HP laserjet 1100 doet niks onder Windows 7 Ultimate 64bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-09 16:36
OK, ff van tevoren. Ik ben geen echte fullblown tweaker, maar ik kom graag hier voor reviews en dergelijke.

Ik heb voor een bijbaan van mijn vrouw een HP laserjet 1100 (via hier) op de kop getikt, en die direct aan de printerpoort gehangen. Nou zou die volgens Windows 7 gewoon z'n driver uit W7 moeten halen, maar helaas; bij de testpagina komt er een reeks tekens boven aan de pagina te staan en verder nada.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat dacht je van je grootste vriend of HP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
geprobeerd via google ja, maar nakkes nada. zat al te denken dat de kabel 'n breuk zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 10-09 18:42
Little Charlie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:37:
geprobeerd via google ja, maar nakkes nada. zat al te denken dat de kabel 'n breuk zou kunnen hebben?
Printerpoort? Je bedoelt echt de ouderwetse manier van aansluiten? Dat is helaas niet zoals met USB inprikken en dat het OS het gelijk kan herkennen. Als je de ltp poort gebruikt zal je toch echt ergens een losse driver vandaan moeten halen.

Of bedoel je misschien de printer-poort op je router? Die kan de pc niet direct uitlezen voor een driver, zal je toch echt eerst de printer aan de pc moeten hangen.

Maar als je niet meer uitlegt geeft over hoe en wat, je uitleg is veel te kort en te cryptisch, plus weinig eigen initiatief... er valt zo weinig uit op te maken... is de printer wel functioneel of was deze misschien al defect? We weten helemaal niets, dus het is puur gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
ja de ouderwetse manier van aansluiten. aangezien de 1100 een oud beestje is, leek me dat wel de juiste manier. Verder weet ik wel dat je 'm eerst er aan moet hangen, dan de driver opzoeken en installeren. ik ben dan wel geen tweaker zoals sommigen van jullie, maar niet compleet achterlijk. Had de geijkte dingen al geprobeerd, en de printer was gewoon werkend volgens de verkoper. Ik had gehoopt dat hier mensen zouden zijn die 'n tip zouden kunnen geven hoe 't opgelost zou kunnen worden..
Om dan zo afgezeken te worden is ook onnodig. Beetje normaal doen en normaal doorvragen als 't niet duidelijk is, werkt ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Hp heeft een fijne Universal printer driver.
Heb ik meerdere van die oude lijken mee aan het werk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:16
Moet wel kunnen werken (Ik heb zelf ook een tijdje een 100 onder win7 64 gebruikt). Staat de LPT poort wel ingeschakeld in het BIOS? (Apparaatbeheer --> Poorten)

Zoals SuBBaSS al aangeeft: probeer de HP universal printer driver eens. Ik kan me nog herinneren dat ie daarmee bij mij gewoon werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 10-09 18:42
Little Charlie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:56:
ja de ouderwetse manier van aansluiten. aangezien de 1100 een oud beestje is, leek me dat wel de juiste manier. Verder weet ik wel dat je 'm eerst er aan moet hangen, dan de driver opzoeken en installeren. ik ben dan wel geen tweaker zoals sommigen van jullie, maar niet compleet achterlijk. Had de geijkte dingen al geprobeerd, en de printer was gewoon werkend volgens de verkoper. Ik had gehoopt dat hier mensen zouden zijn die 'n tip zouden kunnen geven hoe 't opgelost zou kunnen worden..
Om dan zo afgezeken te worden is ook onnodig. Beetje normaal doen en normaal doorvragen als 't niet duidelijk is, werkt ook hoor.
Ik zeik helemaal niemand af, maar besef zelf eerst even dat je heel weinig informatie geeft waarmee iemand iets zou kunnen... zoals het even duidelijk vermelden hoe je de printer nou exact hebt aangesloten en welke driver je hebt gebruikt etc. Dan probeer ik wat te raden en begin bij de basis... en dan vind je dat ik je achterlijk noem? Je zegt zelf in je topic start dat je was verteld en/of dat je had verwacht dat Win7 het apparaat automatisch zou herkennen... dat werkt niet op die manier. Dat je ook een losse driver had geprobeerd heb je daar niet bij verteld, moet ik dat dan ruiken?

Als jij bij de basis begint met je uitleg, dan kan een ander toch ook niet anders dan bij de basis beginnen en proberen te vissen naar wat je nou exact hebt gedaan? Denk eens even na aub? Neem het een ander niet kwalijk als je zelf niet duidelijk bent...
Pagina: 1