• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-12 13:01
Is het mogelijk om een analoog signaal over hdmi te sturen net zoals dat met dvi kan?

Ik heb namelijk de volgende situatie:
Normaal is het zo dat mijn macbook air is verbonden met een receiver, voor het geluid, via een hdmi kabel. De hdmi out van de receiver gaat naar de tv.

Nu heb ik sinds kort een beamer die alleen maar aangestuurd kan worden door vga. Kan ik de hdmi out van de receiver met behulp van een hdmi => vga kabel verbinden met de beamer?

De mini displayport op mijn macbook zend zowel digitaal als analoog uit. Je hebt namelijk verschillende verloop stekkertje oa naar hdmi en vga. Ik vroeg me af of dit analoge signaal ook over de hdmi kabel gaat en uiteindelijk zou kunnen worden opgepikt door de beamer?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je zelf al gevonden (bijvoorbeeld aan converterkastjes?)

Je dropt nu namelijk alleen de vraag hier. Graag even aanvullen.

Zie ook Het algemeen beleid .

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-12 13:01
Ik vroeg me juist af of het mogelijk is zonder converter, omdat de macbook air ook een analoog signaal kan uitsturen over de mini display port. De vraag is of dit analoge signaal ook mee wordt gestuurd over de hdmi kabel, net zoals de dvi poort van een normale video kaart dat doet.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je mist een stukje kennis. DVI is er namelijk in 3 soorten.
DVI-D - Alleen digitaal
DVI-A - Alleen analoog
DVI-I - Zowel digitaal als analoog

Het is dus niet vanzelfsprekend dat je analoog over DVI kan laten lopen. Met DVI-D kan dat namelijk niet.

HDMI is puur digitaal. Daar gaat geen analoog signaal over, tenzij je met convertors gaat werken.

Ey!! Macarena \o/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Simpel antwoord: nee. Die mini-DP poort staat in HDMI modus, en dat is in feite alleen DVI-D + Audio. Je zult wat meer geld moeten besteden. Wat voor DVI/HDMI je ook hebt, het is OF digitaal, OF analoog. Niet beide.

Je oplossing: SP/DIF (als macs dat hebben, geloof het niet) naar je versterker; Mini-DP > VGA naar je projector. Of dure conversiestukjes.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1