MAC adres opzoeken gestolen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 14:04
Beste,

Vandaag is in de bibliotheek van de universiteit waar ik zit mijn laptop gestolen. Nou is het ook nog eens zo dat deze niet verzekert was en daarbij staan er ook wel belangrijke bestanden op. Ik acht de kans zeer klein dat ik hem nog terug kan vinden, maar las ergens dat je via het MAC adres de laptop kan terugvinden als deze ingelogd is op éénzelfde netwerk, in mijn geval het netwerk van de universiteit. Nu is het probleem alleen nog dat ik zo niet weet waar ik het MAC adres kan vinden. Zou ik dit kunnen vinden via de router waar ik naast mijn pc ook op inlogde met mijn laptop? Zo ja, hoe kan ik dit precies vinden?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
Je kan waarschijnlijk bij de router ergens bij DHCP zien welke computernaam met welk MAC adres welk IP heeft toegewezen gekregen, daar dus ff kijken...
Zoveel schermpjes zijn er ook nie dus je kan best ff alles aanklikken om te zien of je wat nuttigs ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan moet je wel de medewerking hebben van de netwerk admins. Die zouden, mits juiste management tooling, het poortje kunnen vinden waar je laptop aan hangt. Geen idee of het ook met Wifi zo werkt maar dan heb je natuurlijk een veel groter zoekgebied als ze kunnen achterhalen welk AP je laptop-wifi is aangemeld.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Weet je welk MAC adres de laptop had? Dat is vereiste nummer 1 natuurlijk. Voor de rest zou je het in een bij DHCP leases of in een mac address table op een switch kunnen zien maar dan heb je daar wel toegang tot nodig.

Enkel een MAC adres is natuurlijk geen bewijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 07-05-2012 22:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 14:04
Kan ik in het netwerkcentrum dan niet ergens zien welke computers met bijbehorende MAC adressen met mijn router de laatste tijd verbinding hebben gemaakt? Ik zie namelijk bij de gegevens van de netwerkverbinding wel staan dat DHCP is ingeschakeld, maar verder weet ik niet echt waar ik nu moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HipHaan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:29:
Kan ik in het netwerkcentrum dan niet ergens zien welke computers met bijbehorende MAC adressen met mijn router de laatste tijd verbinding hebben gemaakt? Ik zie namelijk bij de gegevens van de netwerkverbinding wel staan dat DHCP is ingeschakeld, maar verder weet ik niet echt waar ik nu moet zoeken?
Je moet op je router inloggen, via Windows netwerkcentrum kan je dat niet achterhalen. Zoek naar eventuele DHCP leases. Maar zoals hierboven al gezegd werd, alleen een MAC adres is geen bewijs. Ik ben bang dat je gewoon je laptop kwijt bent.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1