Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Op dit moment ben ik op zoek naar een passende iPhone 4s. Ik heb zo'n 18gb aan muziek in iTunes, dus zou je denken; koop een iPhone 4s 32gb. Helaas wil het zo zijn dat de 32gb bijna nergens voorradig is en als ze voorradig zijn, zijn ze ineens 50 euro duurder dan op de Applestore, zoals bij iFactors Zoetermeer, raar maar waar.

Kan wel de 16gb variant aanschaffen (deze is beter te verkrijgen), maar dan kom ik geheugen tekort. Ik zou uiteraard ook selectief de muziek kunnen downloaden via iCloud met behulp van iTunes Match, maar ik vertik het om 25 euro per jaar voor deze dienst te betalen. Ik weet ook niet hoe zoiets echt in de praktijk is, of het bevalt etc.

Wat zouden jullie doen?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36
Je kan voor die 150 euro 6 jaar itunes match gebruiken he?

Maar je hebt dus 16 - ~2Gb (voor het os) - $var Gb (voor apps) = < 10Gb voor muziek vrij op een 16Gb he... Dat is niet veel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
tja, je kunt in itunes aangeven welke muziek uit je library je op je iphone wilt hebben. vraag is of je altijd alles bij je wilt hebben?
16GB is natuurlijk niet netto 16GB en Apps nemen ook ruimte in beslag..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:39
Wachten. Het vervelende van harde schijven, incl die van de iphone; ze geven meer aan dan dat er in zit. Oftewel, effectief heb je 15Gb op je iphone, waarvan een deel opgaat aan iOS , apps etc. Oftewel, straks kan je misschien 12 van je 16 Gb muziek kwijt op je iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Ik weet niet of je van plan bent een abonnement te nemen, maar als je hem gewoon los koopt, wat is er dan eigenlijk mis met een iPhone 4s 32GB van de Apple Online Store zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 17:57
Als je echt al je muziek bij je wilt hebben en het vertikt om te betalen voor iTunes Match dan zou ik gewoon verder zoeken naar de 32GB versie. Bij de Apple Store moeten ze hem toch wel hebben? Het toestel is al een paar maanden uit.

Maar zelf zou ik in dat geval gewoon voor de 16GB versie gaan. In een dag (of zelfs meerdere) kun je nooit je hele muziek collectie beluisteren. Gewoon een selectie maken dus welke je mee wil nemen. Dat zal dan wel minder zijn dan 16GB ja, want je wil natuurlijk ook nog apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, hij is gewoon op voorraad volgens de Apple Store. 699 euro.. Of wou je em ergens goedkoper vinden?
Anders doe je er toch gewoon een microSD kaartje in.. oh wacht :+ .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:00
Ik weet niet wat de gemiddelde bitrate van je muziek is, maar in iTunes kan je aanvinken dat hij tijdens het synchroniseren als je muziek naar 128, 196 en 256kbps (als het momenteel hoger is) AAC muziek te converteren.

Hiermee kan je ruimte besparen zonder dat de kwaliteit van de muziek op je huidige computer achteruit gaat deze blijft namelijk gelijk.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je kan ook gewoon instellen dat alle audio die naar je iPhone overgezet gaat worden naar AAC geconverteerd wordt. Dat scheelt al een bak ruimte. Trouwens die 16GB iPhone, het is niet dat je 16GB beschikbaar hebt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:04
Bij je iPhone is er een optie, om al je muziek te converteren naar 128Kbps AAC. Geluidskwaliteit is gewoon het zelfde, maar het scheelt je aanzienlijk veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
Ik zou wat winkels bellen, Phonehouse, Belcompany, Mediamarkt, etc. Je vind vanzelf een winkel waar hij op voorraad ligt.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Als ik jou was zou ik voor de 32GB versie gaan als je zoveel muziek hebt, er gaat namelijk ook nog ~3GB af voor het OS en de apps die je wilt installeren natuurlijk.
Als je toch goedkoper uit wilt zijn kan je beter een dienst als Spotify of iTunes Match gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik zou inderdaad voor die 150 euro, iTunes Match kunnen gebruiken. Maar het staat me gewoon tegen om extra moeite te moeten doen om steeds over en weer van je iCloud naar je iOS device muziek te downloaden en weer te moeten verwijderen als je om opslag verlegen zit.

En ja een 16 gig iPhone heeft in de praktijk minder opslagruimte beschikbaar.

Gekke is dat winkels onderling ook zijn eigen regels en procedures heeft. Zo kan ik bij de iCentre Leidschendam de iPhone 4s 16gb los kopen, bij een iCentre Delft kan dit niet. Bij een T-Mobile winkel verkopen ze de iPhone 4s niet los en bij de Mediamarkt doen ze er ook moeilijk over.

Ik denk dat ik maar een 32gb ga kopen bij Studentmobiel/GSMwijzer of een andere online telecomshop.

Apple | Marantz | B&W

Pagina: 1