Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo mede tweakers,

Vanwege de aanschaf van een club 3d radeon hd 4870x2 wil ik mijn e6700 overklokken zodat ik geen bottleneck in mijn systeem heb. Ik heb hieromtrent een aantal vragen:

Ik heb al een beetje rond gekeken en het lijkt erop dat ik rond de 3.4/3.6 ghz moet gaan zitten, klopt dit?

Ten tweede, moet ik de meegeleverde overklok software van mijn asus moederbord gebruiken, de bios gebruiken of heeft iemand een goed advies voor deze overklok? (moederbord: pricewatch: Asus P5N32-SLI SE Deluxe, nForce4 SLI Intel Ed. (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394)

En ten slotte, Dit gaat uiteraard niet soepel verlopen met de stock koeler, is er een specifieke koeler die mij aangeraden kan worden en niet al te veel kost?

Alvast bedankt voor de moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

qua koeler raad ik een mugen II aan, meeste bang 4 buck.. Maar je e6700 blijft toch wel een bottleneck hoor.. Natuurlijk op 3,5ghz wel minder dan op stock..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
Oke dat iig mooi, dan zal ik die zo snel mogelijk aanschaffen, die prijs heb ik er namelijk nog net voor over. Dat het een bottleneck blijft is ook wel logisch, maar anders moet een een geheel nieuw moederbord en processor aanschaffen wat mij toch weer iets te veel word, misschien later dit jaar wel. Maar nu lijkt overklokken mij een erg mooie optie. Hopelijk weet iemand anders mij te helpen met de rest van mijn vragen (krijg de grafische kaart binnen een week binnen als het goed is)

In iedergeval bedankt voor het antwoorden van een van de vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454708

cheezzzowner schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:39:
Oke dat iig mooi, dan zal ik die zo snel mogelijk aanschaffen, die prijs heb ik er namelijk nog net voor over. Dat het een bottleneck blijft is ook wel logisch, maar anders moet een een geheel nieuw moederbord en processor aanschaffen wat mij toch weer iets te veel word, misschien later dit jaar wel. Maar nu lijkt overklokken mij een erg mooie optie. Hopelijk weet iemand anders mij te helpen met de rest van mijn vragen (krijg de grafische kaart binnen een week binnen als het goed is)

In iedergeval bedankt voor het antwoorden van een van de vragen :)
Wat nog meer bang-for-the-buck oplevert is toch denk ik bijvoorbeeld een Q6600 op de kop tikken. Voor zo'n 50 euro heb je er al een te pakken, en het prestatieverschil in bijvoorbeeld BF3 is werkelijk gigantisch tegenover een E6600 op 3Ghz (uit eigen ervaring). Een Q8300/Q8300 is natuurlijk ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
Dat zou mooi zijn, alleen ondersteunt mijn moederbord de q-serie niet. Tenzij de lijst van ondersteunde processors niet meer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
Net gechecked, en mijn chipset ondersteund geen quadcores... helaas =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheezzzowner
Ik heb zojuist een nieuw mobo en cpu besteld, dus dit draadje kan gesloten worden!
Pagina: 1