• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Beste mensen,

Afgelopen week heb ik van een maat een Canon 350d geleent om platen te schieten van bij het kitesurfen.
Dit is erg goed gegaan, mooie platen geschoten.

Maar nu heb ik wel een probleem helaas. Nadat de batterij leeg was heb ik die opgeladen. Toen wou ik de
camera aanzetten om de foto's eraf te halen maar ging die nooit meer aan. De camera is niet nat geworden,
niet gevallen of wat dan ook. Ik ben er erg voorzichtig mee omgegaan.

Ik heb op internet al het een en andere uitgezocht en ik heb het volgende al geprobeerd:
1.Turn off the camera
2.Remove both camera batteries
3.Close battery cover
4.Turn on/off switch to "On"
5.Let camera sit for at least 15 seconds
6.Turn on/off switch to "Off"
7.Re-install both batteries and turn camera on

Ook heb ik alle contacten schoongemaakt en de sensor bij het klepje van de accu handmatig ingedrukt.
Ik ga zometeen het voltage van de gewone accu even doormeten, is dit ook mogelijk bij de knoopcel batterij
die wordt gebruikt?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt en groet,

Marc

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:08
Andere accu proberen. Hij kan dood zijn.

Sig

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Weet je 100% zeker dat hij niet aan gaat? Is niet gewoon LCD schermpje stuk? :-P Probeer eens een foto te maken.
Het geheugenkaartje kun je ook uitlezen zonder de camera, dus de fotos heb je sowieso. Ik zou het ook eens navragen aan die vriend van je, wellicht heeft hij het een keer eerder gehad.

Ctrl+k

• Marc_87
Sibylle schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:26:
Weet je 100% zeker dat hij niet aan gaat? Is niet gewoon LCD schermpje stuk? :-P Probeer eens een foto te maken.
Het geheugenkaartje kun je ook uitlezen zonder de camera, dus de fotos heb je sowieso. Ik zou het ook eens navragen aan die vriend van je, wellicht heeft hij het een keer eerder gehad.
De foto's kan ik er ook wel afhalen maar niet hier thuis. Foto's maken lukt zoiezo niet, dat heb ik al
uitvoerig getest. En die maat van mij heeft het ook nooit eerder gehad. Daarom vind ik het ook zo vervelend.

Verwijderd

Het is inderdaad lastig als een apparaat stukgaat (als dat zo is) wanneer die is uitgeleend. Alleen is ie wel waarschijnlijk al acht jaar oud.

• Marc_87
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:14:
Het is inderdaad lastig als een apparaat stukgaat (als dat zo is) wanneer die is uitgeleend. Alleen is ie wel waarschijnlijk al acht jaar oud.
Moet niet uitmaken dat de camera 8 jaar oud is of wel, hij is van iemand die er echt super zuinig mee is.
Maar het kan altijg gebeuren dat die kapot gaat natuurlijk.

Iemand nog ideeen? Of een shop waar ze zoiets zouden kunnen nakijken?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 14:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nieuwe knoopcel proberen, daar zou ik het in zoeken. Die kan best na 8 jaar dood zijn.

This footer is intentionally left blank

• Marc_87
Ga ik dat eerst maar eens doen. ;)

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 09:23
Toevallig is mijn 350d er afgelopen maand ook mee opgehouden.. was gewoon de batterij, want met de grip en 6x AA werkt ie wel.. Heeft je vriend een grip? dan kun je het even proberen met AA batterijen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:46
Ik had ook een (gekregen) 350d, die er dus echt mee ophield na twee maanden gebruik. Na het vervangen van de knoopcel ging ie wel aan maar kreeg err099 in t schermpje te staan, dat betekend dat er ´iets´ in de camera kapot is. Dus ik denk dat de houdbaarheidsdatum van de gemiddelde 350d zo ongeveer wel verstreken is ;-)
Het is natuurlijk uitermate vervelend als zoiets gebeurd terwijl je het ding geleend hebt van iemand omdat je zelf niet in de gelegenheid bent om er een te kopen. Maar je kunt er praktisch niks aan doen (behalve alle opties uitproberen uiteraard).
Snelle blik om marktplaats geeft een marktwaarde van zo'n 100-150 euro dus reparatie oid heeft ook geen zin.
knip

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 09-05-2012 14:59 . Reden: Verzekeringen oplichten is niet de bedoeling! ]

flickr iRacing Profiel

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

:X dus...

Maargoed, check dus even een nieuwe batterij en vervang het knoopcelletje. Wellicht is er een hardwarematig defect aan de on/off switch maar gezien zijn constructie (slider) lijkt mij dit erg toevallig.

[ Voor 15% gewijzigd door PowerUp op 09-05-2012 14:59 ]

Strava

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien de sluiter zijn beste tijd gehad dat hij uit veiligheid niet aan wil ofzo? (noem maar iets :X)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-12 22:41

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Enig idee hoeveel foto's er in totaal gemaakt zijn met die body? Een sluiter is een keer op, bij de 350D was de verwachte levensduur maar zo'n 50.000 sluiterbewegingen en als je regelmatig fotografeert zit je daar sneller aan dan je denkt. Net als Ventieldopje sluit ik dus niet uit dat je het in die richting moet zoeken. Uiteraard heel vervelend als zoiets net gebeurt als je een camera leent van een ander.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1