Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzy-logic
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hee allemaal,

Ik heb vorige week een nieuwe computer gebouwd maar helaas blijkt nu dat ik bij alle games een extreem lage fps heb.
Mijn systeem:
wenslijst: high computer
Ik gebruik een Hanns G HZ281HPB monitor met hdmi aansluiting.

Ik heb de nieuwste drivers al geïnstalleerd (catalyst 12.4) maar de fps blijft laag.
Ik zou bv. Battlefield 3 op ultra settings moeten kunnen spelen, maar op low krijg ik al een fps van rond de 15.

Benchmarkprogramma's als 3DMark11 geven het probleem ook aan, daarmee krijg ik een fps van gemiddeld 4 en een graphics score van 629.
De physics score is 6612 en geeft een fps van 21.

Voor andere taken werkt mijn computer gewoon snel dus het lijkt me toch een driver probleem.
Het vreemde is ook dat ik in het catalyst programma niet alle opties zie, een optie voor gpu overclocken zit er bv. niet in terwijl dit volgens plaatjes op internet wel in versie 12.4 hoort te zitten.
Herinstalleren helpt echter niet.

Weet iemand wellicht hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Domme vraag misschien: Heb je alle stroomstekketjes voor de videokaart erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzy-logic
  • Niet online
Ja alles zit er goed in en de videokaart zit ook in de juiste pci-e slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Heb je alle andere drivers ook bijgewerkt?

Denk hierbij aan Bios update, Chipset drivers, eventueel nog USB 3 drivers voor je andere hardware.
Power Profiel ook nagekeken in de Catalyst Control Ce?nter?

Op welk resolutie speel je daarnaast? Maakt het nog uit of je op 1280 speelt of op 1920?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Iamzero456 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:06:
Domme vraag misschien: Heb je alle stroomstekketjes voor de videokaart erin zitten?
Als dit het geval was kreeg de TS geneens beeld.

Even over dat: Ik neem wel aan dat de TS de HDMI poort op de videokaart gebruikt, en niet die op het moederbord zit?

Ja sommige mensen doen dit serieus :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Schakel je onboard videokaart uit...

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Als dit het geval was kreeg de TS geneens beeld.
Toen vrienden van mij op een LAN party voor de grap van de 2x 6pins er 1ntje uithaalde toen ik even naar de wc was, kreeg ik hetzelfde probleem als de TS. Games draaide opeens heel slecht.

De computer bootte gewoon, maar niet met volledig vermogen in de videokaart. Vandaar dat ik dit vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzy-logic
  • Niet online
Ben er net zelf na drie dagen zoeken achter gekomen, het bleek dus de hdmi poort te zijn.
Ik had deze op het moederbord aangesloten waardoor alleen de intel hd graphics werd gebruikt en niet de videokaart.
Ik heb altijd maar 1 ingang gehad voor de monitor kabel (vga) bij mijn oude computers en had er dus totaal niet op gelet of er meerdere hdmi ingangen waren bij mijn nieuwe pc.
Heel dom dus :P

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

fuzzy-logic schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:02:
Ben er net zelf na drie dagen zoeken achter gekomen, het bleek dus de hdmi poort te zijn.
Ik had deze op het moederbord aangesloten waardoor alleen de intel hd graphics werd gebruikt en niet de videokaart.
Ik heb altijd maar 1 ingang gehad voor de monitor kabel (vga) bij mijn oude computers en had er dus totaal niet op gelet of er meerdere hdmi ingangen waren bij mijn nieuwe pc.
Heel dom dus :P

Bedankt voor alle hulp!
Zoals ik al aangaf dus :7 .
Iamzero456 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:56:
[...]

Toen vrienden van mij op een LAN party voor de grap van de 2x 6pins er 1ntje uithaalde toen ik even naar de wc was, kreeg ik hetzelfde probleem als de TS. Games draaide opeens heel slecht.

De computer bootte gewoon, maar niet met volledig vermogen in de videokaart. Vandaar dat ik dit vroeg.
Mag jij mij vertellen welke videokaart dit om ging, ik ken geen enkele moderne videokaart die dit doet. Hooguit dat de fan gaat draaien, maar booten zal je systeem niet doen met een moderne videokaart van AMD of Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

D4NG3R schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:06:

[...]

Mag jij mij vertellen welke videokaart dit om ging, ik ken geen enkele moderne videokaart die dit doet. Hooguit dat de fan gaat draaien, maar booten zal je systeem niet doen met een moderne videokaart van AMD of Nvidia.
Dit kan ik beamen. Ik heb een flinke tijd terug een 9800GTX+ gehad welke ook 2 PCI-E 6pins stekkers nodig had. Echter heb ik hem een paar dagen gebruikt met 1 6-pin pci-e stekker omdat mijn voeding er maar 1 had ;)

Mooi dat de TS het opgelost heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Nu online
Ik meen mij te kunnen herrineren dat het ging om een 9800GT, maar dat was idd niet met 2x6 pins maar met 2 molexen naar 1x 6 pins. Daar hadden ze er 1 van uitgehaald. Ik dus met man en macht zoeken naar de oorzaak, tot ze het uiteindelijk maar opbiechtte.

Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
D4NG3R schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:06:
[...]

Zoals ik al aangaf dus :7 .

[...]

Zou nog kunnen dat het een ATI/AMD GPU + Mobo/chipset was. Als dan de videokaart in de PC uitgeschakeld is, het systeem overschakelt naar de onboard videokaart. Iemand zou dit kunnen ervaren als 'mijn videokaart is ineens langzamer nadat een aantal vrienden de prik eraf hebben gehaald' ;)

Wikipedia: ATI Hybrid Graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Iamzero456 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:09:
Ik meen mij te kunnen herrineren dat het ging om een 9800GT, maar dat was idd niet met 2x6 pins maar met 2 molexen naar 1x 6 pins. Daar hadden ze er 1 van uitgehaald. Ik dus met man en macht zoeken naar de oorzaak, tot ze het uiteindelijk maar opbiechtte.

Excuses.
Dit is toch iets anders als het compleet niet aansluiten van de 2e PCI-E power plug ;) .. En met die voeding zal er echt geen Molex->PCI-E 6 connector tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:22:
[...]

Dit is toch iets anders als het compleet niet aansluiten van de 2e PCI-E power plug ;) .. En met die voeding zal er echt geen Molex->PCI-E 6 connector tussen zitten.
Vandaar ook mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:17
agoNITE schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:12:
[...]

Zou nog kunnen dat het een ATI/AMD GPU + Mobo/chipset was. Als dan de videokaart in de PC uitgeschakeld is, het systeem overschakelt naar de onboard videokaart. Iemand zou dit kunnen ervaren als 'mijn videokaart is ineens langzamer nadat een aantal vrienden de prik eraf hebben gehaald' ;)

Wikipedia: ATI Hybrid Graphics
|:( |:( |:(

Je post zelf een link maar heb die schijnbaar zelf niet eens gelezen.
ATi Hybrid graphics werkt alleen met low range kaarten en een chipset zoals de 780G bv waarbij je een onboard HD 3200 hebt en een externe 3400, deze kun je dan samen laten werken.

Dit werkt uberhaupt niet met Nvidia - AMD and sowieso niet met high end kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Helemaal offtopic maar zowel mijn Nvidia 9800GTX als mijn HD6970 draaien (ook letterlijk) gewoon zonder de PCI stekkertjes, maar zelfs patience lagt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Nu online
Yintha schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:57:
Helemaal offtopic maar zowel mijn Nvidia 9800GTX als mijn HD6970 draaien (ook letterlijk) gewoon zonder de PCI stekkertjes, maar zelfs patience lagt dan.
Hmm dus toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yintha schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:57:
offtopic:
Zowel de GT9500, HD5770 en HD7870 die ik in mijn bezit heb gehad doen niks zonder de PCI-E stekker(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:17
D4NG3R schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:45:
[...]

offtopic:
Zowel de GT9500, HD5770 en HD7870 die ik in mijn bezit heb gehad doen niks zonder de PCI-E stekker(s).
Zelfde hier, 4770 HD, 3650 HD, 6870 HD, geen van allen start uberhaupt op zonder de stekkers, je krijgt dan leuk de melding dat de kaart voeding tekort komt.
Pagina: 1