Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hashteken op toetsenbord verschilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb op mijn Dell computer al vrij lang een toetsenbord aangesloten van HP, het is een vrij bekend toetsenbord die je op veel plekken ziet. Met zwart typgedeelte en bovenin bij de F-reeks een zilveren balk.
Toch maar modelnummel even opgezocht: HP SK-2880. (PS/2)

Toen ik dit toetsenbord voor een andere computer nodig had heb ik tijdelijk een andere toetsenbord van Logitech aangesloten op de Dell computer. Het betreft een draadloze toetsenbord met mediatoetsen en al.
Modelnummer: Y-RQ52. (USB)

Onlangs moest ik op een site inloggen voor een portaal van school. Toen ik de site moest gebruiken hing op dat moment de Logitech toetsenbord aan de computer. Ik vul dan mijn wachtwoord in en sluit af met een hashteken op het eind. Dat ging goed tot ik de oude toetsenbord weer ging aansluiten. Die van HP dus.

Ik wilde inloggen met het HP toetsenbord, ik ben er zeker van dat ik mijn wachtwoord goed heb ingevuld. Dit heb ik ook allemaal nagekeken op Word etc. Toch bleef de foutmelding zich voordoen. Ik snap ook dat hij verschillende indelingen heeft en per toetsenbord kan verschillen. Maar wel alletwee de toetsenborden gecontroleerd en ik gebruik steeds de hashteken. Niet per ongeluk dollarteken etc...

Voor de lol maar de draadloze toetsenbord van Logitech weer aangesloten en een poging om in te loggen.
En tot mijn verbazing keurt hij hem goed, ik snap dit niet... Hashteken is toch hashteken...

Het is een Dell computer uit 2004 met Windows xp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 22:41 ]

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
All CTRL + Shift geprobeerd? Dat veranderd je toetsenbord layout

Verwijderd

Topicstarter
Ja, allemaal al geprobeerd. Zijn er verschillen in hashtekens. Tot zover ik het weet niet?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt toetsenborden met andere lay-outs. Elke lay-out heeft softwarematig dus ook een instelling. Vaak terug te vinden in je regionale settings.

De meeste voorkomende layout is US International. Daar is Shift 2 dus een @. Als je kijkt naar de NL layout, is Shift 2 dus een " teken.

Dus zet je instellingen je regionale settings op basis van je toetsenbord lay-out.

Kijk hier voor een overzicht van layouts: Wikipedia: Keyboard layout

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb met beide toetsenborden een testje gedaan in Word. Toen ook in internet een testje gedaan en ik gebruik in beide gevallen het hashteken. Maar de invoering van Logitech accepteert hij, die van HP weigert hij...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Niet toevallig ﹟ of #(U+FE5F en U+FF03) in plaats van # (U+0023) ?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien heb je wel altijd gewoon het 'verkeerde' wachtwoord ingetypt, daarna met je nieuwe toetsenbord per ongeluk een andere layout in gebruik genomen en bij het omwisselen (dus terug naar je oude toetsenbord) is de layout blijven steken die dus je 'verkeerde' layout niet meepakt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Kijk eens goed hoeveel toetsenbord indelingen je hebt staan.

Welk OS?

Abort, Retry, Quake ???

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik de optie die hier wordt gegeven en test dan je hekje (dat is hoe # genoemd wordt, niet dat 'nieuwerwetse' "hash" teken wat gepopulariseerd wordt door Twitter :r)*, dan zie je of ze dezelfde code sturen.

*Waar gaat het heen met de Nederlandse taal? Als we alles in het Engels gaan noemen, laten we dan gewoon Engels praten en schrijven.

@RaZ,
Indeling boeit niet voor key code en het bijbehorende teken (in dit geval #). Zo maakt het niet uit of je nou een azerty of qwerty toetsenbord hebt, NL of US Int of UK indeling, als je tegen je OS zegt om een bepaalde layout te gebruiken, bij ons wordt onder Windows Nederlands (VS Internationaal) gebruikt, wordt het met die indeling weer gegeven. Geloof je mij niet? Voeg dan eens voor de grap een Belgische of Franse azerty toe en typ er eens mee. De 'q' is spontaan een 'a'.
Het is dus niet mogelijk dat het ene toetsenbord op NL staat, en de andere op US Int, Windows kent maar 1 actieve indeling, ongeacht of je 0, 1 of 20 toetsenborden aan je systeem hebt hangen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat jij op hetzelfde spoor zit als ik.
Pak het "foute" toetsenbord zonder er iets aan te veranderen en gebruik i.p.v. dat #-teken eens Shift-2 (de plaats van # op het "goede" toetsenbord). Is het wachtwoord dan nog steeds fout?

[ Voor 44% gewijzigd door Techneut op 09-05-2012 16:26 ]

Pagina: 1