Alle audio draadloos via een ATV2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik ben het zat om vast te zitten aan één plek in mijn huis om met de computer bezig te zijn. Nu zit ik erover te denken om mijn iMac de deur uit te doen en daar een Macbook Air voor in de plaats te nemen. Dan heb ik natuurlijk een probleem met het kijken van films (daarvoor gebruik ik de iMac nu ook) en het luisteren van muziek.

Dus ipv de iMac komt er ook een leuke HD televisie. Ik heb gezien dat je met ML en de nieuwe IOS beta voor de ATV2 je beeld van de mac via airplay ook op de tv kunt zetten, dus wat dat betreft is dat 'probleem' opgelost zometeen. Dan zit ik alleen nog met de Audio op zichzelf. Ik ga natuurlijk niet continu alles via de televisie doen.

Kan ik ook alleen de audio (en dan alle systeem audio) naar de ATV2 sturen terwijl ik op de bank zit en snel een youtube filmpje kijk zonder dat er te veel lag in zit (dus dat ik het filmpje gewoon op de laptop bekijk, maar alleen de audio naar een externe bron gaat)? Ik heb Airfoil gevonden en daarmee kun je audio specifiek ergens naartoe routen, maar ik heb niet kunnen vinden hoe erg de 'lag' dan is, want anders zou dat nogal storend worden. Ik zou er natuurlijk ook een Aiport express bij kunnen halen, maar het lijkt mij nogal dubbel om een airport en een ATV2 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Heb je nog een iPad of iPhone? Youtube filmpjes kijken op je apple tv vanaf de iPhone of iPad werkt geniaal. De ML developers preview is nog een beetje buggy. Er zit wel merkbare lag bij airplay mirroring vanaf de iPad/iPhone of een mac (met ML), voor youtube filmpjes te kijken is dat niet vervelend maar als je het beeld wilt mirroren en er werk op wilt doen is het nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Het is sowieso niet de bedoeling om ook op de tv te gaan werken. Dat doe ik wel gewoon op de laptop. Eigenlijk is het enige probleem wat ik heb: Op de laptop zelf een (kort) filmpje bekijken, waarbij het geluid via externe speakers loopt via een ATV2 of Airport Express en dan de eventuele lag tussen het beeld en het geluid.

Gewoon een film kijken of uitgebreid zitten youtube via de tv zal het probleem niet worden. Anders kan ik ook wel even de laptop via een kabel aan de tv hangen voor het kijken van een film :)

Edit
Dat is trouwens wel even een goed punt. Wat als ik een film wil kijken, maar ook een beetje wil websurfen ondertussen? :?

[ Voor 11% gewijzigd door CoiLive op 07-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
Als je de audio via de AppleTV's optische uitgang naar een versterker stuurt bv. dan zorgt de ATV ervoor dat beeld en geluid gesynct worden. Ik verwacht dat dit bij Mountain Lion ook het geval zal zijn met bv. screen sharing.

Echter, als je via Airfoil je systeemgeluid uitstuurt zit er wel enige vertraging in, maar als je dit bv. alleen voor iTunes gebruikt is dat natuurlijk geen probleem.

Verder kun je met de ATV al je video's die in iTunes staan sowieso direct afspelen op je TV als je thuisdeling aan hebt staan. En aangezien vrijwel alle series en films ook in .mp4 te downloaden zijn (naast .mkv) is dat dus ook vrij makkelijk opgelost (zonder ML).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 16:43
In Mountain Lion (die in de zomer verwacht wordt) komt een functie waarmee je beeld gespiegeld wordt naar een Apple TV, waarbij audio ook meteen synchroon loopt. Daarnaast krijgt de ATV de mogelijkheid om uitsluitend audio te ontvangen in combinatie met Mountain Lion, dus dat kan dan ook. Er zit dan wel een delay in (bij scherm versturen niet, om technische redenen.)

Als je niet zo lang kan wachten, kun je naar http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ kijken, deze ondersteunt het sturen van audio nu al.

[ Voor 0% gewijzigd door coptician op 07-05-2012 13:14 . Reden: grammatica ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
coptician schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:59:
In Mountain Lion (die in de zomer verwacht wordt) komt een functie waarmee je beeld gespiegeld wordt naar een Apple TV, waarbij audio ook meteen synchroon loopt. Daarnaast krijgt de ATV de mogelijkheid om uitsluitend audio te ontvangen in combinatie met Mountain Lion, dus dat kan dan ook. Er zit dan wel een delay in (bij scherm versturen niet, om technische redenen.)

Als je niet zo lang kan wachten, kun je naar http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ kijken, deze ondersteunt het sturen van audio nu al.
Duurt nog wel even hoor. Ik wil sowieso even wachten op de nieuwe Macbook Pro's (ik verwacht dat die optische drive eruit gaat, zo niet, dan koop ik dan wel een Air).

Het probleem wat ik dus blijf houden (en dat is ook logisch) is dat als ik een filmpje op de laptop zelf kijk, maar het geluid draadloos via een versterker wil hebben ik een vertraging ga zien tussen het filmpje en de audio. Was ook wel te verwachten natuurlijk.

Iemand een idee hoe erg die lag dan ongeveer is? :)
Pagina: 1