voor de zekerheid of er wel sap (stroom) naar de HDD gaat. Anders een proberen met een andere paar kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die HDD zelf nog wel in orde of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ziet windows geen HDD of ziet windows geen partities ??

Bij windows 7 zal je eerst een "foreign" disk moeten importeren vanuit disk management. Misschien zit daar je probleem.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moederbord heeft twee nep SATA controllers die niet van de chipset komen. De eSATA poort achterop de backplate en twee van de SATA/600 poorten. Helaas staat ASRock bekend om slechte layout en kleurgebruik, waardoor je niet weet welke poorten de juiste zijn. Misschien staat het in je handleiding, maar op de productwebsite wordt geeneens melding gemaakt van extra SATA controllers. Heel erg slecht IMO.

Maargoed, sluit hem eens op een van de zwarte poorten aan; die zijn SATA/300 maar dan weet je zeker dat je de juiste Intel poorten te pakken hebt. De twee 'nep' SATA/600 poorten moet je markeren en ongebruikt laten. Pas als je Intel poorten vol zitten zou ik die overwegen te gebruiken, en dan liefst voor je DVD-brander ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoteboom
DjDuivert schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:20:
Gaat weet je zeker dat de schijf genoeg stroom krijgt? Ik heb het ook met sommige 2.5" USB powered schijfjes gehad dat ze wel gingen draaien, maar de LEDjes nog niet gingen branden. Met wat extra prik (lees: meestal kortere USB-kabel in mijn geval) gaan LEDjes branden en dan werkt alles naar behoren.
De externe aansluiting zit niet verbonden middels USB maar via een Sata kabel naar het moederbord. De HDD draait wel, dus stroom krijgt hij zeker.

Ik zal vanavond de HDD gewoon even inbouwen, kijken of die dan wel herkent wordt.

Kan dat trouwens met een bootable versi van windows erop? Die HDD was namelijk de C:/ schijf van mijn vorige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat maakt verder niet uit, als je er maar niet van probeert op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 19:31
Ik heb hetzelfde board en had hetzelfde probleem. Zoals Cypher al aangeeft het ligt aan je sata aansluiting.
Sluit de HDD's aan op de sata300 poorten (onderste 4 uit mijn hoofd). Probleem moet dan weg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

... of je installeert gewoon de drivers van de andere SATA-controller.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eerst opstarten en dan je harddisk erin pluggen. SATA is hotpluggable, dus je kunt gewoon proberen op verschillende poorten op je moederbord.
Pagina: 1