Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Wanneer je denkt dat alle klachten verdwenen zijn..
Een tijd terug had ik een probleem bij het bekijken van een video en onder het gebruik van Windows (kreeg een soort artifacts). Ik had een oudere driver geïnstalleerd en de problemen leken verdwenen te zijn (dat was ook zo). Maar sinds een aantal dagen valt mijn beeldscherm helemaal op zwart (krijg dan ook de melding no signal). Soms wordt dit probleem verholpen (denk ik) door Windows zelf. Wanneer dit is hersteld krijg ik de melding: "Nvidia beeldschermstuurprogramma 301.24 reageert niet meer en is hersteld." Dit probleem lijkt mij weer op de grasfichekaart te wijze. Maar ik heb nu ook al een aantal keer gehad, dat hij niet uitzich zelf wordt herstel, en dat alleen een reset de laatste oplossing is.

Wanneer ik in het logboek kijk zie ik de volgende melding staan: "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld." dus dat is de fout die ik eerder aangaf in de mail. (Bij deze gebeurtenis werd de fout automatische herstel)

Niet automatische hersteld;
De gebeurtenis die niet automatische wordt herstel kan ik niet terug vinden in het logboek, maar ik vermoed dat het om de zelfde klachten als hierboven gaat.

Al geprobeerd;
- Nieuwste drivers geïnstalleerd
- Oudere drivers geïnstalleerd
- Grafischekaart schoongemaakt van het stof
- Drivers geïnstalleerd via de originele cd
- Kabels gecontroleerd

Hierboven dus de opties die ik heb geprobeerd. Maar of ik krijg rare kleuren in beeld (zie foto) of me beeldscherm valt uit (de fans etc. blijven wel draaien).

Maar nu valt mijn beeldscherm dus regelmatig uit en krijg die melding: Nvidia beeldschermstuurprogramma 301.24 reageert niet meer en is hersteld en soms krijg ik er helemaal geen beweging meer in. Resetten is dus de enige optie.

Systeem specificaties:
Nvidia Geforce 560 GTX TI TWIN FORCE
AMD phenom x4 955 black edition
Kingston 4GB ram
Benq g2240

Met vriendelijke groet,
HnDj

Edit:

Op een ander forum vertelde ze me dit:
520 watt is wel erg licht (gezien op internet)
Recommended Power Supply
Here is Guru3D's power supply recommendation on the GeForce 400 series:
GeForce GTX 560 Ti - On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit.

What would happen if your PSU can't cope with the load? Here are a few possible issues:
bad 3D performance
crashing games
spontaneous reset or imminent shutdown of the PC
freezing during gameplay
PSU overload can cause it to break down
http://www.guru3d.com/art...i-twin-frozer-ii-review/7
Kan dat kloppen?

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

djfrankel

It's a trap!

Ja dat kan kloppen, maar dan komt de vraag, met wat voor voeding (hoeveel watt en niet onbelangrijk wat voor merk) probeer jij het geheel te laten draaien. Hoewel 500W van een A-merk wel redelijk ruim is.

De error meldingen die je aangeeft wel duiden op een driver error, heb je al geprobeerd de drivers te verwijderen met driversweeper?

[ Voor 8% gewijzigd door djfrankel op 07-05-2012 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, sorry ben het type vergeten: Seasonic Seasonic M12II Bronze 520W M12II-520

Ja, dat is al geprobeerd zelfs heel Windows al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit probleem alleen in Windows? Kan je eens kijken of je dit probleem ook hebt met een Linux Live CD?
offtopic:
volgens mij heb ik jouw vraag vandaag ook al elders beantwoord :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
@Outerspace jij ook hier!

Ja ben nu die Ubuntu aan het downloaden, zal je via alle twee de forums op de hoogte houden! :)

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Wat Outerspace schrijft.

En waar kunnen we die foto bekijken?

En controleer anders de temps eens van gpu en cpu tijdens het gamen (tenminste ik neem aan dat je gamed met het systeem). Daarmee ga ik er ook direct van uit dat het probleem zich voor doet tijdens belasting, misschien dat je hier iets meer over zou kunnen zeggen.

Temps kun je checken met MSI afterburner voor de GPU (geen msi kaart voor nodig) en coretemp voor de cpu.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Outerspace schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:21:
Heb je dit probleem alleen in Windows? Kan je eens kijken of je dit probleem ook hebt met een Linux Live CD?
offtopic:
volgens mij heb ik jouw vraag vandaag ook al elders beantwoord :P
Volgens mij moet eem 520W seasonic daar absoluut geen probleem mee hebben.
Maar doet hij dit alleen als je hem zwaar belast, of ook bij lichte belasting, bv gewoon wat browsen of een video kijken ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Bij alles wat ik doe. Onder het internetten komt de fout het meeste voor. En onder het spelen van Counterstrike-Source en Battlefield 3 is dit al een aantal keer gebeurd.

Het maakt volgens mij niet uit of ik dat ding laten werken of niet, tegenwerken doet hij toch wel.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 15:07

mickjuh

Good news everyone!

Welke Windows versie gebruik je? XP/Vista/7?
Ik heb dit een aantal jaren geleden ook gehad. Vooral tijdens het browsen. Weet alleen niet meer wat het precies was. Of een driver issue of een reinstall van computer had (geloof ik) bij mij geholpen. Maar zoals ik bij jou lees had je dit al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
@djfrankel Sorry was de foto inderdaad vergeten, deze is toegevoegd nu (zie eerste post).

Ik draai Windows7 64bit.

Temps GPU: Furmark was hij (gister nog getest) max 65c
Temps CPU: Onder Battlefield3 (tijdje terug getest) max 59c Battlefield3 draait tevens op high
Bij alles wat ik doe. Onder het internetten komt de fout het meeste voor. En onder het spelen van Counterstrike-Source en Battlefield 3 is dit al een aantal keer gebeurd.

Het maakt volgens mij niet uit of ik dat ding laten werken of niet, tegenwerken doet hij toch wel.
EDIT: Aaaah daar is hij weer. Ik heb dat ballonnetje er zelf bijgeplakt, maar zoiets zie ik ook altijd alleen met mijn driver versie. En kijk wat er aan staat, helemaal niks joh. Of heeft Steam plots een vermogen nodig?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 17:46 . Reden: Fout nogmaals voorgekomen screenshot erbij gedaan, alleen het ballonnetje er ingepaint. ]

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Dat soort artifacts duiden toch vaak op een brakke videokaart. Het mooiste zou zijn als je met een andere videokaart, liefst nvidia in dit systeem kan testen of met "deze" videokaart in ander systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere videokaart. Wel is deze kaart getest bij het bedrijf:
Goedemiddag,

Onze excuses voor het wat late antwoord.

De videokaart is nu bijna helemaal getest. Deze heeft vannacht langdurig (ruim 15 uur) onder belasting aangestaan, in een andere configuratie als de dagen daarvoor. Hierbij gaf deze geen problemen.

Het enige wat nog resterend is, is een test in een systeem dat rechtop staat (de videokaart was nu constant op een liggend moederbord getest). Mocht hier ook niets uitkomen, dan kunnen we er zeker van zijn dat de videokaart niet defect is en kan deze teruggestuurd worden. We hopen vandaag nog deze laatste test uit te kunnen voeren.
Dan zou je zeggen dat de kaart in orde is, deze is trouwens een maand geleden getest. Toen deden deze problemen zich ook al voor.
Pagina: 1