Raar grafisch probleem (GTX 680)

Pagina: 1
Acties:

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
Best Tweakers, ik heb een heel raar probleem met een splinter nieuw systeem.

Specs(niks overgeclocked):
-AMD FX8150 water gekoeld
-GTX 680
-16GB DDR3 1866 Ram van patriot
-Gigabyte GA-990FXA-UD3
-Crucial M4
-Coolermaster Silent Pro M850

sinds de portal 2 DLC binnenkort uit kwam dacht ik nou, laat ik die alvast even installeren, maar dit spel is op geen enkele manier speelbaar te krijgen.... alles wat ik doe blijft de FPS altijd 10-25

Hieronder heb ik een video gemaakt van het probleem, opgenomen met fraps.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Voa9RXfjvFA]
De video is dan wel opgenomen met de goede resolutie, maar het maakt niet uit als ik windowed doe of normaal of 800x600, of alles ultra settings of low, de fps blijft tussen de 10-25.

en ik kan deze games op ultra vlekkeloos spelen:
Battlefield 3
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ouL7yeAjSHA]
Dirt 3
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N9kaVNbZTLY]
Gta 4
Crysis 2
Crysis 1
Batman Arkham city
Wow
Skyrim

Ik draai sowieso op de laatste drivers, en de Nvidia beta drivers heb ik bij beide games ook geprobeerd.
ik heb de videokaart in de andere pci expres x16 poort geprobeerd, en het helpt niet.
Mijn monitor is 32 inch, en met de resolutie van 1920x1080, aangesloten via HDMI

ook heb ik voor alle overige hardware in mijn pc de allerlaatste drivers gebruikt, en de firmware ook geupdate.
Ik draai op windows 7ultimate Sp1.
Ik ben ten einde raad. ik hoop dat iemand de oplossing weet. want ik weet het niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Skadrow op 07-05-2012 17:31 ]

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het probleem ligt duidelijk bij de software. Dit is een videokaarten topic.

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
heb je al de temperaturen van de onderdelen van je systeem gemonitord?

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
j0ppie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:42:
Het probleem ligt duidelijk bij de software. Dit is een videokaarten topic.
En videokaarten zijn erg afhankelijk van software, dus dit past hier prima?

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Misschien draait Dirt Showdown wel op de GPU in de CPU, welke ongeveer zulke prestaties perst. Verder weet ik niks.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-02 14:27
Misschien ligt het aan de instellingen in je controlpanel, je kunt dit eens doorwerken:
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html
Uiteraard niet simpelweg alles nadoen, maar aan de hand van deze guide een beetje nadenken kan geen kwaad (zeker over bijvoorbeeld de multi-display performance mode enzo)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

• Skadrow
Met coretemp heb ik gekeken en de cpu blijft rond de 30-45m,

Ook de Gpu blijft rond een temperatuur van 40-50

[ Voor 4% gewijzigd door Skadrow op 07-05-2012 18:19 ]

• Skadrow
HJTP schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:10:
Misschien ligt het aan de instellingen in je controlpanel, je kunt dit eens doorwerken:
http://www.tweakguides.com/NVFORCE_6.html
Uiteraard niet simpelweg alles nadoen, maar aan de hand van deze guide een beetje nadenken kan geen kwaad (zeker over bijvoorbeeld de multi-display performance mode enzo)
Qua tweakbaarheid van de nvidia settings heb ik ook al van alles geprobeerd, dingen uit zetten, of game settings overriden, het is echt een heel vaag probleem want ik vond iemand bijna dezelfde CPU en gpu en die speelde portal 2 vlekkeloos

YouTube: Portal 2 Walkthrough PC HD 1080p

• Skadrow
rickyy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:07:
Misschien draait Dirt Showdown wel op de GPU in de CPU, welke ongeveer zulke prestaties perst. Verder weet ik niks.
Als dit zo is, zou ik niet weten hoe ik dit fix? iemand een idee hoe je dit kunt zien?

• Skadrow
Het is opzich net alsof hij zegmaar 1 ding niet berekent of heel matig, want ik heb zegmaar precies dezelfde fps met elke resolutie en settings

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

mischien je de benodigde Directx Addons en Framework updates

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Skadrow
Oke, hier is dus de uitleg hoe ik het opgelost heb en wat er fout ging

De bios firmware moest geupdate worden, maar vanaf de webwinkel waar ik het moederbord gekocht heb, stond Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 1.0), en ik probeerde Via Q-Flash de bios te updaten met een bios voor rev.1.0 en telkens kreeg ik een fout melding dat het ID van de update file niet klopte.

nadat ik de hele inhoud van de doos van de moederbord, stond er ergens klein in een boekje dat het moederbord rev 1.2 was... dus ik had voor die de bios gedownload, en jahoor hij pakte em.

Het schijnt dat er een bug in de bios zat die dus de videokaart in power saving modus laat zitten of hele lage clock rate.

Nu draait portal 2 op 200fps, en dirt showdown loopt ook als een zonnetje.

het is een heel vaag probleem, maar het komt vaker voor.

Bedankt iedereen voor de behulpzaamheid!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan was het dus toch niet echt een software probleem die bij het spel zeg lag :*)

Maar wat ik me afvraag. Waarom heeft hij dit probleem alleen met dirt showdawn en portal. En niet bij bijvoorbeeld BF3. Daar zou die dan toch ook op power savings moeten springen lijkt me?

Mooi dat je het hebt opgelost.

• Skadrow
het was bij nader onderzoek met alle source engine games, en ik snapte ook al niet waarom het bij die games alleen was, ik begon al te denken dat er iets stuk was. het enige nadeel is dat ik Windows opnieuw geïnstalleerd heb nu, en dat het eigenlijk niet nodig was.

misschien springt ie bij battlefield niet op powersaving omdat dat een heel zwaar spel is, maar dan verklaard het niet waarom dirt showdown het niet deed, en dirt 3 wel.

heel raar probleem.
Pagina: 1