Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 23:44
Hallo iedereen,

Wij hebben thuis een probleempje, en voordat ik actie wil gaan ondernemen, wil ik natuurlijk wel wat advies. Het zit zo:

Wij hebben een zakelijk ADSL + Bel abonnement bij KPN, helaas heeft mijn moeder enkele jaren geleden van zo'n glibberige ACN deurverkoper een contract aangenomen. Mijn moeder spreekt en verstaat niet zo goed Nederlands, heel zwak van ze dus.

Wij betalen dus al elke maand voor onze vaste telefonie een bedrag bij KPN. Onze telefoon nummer staat ook bij KPN geregistreerd.

Toch betalen we ook elke maand rond de 20 euro bij ACN. Wij willen daar nu van af. Naar mijn inzien betalen we dus ook dubbel voor onze vaste telefoonlijn. 1x bij KPN 1x bij ACN.

Weet iemand hoe wij van ACN afkomen? Ik snap het gehele constructie namelijk niet.

ACN stuurt ons elke maand een rekening. Rekening is afhankelijk van hoeveel wij gebeld hebben. Hoe meer wij gebeld hebben, hoe hoger de rekening.

En we betalen elke maand ook nog een bedrag bij KPN. Ook voor onze vaste telefonie. Kunnen wij zo maar van ACN afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

Saven

Administrator

ACN is zegmaar een soort affiliate shizzle, maar het is niet de bedoeling dat dat aan de deur gedaan wordt.

Iemand 'doet mee' met ACN om dingen te verkopen, meestal (of altijd volgens mij) met een abonnement. Van dat abonnement dat jij per maand moet betalen krijgt degene die dat aan jou heeft verkocht ook per maand een deel.

Die acn 'verkoper' kan ook weer mensen onder zich regelen die dingen gaan verkopen, en van wat die mensen weer weten te verkopen krijgt hij ook weer geld. En zo kan het steeds dieper gaan. Een soort piramide / affiliate ding.

Dat is de constructie zo ongeveer.

Maar je kunt als je contract verlopen is gewoon bij ACN opzeggen hoor. Weet niet of dat telefonisch kan.

Maar i ksnap het niet helemaal? Volgens mij, en voor wat ik begrijp heeft je moeder via ACN een kpn abonnement afgesloten. Daarvoor zou ze ACN moeten betalen, die 20 euro.. Maar je zegt dat je ook direct aan kpn moet betalen? Dan kan kloppen als je alleen de lijnhuur (zo'n 10 euro ofzo?) en voor vaste telefonie.

Dat bel abonnement van kpn via ACN gaat via internet. Dus als je ACN opzegt kun je nog wel bellen (met je vaste lijn) maar niet meer internetten.

Ja mijn bericht is volgens mij een beetje vaag aan het worden, maar ik snap jou ook niet helemaal meer :P

Gewoon bij kpn zorgen dat je niet meer voor vaste telefonie betaalt als je daar geen zin in hebt.

Kan ook zijn dat ze geen internet heeft via kpn maar van een andere provider via acn hoor, maar dan snap ik het helemaal niet meer, dan heeft ze 2 internet abonnementen?

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 07-05-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 23:44
Nee, voor wat ik nu begrijp hebben we 2 abonnementen lopen voor vaste telefonie.

We betalen al bij KPN voor internet en bellen. (67,50 per maand)

Bij ACN betalen we ook nog voor bellen. (rond de 20 euro per maand)
ACN hebben we toch eigenlijk helemaal niet nodig? We hebben al een abbo bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Klinkt alsof je VoIP hebt bij KPN, en "ouderwetse" analoge telefonie bij KPN. In dit geval zou je even contact met KPN moeten opnemen om te verifiëren hoe en wat om te bellen via internet, en of dit via ACN loopt of niet.

Zo niet, ACN opzeggen. Zo ja, dan word het een wat complexer verhaal.