Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 14:45
Hallo,

Afgelopen tijd heb ik de studie Technische Informatica (1e jaar) gevolgd bij de Haagse Hogeschool. Helaas ben ik hiermee gestopt. Ik heb als vooropleiding MBO ICT Beheerder niveau 4. Nu wil ik gaan werken. Waar kan ik het beste staren? Kan ik het beste starten via detachering of goed blijven zoeken naar een bedrijf waar ze servicemedewerker vragen. Ik heb overigens nog geen certificaten. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Busy-Today-88 op 07-05-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
De vraag die je eerst zult moeten beantwoorden: wil ik in de detachering werken of ergens vast in dienst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 14:45
Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:21:
De vraag die je eerst zult moeten beantwoorden: wil ik in de detachering werken of ergens vast in dienst? :)
Het liefst wil ik zoveel mogelijk bedrijven werken en veel ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
detachering dus, je zou gewoon eens wat detacheerders kunnen aanschrijven, peak-it call2 en zo heb je er legio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Probeer toch dan in de detachering, vaak kun je dan op hun kosten nog wat opleidingen/certificaten doen. Mocht het je toch niet bevallen dan kun je altijd nog solliciteren. Pas echter wel op met kleine lettertjes in contracten over opleidingen, terugbetalen kosten opleiding, concurentiebeding en weetikwatnogmeer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je in de detachering of consultancy wilt gaan is het van belang dat je rekening houdt met de volgende dingen
  1. Additionele opleidingen
    : wat gebeurt er wanneer je verkast binnen 2 jaar? Meestal is een opleiding na 2 jaar "afgeschreven" en ben je vrij om te gaan
  2. Non-concurrentiebeding: lijkt me logisch dat jouw werkgever niet in zijn klantenportefeille zit te graaien maar wat als je het naar je zin hebt bij een klant?
    Mag je dan overstappen op de payroll van de klant? Of zijn er boetes (zie bovenstaande) waarmee je rekening mee moet houden?
  3. Reistijd: wanneer je project afgerond is, moet je dan plots het halve land doorreizen voor je nieuwe plek? Of wordt er in een bepaalde regio gezocht (en is dat aanvaardbaar voor jou?)
Verder raad ik je aan om bij een zo groot mogelijke firma te werken en dan in een klein stukje van de puzzel. En dan langzaam door te groeien naar het volgende stukje.
Het houdt het spannend en je kan overzicht houden van je taken. Als je meteen bij een kleine firma aan de slag gaat met veel verantwoordelijkheden dan is het moeilijk om dan plots in een grote firma te werken waar je maar een klein stukje van de puzzel krijgt. Er is dan geen "werkdruk" meer

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 07:19
Ik ben zelf 3 jaar geleden bij het toenmalige Getronics begonnen als servicedesk medewerker en heb hier allerlei certificaten kunnen halen. Nu 3 jaar later kan ik de overstap maken naar een andere functie binnen KPN. Ondertussen ben ik via hen een duale opleiding NID gestart in samenwerking met hogeschool Zuyd. Je moet natuurlijk wel zelf je keuzes maken en niet wachten tot ze je iets aanbieden op een bordje, maar dat is in ieder bedrijf zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Busy-Today-88 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:23:
[...]

Het liefst wil ik zoveel mogelijk bedrijven werken en veel ervaring opdoen.
In veel bedrijven werken staat niet gelijk aan ervaring opdoen.
Als je meer bezig bent met inwerken en je draai vinden dan heb je daar niet veel aan, ervaring doe je op door ergens lange tijd bezig te zijn en de ins en outs te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bender schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:25:
[...]

In veel bedrijven werken staat niet gelijk aan ervaring opdoen.
Als je meer bezig bent met inwerken en je draai vinden dan heb je daar niet veel aan, ervaring doe je op door ergens lange tijd bezig te zijn en de ins en outs te leren.
Ben hier ook wel mee eens, alhoewel je je ook af kunt vragen wat je op een gegeven moment nog leert als je alleen maar hetzelfde werk doet (gezien het gebrek aan hogere diploma's). Een regelmatige overstap kan dan wel uitkomst bieden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1