Toon posts:

Cel 566 @ 800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een celly 566 op 800 laten draaien (geen coppermine). Ga proberen hem op mijn oude 440 BX Biostar moederbord te prikken met een slotconverter, die kan volgens mij tot 800 mhz (meeste 440 BX toch?)
Nu is mijn vraag: is de koeling die ik ga gebruiken voldoende:

Titan Majesty Cooler
Heatsink(van oude Pentium 2)

Voldoende? Of kan ik mijn oude cooler er ook nog bij doen?

bedankt!

Verwijderd

Hoe meer hoe beter zal ik zeggen!!!!!
Maar dat lukt je toch niet als ie niet kopermijn is!!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

huh? ben ik nou gek of hoe zit dat.
Gewone celerons gaan toch dat 533 mhz, vanaf 566 is het een coppermine dacht ik.

als het geen coppermine is, vergeet het dan maar met die 800 mhz.
En hoe zit het met die coolers? Weet je wel hoe dat allemaal gaat? Ik weet van de types niet erg veel af, maar als je een Titan Majesty Cooler koopt, dan is dat toch een vette heatsink..dan kan je je ouwe heatsink er niet nog eens bij zetten.

het is trouwens ook al een foute gedachte om te zeggen: ik ga die processor kopen, en dan zet ik hem op 800 mhz. Je moet hem eerst thuis hebben, voorzichtig proberen wat hij allemaal aan kan en hoe heet hij wordt. Dan ga je kijken op welke snelheid nog stabiel loopt, bij welke temperatuur, en daar ga je je cooling op aanpassen.

(eerst goed veel op internet kijken naar hoe andere mensen he tgedaan hebben..niet zomaar in het wilde weg gaan beginnen)

Verwijderd

Vergeet het maar, mijn cel 466 met alpha h7o en 48 watt peltier gaat maar tot 616 (7x88) stabiel. dus die 800 (8,5x94) kun je wel helemaal vergeten. cel 500 gaat tot (7,5x86) 645. je mag geluk hebben als je hem op 663 krjgt (8,5x78).
mazzl

Verwijderd

Het is 566@850 want 8,5*100=850
en je lukt zeker met de Celeron FC-PGA 566

Verwijderd

Sorry Neelsjan maar celly`s hebben multiplier lock dus wat jij zegt 8.5@78 klopt dus niet, en daarbij komt nog kijken dat je geluk moet hebben wil je je celly 500mhz op 83fsb krijgen, er zijn er maar weinig die dit aan kunnen(op uitzonderingen daargelaten)
En een celly 566 is ALTIJD een celly2 gebaseerd op een coppermine KERN, deze loopt hoogst waarschijnlijk we op 100mhz fsb dus 8.5@100=850mhz ja en dat is niet verkeerd voor een processor van 360pieken toch!!.
Ik zou alleen gaan voor de nieuwe celly2 633mhz deze is al gesignaleerd op 1000mhz dus 1ghz.

Verwijderd

Heb je daar een linkje van, Monkey?

mARCO
Pagina: 1