Beste mede tweakerts,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn ram geheugen en zal even kort uitleggen hoe het is gekomen;
Mijn laptop (acer aspire 7738g) was toe aan een verse windows installatie, dus zo gezegd zo gedaan.
Nadat ik dus een nieuwe windows 7 ultimate x64 had geïnstalleerd is ineens de helft (2GB) van mijn ram geheugen verdwenen.
Dus uiteraard gaan we dan meteen aan het testen, memtest86 gaf geen fouten, alleen uiteraard maar op de 2gb die het dus wel deed.
Dus daarna de laptop maar een open geschroefd en de kaartjes omgedraaid, ook dit geeft geen resultaat.
daarna kaartje 1 in slot 1, dit werkte, maar uiteraard maar 2gb
daarna kaartje 2 in slot 1, dit werkte ook, maar weer met 2gb (wat ook logisch is XD)
daarna kaartje 1 in slot 2, laptop gaat aan maar geeft geen beeld.
daarna kaartje 2 in slot 2, weer wel aan maar geen beeld.
mijn conclusie daaruit is dat het slot op mijn moederbord kapot is.
dit lijkt mij alleen zeer vreemd gezien er niks is gebeurd behalve een nieuwe windows 7.
ook aan het slot zelf is geen mechanische schade zichtbaar.
Nu is mijn vraag dus, kan het nog iets anders zijn wat ik gemist heb? en kan het anders dat me moederbord zomaar kapot is gegaan?
Alvast bedankt voor de hulp
PS: volledige laptop specs:
Intel T6600 2.2Ghz (dual core)
Nvidia GT 240m
4GB ddr3 memory, samsung (hier werkt dus maar 2 van
)
1TB HDD
Moederbord: JM70 van Acer
bios: versie 1.0 PARTTBL
Ik heb sinds kort een probleem met mijn ram geheugen en zal even kort uitleggen hoe het is gekomen;
Mijn laptop (acer aspire 7738g) was toe aan een verse windows installatie, dus zo gezegd zo gedaan.
Nadat ik dus een nieuwe windows 7 ultimate x64 had geïnstalleerd is ineens de helft (2GB) van mijn ram geheugen verdwenen.
Dus uiteraard gaan we dan meteen aan het testen, memtest86 gaf geen fouten, alleen uiteraard maar op de 2gb die het dus wel deed.
Dus daarna de laptop maar een open geschroefd en de kaartjes omgedraaid, ook dit geeft geen resultaat.
daarna kaartje 1 in slot 1, dit werkte, maar uiteraard maar 2gb
daarna kaartje 2 in slot 1, dit werkte ook, maar weer met 2gb (wat ook logisch is XD)
daarna kaartje 1 in slot 2, laptop gaat aan maar geeft geen beeld.
daarna kaartje 2 in slot 2, weer wel aan maar geen beeld.
mijn conclusie daaruit is dat het slot op mijn moederbord kapot is.
dit lijkt mij alleen zeer vreemd gezien er niks is gebeurd behalve een nieuwe windows 7.
ook aan het slot zelf is geen mechanische schade zichtbaar.
Nu is mijn vraag dus, kan het nog iets anders zijn wat ik gemist heb? en kan het anders dat me moederbord zomaar kapot is gegaan?
Alvast bedankt voor de hulp
PS: volledige laptop specs:
Intel T6600 2.2Ghz (dual core)
Nvidia GT 240m
4GB ddr3 memory, samsung (hier werkt dus maar 2 van
1TB HDD
Moederbord: JM70 van Acer
bios: versie 1.0 PARTTBL