[Word 2010] Schaalverdeling evenredig naar waarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb een probleem met het maken van een grafiek. Ik heb meetresultaten met 0mL, 2,5mL, 5mL, 10mL en 20mL. Deze heb ik allemaal in een grafiek gegooid, maar uit de grafiek komt dan helaas niet het lineaire verband naar voren wat ik wil zien, omdat de afstand in centimeters op het blaadje tussen 0 en 2.5 even groot is als tussen 10 en 20. Ik heb de waarden met komma's en zonder letters ingevoerd, en ik kom op onderstaand plaatje: Ik wil dus dat 10 en 20 4x zo ver uit elkaar liggen dan 0 en 2.5 op het blaadje, hoe doe ik dit? Plaatje:

Grafiek schaal

Ik heb hier op het forum rondgezocht en op google, maar ik kon echt geen antwoord op mijn probleem vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Grafiektype van de gehele grafiek had spreiding/scatter moeten zijn in plaats van lijn? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Omdat? Hij is zo exact zoals ik 'm wil. Maar is niet echt een oplossing voor m'n probleem....

EDIT: Dat was de oplossing 8)7 8)7 |:( |:( |:( O-) :z :F

[ Voor 28% gewijzigd door Beatboxx op 07-05-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

pedorus schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:05:
Grafiektype van de gehele grafiek had spreiding/scatter moeten zijn in plaats van lijn? :p
Precies de oplossing. Spreiding gebruiken voor 1, 2 en gemiddelde..

Edit: oeh, stiekem editten terwijl ik zeg dat hij gelijk heeft :+

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 07-05-2012 22:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)