• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-02 13:50
Ok, ik wil meer geheugen in m'n laptop.

Heb een Lenovo Ideapad S12 (Intel Atom N270, Nvidia ION) met momenteel 2GB.

Na wat rondkijken zie ik dit:
C. S12 models with NVIDIA ION Graphics (and the Intel ATOM Processor N270) can handle 3GB of RAM in total. The netbook ships with either 2GB or 3GB pre-installed. 1GB of RAM is soldered onto the motherboard. The 2GB Models can be upgraded to 3GB; the 3GB models however can NOT be upgraded, due to hardware limitations. After the BIOS upgrade you can replace the 1GB memory stick in the memory slot with a 2GB 800 MHz or 667MHz DDR2 SODIMM memory module.
http://replacethatpart.co...tbook-a-complete-guide-2/

Op die site staan nog twee andere modellen. Ik weet zeker dat ik het model heb in bovenstaande quote, echter vertrouw ik niet op één bron dat mijn laptop 3Gb aankan. Is er een software waarmee ik dat kan checken? In m'n BIOS staat er niets over.

Bvd.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-02 13:27

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Grillmeister

• Polen
Aah top! Dank je!

• Polen
En weet iemand of het verschil tussen 2 en 3GB significan gaat zijn op deze machine.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-02 13:27

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ligt eraan of je nu non-stop op 2gb zit in gebruik dan zeker en als je standaard maar 1gb gebruikt dan zul je het met een beetje browsen niet gaan merken nee.

Grillmeister

• Polen
Hm dat valt dus eigenlijk wel mee. Als ik bijvoorbeeld een videostream kijk dan loopt die soepel, totdat ik ff ga browsen en een pagina moet laden. Dan begint hij gelijk te stotteren.
Bij meerdere apps wil hij ook nog wel eens op hol slaan, maar ik zie ook dat het dan de CPU is die opeens op 100% zit. Geheugen blijft eigenlijk horizontaal en dus heb ik volgens mij m'n eigen vraag al beantwoord :P

Verwijderd

Daarmee beantwoord je inderdaad je eigen vraag. Geheugen gaat dat niet oplossen.
Pagina: 1